Stromer zonder bagagedrager: waar is de rode reflector?

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

[Discussie afgesplitst van het "Tevreden met st5"-topic. Stromeur.]
WFVst5 schreef: 29 dec 2018, 19:15 Waar ik nog mee bezig ben is het antwoord waarom er geen rode achter reflector op zit?
Omdat die tegenwoordig op de Racktime bagagedrager zit ... elke ST2s én ST5 zonder bagagedrager voldoet niet aan de wettelijke vereisten.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Nee sowieso geen een st5 is standaard voorzien van achter reflector, zowel bij dealer in Hoorn als in Herveld gekeken. st3 heb ik niet op gelet. Ook op mijn bagage-drager achterspatbord zit het niet.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ook een ST3 heeft geen (aparte) achterreflector ... zit die niet geïntegreerd in het achterlicht ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 29 dec 2018, 19:37
WFVst5 schreef: 29 dec 2018, 19:15 Waar ik nog mee bezig ben is het antwoord waarom er geen rode achter reflector op zit?
Omdat die tegenwoordig op de Racktime bagagedrager zit ... elke ST2s én ST5 zonder bagagedrager voldoet niet aan de wettelijke vereisten.
De ST2 S (en eerder de ST1 S) werd net als de ST5 standaard zonder bagagedrager geleverd.

Bij mijn Es zat in de afleverdoos een reflector aan een metalen strip, die aan de kentekenplaathouder gemonteerd kan worden: remlicht boven de plaat, reflector eronder. (Bij mijn niet nodig want ik heb een drager + reflector op mijn Es). Ik heb echter maar zelden een Stromer zonder drager gezien waarbij die reflector daadwerkelijk door de dealer werd gemonteerd.

Zo zou het dus officieel moeten volgens mij, als je geen reflector aan je drager hebt:

Stromer kentekenplaathouder.jpg
Stromer kentekenplaathouder.jpg (28.52 KiB) 5348 keer bekeken
Stromer kentekenplaathouder 2.jpg
Stromer kentekenplaathouder 2.jpg (18.07 KiB) 5338 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 29 dec 2018, 23:17 Bij mijn Es zat in de afleverdoos een reflector aan een metalen strip, die aan de kentekenplaathouder gemonteerd kan worden: remlicht boven de plaat, reflector eronder.
Nog niet eerder gezien eigenlijk, niet los en ook niet gemonteerd .... ik ben benieuwd of de ST3 en ST5 bezitters die momenteel zonder achterreflector rondrijden deze reflector al dan niet in hun afleverdoos hebben zitten ? :roll:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Even gekeken: niet in de doos.
Enige reflectoren zijn die lelijke gevallen voor op de voorvork, die zitten keurig in de doos opgeborgen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dus, ook jouw ST3 voldoet niet aan de wettelijke vereisten voor wat betreft de verlichting of ga ik te kort door de bocht met die veronderstelling ? ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 30 dec 2018, 11:13 Dus, ook jouw ST3 voldoet niet aan de wettelijke vereisten voor wat betreft de verlichting of ga ik te kort door de bocht met die veronderstelling ? ;)
Of de reflector is niet langer verplicht met de gewijzigde typegoedkeuring per 1-1-2018? Dat zou iemand eens aan de dealer kunnen vragen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik heb de topics waar veel foto's van de ST3 en ST5 werden gepost eens doorlopen en het blijkt een typisch Nederlands fenomeen te zijn ... de Belgische Stromers zijn wel uitgerust met een rode achterreflector.

https://www.om.nl/onderwerpen/boetebase ... 2195921912
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Zat niet in de doos, bij twee andere st5en die net uit de doos kwamen en het was de monteurs ook nog niet opgevallen (ik denk hun 8e st5 die zij klaargemaakt hadden) zij wilden op mijn vraag een reflector opschroeven maar die kan inderdaad alleen nog onder de plaat middels dat rvs T steuntje.
Op de drager kan hij ook niet.
Er zijn 2 mogelijkheden: of de RDW keurmeester heeft het niet gezien (gebeurt mij met APK ook wel een enkele keer) dus is er met de homologatie (typegoedkeuring) procedure een fout gemaakt, of er wordt bij stromer iets vergeten bij mijn weten moet er een rode reflector achterop en voorzien zijn van oranje pedaalreflectoren en witte zijreflectie op de banden daarentegen niet.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie