Pagina 1 van 2

Werking app ST5

Geplaatst: 13 jan 2019, 17:54
door Lambert
Beste ST5 bezitters ik heb een vraag: ik kan alle functies met gebruikmaking van mijn app activeren. De enige uitzondering is dat ik niet in staat ben, op afstand met de app, de instellingen van de trapsensor of remsensor te veranderen.
Ter info: Ik ben in bezit van een iPhone 6 S en deze is up to date. Ook heb ik de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Geen soelaas.
Hebben jullie tips?

Re: Werking app ST5

Geplaatst: 13 jan 2019, 21:10
door Stromeur
Ik heb geen ST5, maar wel een OMNI C module in mijn ST2 S en die is exact hetzelfde als die in jouw ST5 (en in alle modellen vanaf 2018). Alleen ik heb het antwoord helaas niet voor je, en ik heb een Android telefoon. Ik kan me wel herinneren dat ik exact hetzelfde probleem had als jij toen ik de OMNI C net in gebruik had genomen (samen met wat andere problemen zoals het niet meteen correct weergeven van correcte afstanden e.d. Alsof de synchronisatie niet lekker liep). Bij mij is dat na een week fietsen allemaal vanzelf over gegaan.

Kan zijn dat er toch iets niet lekker loopt tussen de verschillende FW en OS versies van je Stromer, OMNI C module, OMNI App en jouw iOS versie. Ik zou de vraag voorleggen aan je Stromer dealer, inclusief de iOS versie van jouw telefoon. De dealer zal de oplossing misschien niet weten, maar ze kunnen dit wel namens jou voorleggen aan Stromer. Stromer lijkt me de aangewezen partij om hier eens naar te kijken en voor je op te lossen.

Re: Werking app ST5

Geplaatst: 13 jan 2019, 22:05
door Barry
(Misschien) twee (hele flauwe) vragen:
* Hoe weet je dat het niet lukt om de trapsensor- en de remsensor-settings te wijzigen? Krijg je en foutmelding? Zijn de schuifjes uitgegrijst?
* Heb je de Stromer zelf al eens een keer een herstart/reset gegeven? (d.w.z. accu er 10 minuten uithalen)?

Re: Werking app ST5

Geplaatst: 14 jan 2019, 09:37
door mrstrom
Ik ervaar zoiets ook met mijn telefoon en fiets. Samsung S8 en ST3 LE.
Op de telefoon blijven de schuifjes voor trap en remsensor dan lichtgrijs. Of als het wel lukt, kan je niet opslaan en worden de wijzigingen dus niet meegenomen.
Ik stel nu dus in via de fiets zelf. De app is een leuke gimmick maar doet verder weinig waar je wat aan hebt.

Re: Werking app ST5

Geplaatst: 14 jan 2019, 20:33
door Tomasj
mrstrom schreef: 14 jan 2019, 09:37 Ik ervaar zoiets ook met mijn telefoon en fiets. Samsung S8 en ST3 LE.
Op de telefoon blijven de schuifjes voor trap en remsensor dan lichtgrijs. Of als het wel lukt, kan je niet opslaan en worden de wijzigingen dus niet meegenomen.
Ik stel nu dus in via de fiets zelf. De app is een leuke gimmick maar doet verder weinig waar je wat aan hebt.
Stand 2 kan je alleen instellen via de app. Wat je wel kan doen: na een half uurtje fietsen nog eens connectie proberen te maken, dan lukt het mij meestal wel. Na 2 weken zo eindelijk de pincode kunnen aanpassen (die was ik met name vergeten :mrgreen: )

Re: Werking app ST5

Geplaatst: 15 jan 2019, 20:57
door WFVst5
Ik heb een paar keer gehad dat ik geen connectie tussen de iPhone 6S gehad heb, telefoon uitgezet en opnieuw aangezet en toen werkte alles weer goed. Overigens wist ik ook niet dat je alleen het koppel, snelheid en trapgevoeligheid van stand 2 via de App. kon instellen ik dacht dat het over de gehele linie veranderde dus ook de 3 en S.

Re: Werking app ST5

Geplaatst: 16 jan 2019, 07:55
door Lambert
Stromeur; dank voor je suggesties. Ik zal deze zeker meenemen als ik mijn dealer bezoek. Hiertoe is nog een andere noodzaak: afgelopen zaterdag hield de ondersteuning er compleet mee op. Niks functioneerde nog. Omstandigheden: lichte regen en ik had zeer kort voor het moment de instelling van de remsensor op de fiets veranderd.

Barry; er bestaan geen flauwe vragen. Jouw vragen nodigen uit tot reflectie waarvoor dank.
* ik heb de ST5 een reset gegeven toen ik de accu "buitnboord" heb opgeladen
* ik weet inderdaad niet zeker of ik de instelling van de trap c.q. remsensor heb kunnen veranderen. Na het wijzigen van de instelling in de app (remsensor) kreeg ik de melding: Hopla! Er is iets verkeerd gegaan...Probeer het nog een keer.
De rode balk in de app wordt echter wel groter/kleiner na wijzigen van de instelling in de app. Ik voel echter niet dat de wijzigingen aan de fiets worden doorgegeven.
Ook in de display van de fiets (menu: remmen_kracht) verandert er niets. Ik verkeer in de veronderstelling dat een wijziging in de app zich vertaalt in een wijziging in het menu op de fiets. Is dit een juiste aanname?

Re: Werking app ST5

Geplaatst: 16 jan 2019, 18:40
door Stromeur
Lambert schreef: 16 jan 2019, 07:55 Na het wijzigen van de instelling in de app (remsensor) kreeg ik de melding: Hopla! Er is iets verkeerd gegaan...Probeer het nog een keer.
Ik kan niet eens meer tellen hoe vaak ik die melding heb gezien in mijn OMNI app.

De app kan dan geen verbinding maken met je Stromer, en wijzigingen uit de OMNI app dus inderdaad ook niet doorvoeren. In veel gevallen worden dit veroorzaakt door het feit dat je Stromer geen bereik heeft (zet 'm eens buiten als je dit probeert). Maar vaak helpt het ook om de app even te sluiten (niet weg klikken maar echt afsluiten) en opnieuw op te starten.

Re: Werking app ST5

Geplaatst: 20 jun 2019, 18:15
door Goody
Afbeelding
Volgens mij dus niet normaal,motor-tuning geen probleem ,trapsensor,rem sensor,kan ik dus niet wijzigen.
Wil dit nu zeggen dat trapsensor niet werkt ?
Eens met een st3 gereden op werk en die reed beter dan mijn st5 ?

Re: Werking app ST5

Geplaatst: 20 jun 2019, 19:33
door jjj
vreemd; bij mij zijn alle 5 aan te passen...

Het is dus niet bij all ST5's een probleem.