Wachtruimte ST5

Gebruikersavatar
StomerKen
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2019, 12:31
Locatie: Rillaar, Vlaams-Brabant, B

We kunnen sinds mei via het werk fietsen leasen en dus had ik in juni een ST5 besteld.
Ik zit nog steeds te wachten op de levering bij mijn FM... :cry:
Heb nu bericht gekregen dat hij eind deze maand zou worden verzonden vanuit Zwitserland.
Hoop dat hij er dan zal zijn.

Groetjes,
Ken.
In blijde verwachting van een ST5...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Momenteel is dat soort informatie van Stromer best betrouwbaar, dus dat komt wel goed.

Ik hoorde laatst dat als je nu een ST5 bestelt bij een dealer die 'm niet op voorraad heeft staan en ook niet in pre-order (die dus echt -nu - bestelt bij Stromer), dat het mei/juni volgend jaar wordt. Ze zijn echt op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
wiseguy
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2019, 10:25

:d3: ook ik mag mij gelukkig prijzen met een st5. Vandaag in de wachtkamer en morgen ophalen...wel lekker. Helaas krijgen we volgende week niet heel mooi weer maar dat moeten we dan maar per dag bekijken. Helaas nog geen winterbanden eronder. Rijden sommige van jullie ook met de gewone banden set van de st5 nu het weer veranderd?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vast wel, maar je moet echt, echt, écht goed uitkijken en zeker in de bochten niet doorjakkeren. Als je je Stromer net hebt dan is het verleidelijk om lekker door te rijden, maar pas alsjeblieft op. Je zou niet de eerste zijn die binnen enkele weken na ontvangst van zijn Stromer onderuit gaat, dat gebeurt ook in de zomer.

Maar hoe dan ook: heel veel plezier met je aanwinst!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
wiseguy
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2019, 10:25

Dank je wel. Helaas is er een te kort aan winterbanden dus tot die tijd moet ik nog even wachten. In de bochten zal ik zeker voorzichtig zijn. Helemaal met nieuwe banden die vaak nog vettig zijn.
Stromeur schreef: 22 nov 2019, 19:48 Vast wel, maar je moet echt, echt, écht goed uitkijken en zeker in de bochten niet doorjakkeren. Als je je Stromer net hebt dan is het verleidelijk om lekker door te rijden, maar pas alsjeblieft op. Je zou niet de eerste zijn die binnen enkele weken na ontvangst van zijn Stromer onderuit gaat, dat gebeurt ook in de zomer.

Maar hoe dan ook: heel veel plezier met je aanwinst!
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

wiseguy schreef: 22 nov 2019, 19:44 :d3: ook ik mag mij gelukkig prijzen met een st5. Vandaag in de wachtkamer en morgen ophalen...wel lekker. Helaas krijgen we volgende week niet heel mooi weer maar dat moeten we dan maar per dag bekijken. Helaas nog geen winterbanden eronder. Rijden sommige van jullie ook met de gewone banden set van de st5 nu het weer veranderd?
Ten eerste gefeliciteerd en hou de gepoetste kant boven, goede keuze. :mrgreen:
Ik rij zomer en winter met de originele banden...met regen na lange droogte, blerf en vriezend weer een tandje terug en oppassen in de bochten maar dat moet met winterbanden ook die zijn echt niet zaligmakend ik heb afgelopen zondag wat remtestjes op blerf gedaan met m'n st5 en de gravelbike op "Sawtooth" 42mm bandjes en er was ondanks of misschien dankzij het hoge gewicht van de st5 weinig verschil in remweg. Op natte weg geven de Pirellis heel voorzichtig, bijna fijn aan wanneer ze neigen tot glijden de Sawtooth gaat gewoon onverwachts aan de glij, banden 1 bar zachter gezet, dan wordt het beter.
Voor heb ik nu 1.5b en achter 1.9b in de Pirellis, geeft net wat meer grip (en geluid net voor/tijdens het wegglijden)
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
wiseguy
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2019, 10:25

Dank je wel. Ik ben gewend om met harde banden te rijden. 1.5 vind ik voor mijzelf te weinig, maar mogelijk dat ik de bandenspanning ga aanpassen als het weer veranderd. Voor nu heb ik voor en achter op net ff wat meer dan 2 bar.

Voor de rest een super fiets. Flink wat instelmogelijkheden die ik nog moet uitzoeken en proberen. Hij ligt als een huis op de weg maar dat is ook niet zo vreemd gezien zijn gewicht.





WFVst5 schreef: 22 nov 2019, 22:06
wiseguy schreef: 22 nov 2019, 19:44 :d3: ook ik mag mij gelukkig prijzen met een st5. Vandaag in de wachtkamer en morgen ophalen...wel lekker. Helaas krijgen we volgende week niet heel mooi weer maar dat moeten we dan maar per dag bekijken. Helaas nog geen winterbanden eronder. Rijden sommige van jullie ook met de gewone banden set van de st5 nu het weer veranderd?
Ten eerste gefeliciteerd en hou de gepoetste kant boven, goede keuze. :mrgreen:
Ik rij zomer en winter met de originele banden...met regen na lange droogte, blerf en vriezend weer een tandje terug en oppassen in de bochten maar dat moet met winterbanden ook die zijn echt niet zaligmakend ik heb afgelopen zondag wat remtestjes op blerf gedaan met m'n st5 en de gravelbike op "Sawtooth" 42mm bandjes en er was ondanks of misschien dankzij het hoge gewicht van de st5 weinig verschil in remweg. Op natte weg geven de Pirellis heel voorzichtig, bijna fijn aan wanneer ze neigen tot glijden de Sawtooth gaat gewoon onverwachts aan de glij, banden 1 bar zachter gezet, dan wordt het beter.
Voor heb ik nu 1.5b en achter 1.9b in de Pirellis, geeft net wat meer grip (en geluid net voor/tijdens het wegglijden)
Gebruikersavatar
StomerKen
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2019, 12:31
Locatie: Rillaar, Vlaams-Brabant, B

Nog eventjes...

Fiets is ondertussen toch al 2 weken bij de FM, maar het was nog wachten op de nummerplaat via de leasingmaatschappij... Net bericht gekregen dat die vandaag richting FM vertrekt... :d3:

Groetjes,
Ken.
In blijde verwachting van een ST5...
wiseguy
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2019, 10:25

Ik kan je vertellen dat die St5 je zeker gaat bevallen. Ik rij nu sinds 2 dagen ook met een St5 rond maar niet normaal zo lekker is dit. Voorheen al mijn woon-werk kilometers gedaan op de racefiets en of MTB maar dit is wel ff wat anders :)

Het leasen zelf was voor mij ook een optie echter vond ik het bedrag behoorlijk hoog. Zelfs met mijn woon werk vergoeding kwam ik niet uit. Uiteindelijk besloten om de St5 zakelijk aan te schaffen. Prive aanschaffen is wel een dingetje gezien de hoge aanschaf van zo'n fiets.
StomerKen schreef: 25 nov 2019, 14:22 Nog eventjes...

Fiets is ondertussen toch al 2 weken bij de FM, maar het was nog wachten op de nummerplaat via de leasingmaatschappij... Net bericht gekregen dat die vandaag richting FM vertrekt... :d3:

Groetjes,
Ken.
tom van lysebetten
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2018, 14:09
Locatie: Lokeren (België)
Merk SP: ST5
Km-stand: 14.000

ik rij nu zelf sedert juni met de ST5, net de kaap van de 6000 km overschreden, maar als ik een goede raad mag geven qua al die instellingen.......... blijf daar zo veel mogelijk af :lol:

Als de fiets goed bolt, begin dan niet te prutsen aan die instellingen, gewoon op standje S zetten, op kleinste kamwieltje leggen en ......... rijden maar.

Wat ik wel gemerkt heb met dit miezerige en natte weer is dat de fiets soms minder ondersteuning begint te geven als hij wat te vuil wordt. Boodschap is dus om de fiets zo proper mogelijk te houden.

Alvast succes en veilige fietskilometers gewenst!!
Plaats reactie