Crank laat los tijdens het fietsen

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Zal de mijne zo even checken.......wel net mijn standaard eronderuit gebroken :dwarf: ben gewend om mijn fietsen altijd achteruit aan het stuur de garage in te drukken.........KNAK...de crank heeft de standaard eraf gemaaid nu maar kop zoek naar een andere die achterop kan......
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Golvas

netvista schreef: 10 dec 2018, 20:42 Loctite 243
Die zou inderdaad de klus moeten klaren ! :ay
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Nee hoor het aluminium huis is gebroken daar helpt Loctite niet meer😉
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Golvas schreef: 12 dec 2018, 10:55
netvista schreef: 10 dec 2018, 20:42 Loctite 243
Die zou inderdaad de klus moeten klaren ! :ay
Helaas klaart die de klus niet. Komt uiteindelijk gewoon weer los te zitten. Iemand de gouden tip om dit issue voor eens en voor altijd de wereld uit te helpen?
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dealergarantie :)
Dit hoort niet.
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Bij mij is dit ook gebeurd bij mijn ST5 even geleden. Levensgevaarlijk! Gelukkig ben ik niet gevallen!
Ik was gewoon naar mijn werk aan het fietsen en voelde opeens dat er iets mis was aan de pedalen. Enkele ogenblikken later viel hij er af. Naar dealer geweest en alles is vervangen. Uitleg van de dealer: Als het koud is kan alu uitzetten en krimpen, daarom kan deze loskomen. Ik fiets al vele jaren en heb dit nog nooit meegemaakt bij geen enkel andere fiets.
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Wat een lulkoek.
Ik heb dat in >25jr fietsen slechts 1x meegemaakt; een ISIS crank die ik waarschijnlijk zelf niet goed had gemonteerd.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Klinkt inderdaad als onzin. *Alle* materialen krimpen of zetten uit bij temperatuurschommelingen. Als dingen daardoor los gaan zitten wil ik nooit meer vliegen (grote temperatuur verschillen tussen hier en grote hoogte) :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Het is inderdaad een sussende uitleg. Er zijn zoveel alu fietsen die uitgerust zijn met 'n crank.. :aq
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Zelfs met loctite en herhaaldelijk met enorme kracht vastzetten kwam de bout na verloop van tijd weer los. De Dealer heeft contact opgenomen met stromer en vervolgens de hele crank hier op locatie vervangen. Hopelijk is het hier mee opgelost. :ay
Plaats reactie