Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

PvDijk schreef: 02 dec 2018, 10:41 Hoi Barry, was al benieuwd wanneer je je SP zou ontvangen. Had laats nog even op het forum gezocht of je er al een berichtje over had geschreven. Maar dan eindelijk nu heb je hem. Ben zelf nu 2 maanden aan het Stromeren dit beval mijn prima. Overigens beoordeel ik dag tot dag wel het weer en op dagen dat ik nat zou regenen op weg naar mijn werk, verkies ik toch de auto. Gelijk een moment om wat kleding uit te wisselen.
Heb ook een reislader aangeschaft die ik op mijn werk heb liggen. Haalde het net niet om heen en weer te rijden met een batterij lading nu het wat kouder word. Een andere rede voor de aanschaf is dat een standaard lader niet geschikt is om dagelijks meegenomen te worden op een Stromer.
Ik verbruik +/- 55% batterij en de reislader kan in 8,5 uur dit netjes aanvullen.

Hetzelfde probleem heb ik met de beslaan van de Bexley. Een oplossing heb ik nog niet hiervoor maar In de handel is een goedje genaamd “anti condens” in de vorm van doekjes of spuitfles.

Wat ik gemerk heb met het windruis is dat de oorpropjes die weer uitzetten als je ze inknijpt en dan in je oor doe, de betere geluiddemping geeft.

Veel plezier met je nieuwe ST5, en vele veilige kilometers toegewenst.
Leuk om te lezen dat de Stromer bevalt! Reislader moet ik ook nog regelen, maar daar wacht ik nog ff een maandje mee ;)

Ik heb zelf voorgenomen om ook met regen te blijven fietsen. Ik denk dat ik de grens bij gladheid en sneeuw ga trekken, op dat moment vervalt ook het sneller op mijn werk zijn in vergelijking tot het OV/auto.

Ik ga morgen de tip van FreddyH van het scheerschuim maar eens proberen om condens te bestrijden.

Ik ga eerst de buff over de oren maar eens proberen die ik eerder in dit draadje als tip kreeg. Als dat niet bevalt ga ik oordopjes proberen.

Jij ook veel stromerplezier gewenst en wellicht tot ziens in Herveld :cool2:
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

WFVst5 schreef: 02 dec 2018, 13:38 Proficiat, veel veilige kilometers toegewenst ik zat gisteren “helaas” in hetzelfde schuitje mijn fiets was al wel voorzien van spatbord met dragertje. Eerste ritje verliep perfect, ietwat gereserveerd omdat de banden nog vet zijn en het miezerde. De bladerenpap is ook link dus.......verder had ik dezelfde ervaring als jij.....fantastische fiets🤣🤣
Jij ook gefeliciteerd Willem :ay veel veilige km’s gewenst..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Je gelooft het niet; zonet even voor het duister inviel nog even een kort ritje gemaakt en het schakelen houdt ermee op. :ai :aq :bc :bu: En dat nét in een lichte versnelling. Gelukkig was op 15 minuten van huis. Thuisgekomen kijk ik naar het Di2 oplaadpunt en zie inderdaad een rood LEDje branden wanneer ik een van de schakelknoppen indruk. Leeg!

Nou las ik al menig discussie hier over de onhandige plek van het oplaadpunt van de Di2. Toch was het (gelukkig!) met twee minuutjes pielen al gepiept. Met de oplader aangesloten druk ik op een van de schakelknoppen en ... mijn :ba maakt een klein sprongetje; ik hoor weer het bekende "bziepp-bziepp" van de Di2. :bp:

Blij dat ik dit ritje even heb gemaakt, was toch een stuk vervelender geweest onderweg naar Wageningen morgen..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gelukkig maar dat dat het was, en dat je vlak bij huis was.

Ik kan me goed voorstellen dat je je rot schrikt wanneer "iets" (wat dan ook) ineens niet meer werkt aan je gloednieuwe Stromer, want helaas hoorden we dat veel te vaak de laatste maanden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lambert
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2018, 19:40

Barry,
Gefeliciteerd met je geweldige aankoop!
Vraagje over je helm: is deze NTA 8776 goedgekeurd?
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

jovdt schreef: 01 dec 2018, 15:10
Lomito schreef: 01 dec 2018, 14:16 Tijdens de ritten naar en van Soest heb ik met reserveaccu in de rugzak gereden en ook dat ging bijzonder goed... met als resultaat dat ik inmiddels besloten heb om GEEN bagagedrager te plaatsen. De ST5 is gewoon heel erg mooi zonder bagagedrager en ik hoef niet dagelijks grote hoeveelheden spullen mee te nemen: een kleine laptop, eventueel de reserveaccu, wekelijks 6Tap6 en soms het kettingsslot, dat is het.
Zou ik toch even niet doen...ik rijd ook soms noodgedwongen met een fietsrugzak, maar beperk me allen tot zachte voorwerpen zoals reservekleding.... Enkele jaren geleden opgeschept door een idioot op 4 wielen die zijn sms belangrijker vond dan het verkeer . Achteraan aangereden en met rugzak tegen de auto geknald...resultaat een hernia (met blijvende last...) Mag er niet aan denken wat het resultaat zou geweest zijn met de inhoud van jouw rugzak.....Maar ik begrijp jouw keuze en respecteer ze ook.
Het is een ieder uiteraard vrij om de risico's in te schatten, maar dit is inderdaad een gevaar van het gebruik van een rugzak (Fietsers, Bromfietsers, Motorrijders, Skiërs, etc.); wanneer je met snelheid valt en op je ruggengraat terechtkomt met daaronder een slot, de batterij, of glaswerk; is er daadwerkelijk kans op een dwarslaesie.
Je ruggengraat met de zenuwbanen klappen onder je volle gewicht op het metaal, waardoor ruggenwervels kunnen verschuiven/beschadigen, of zelfs een dwarsleasie tot gevolg hebben.
Zelfde geldt voor bijv. brandweer/militairen/politie die een koppel dragen met de (metalen) uitrusting op de rug en zo de auto in stappen. Bij een aanrijding klapt de ruggengraat tegen de uitrusting, met hetzelfde risico.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Lambert schreef: 03 dec 2018, 19:44 Barry,
Gefeliciteerd met je geweldige aankoop!
Vraagje over je helm: is deze NTA 8776 goedgekeurd?
Dank je Lambert. Ja de Giro Bexley is NTA 8776 gecertificeerd.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Vandaag de eerste werkdag met de ST5 gereisd. De bakken regen die op mij vielen en de stevige wind in de Gelderse vallei konden niet voorkomen dat ik met grote smile op mijn werk aankwam. :D Ik heb rustig gefietst en had een gemiddelde kruissnelheid van 31 km/u. Valt me op dat de 'tunnelvisie' waar ik in de zomer last van had op de leenstromer beduidend minder is als je rustiger fietst.

De Di2 heeft keurig gefunctioneerd vandaag, dus het was echt alleen de accu die leeg was. FM gaf vandaag op de mail nog aan dat zij waren geïnformeerd dat de Di2 de fabriek verlaat met volle accu: niet dus...

Ik merkte dit weekend niet zo gek veel verschil tussen stand 3 en de sportstand. Toen ik vandaag vol op de wind stromerde. merkte ik dat verschil wel duidelijk; je kan makkelijker op snelheid blijven ook al staat er stevige wind.

Gisteravond helaas vergeten het vizier van de Bexley te behandelen met scheerschuim. Ga het zo meteen even doen en ben benieuwd hoe dat morgen uitpakt.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

J3R schreef: 03 dec 2018, 21:51 Het is een ieder uiteraard vrij om de risico's in te schatten, maar dit is inderdaad een gevaar van het gebruik van een rugzak (Fietsers, Bromfietsers, Motorrijders, Skiërs, etc.); wanneer je met snelheid valt en op je ruggengraat terechtkomt met daaronder een slot, de batterij, of glaswerk; is er daadwerkelijk kans op een dwarslaesie.
Voor wie zich daar (ernstig) zorgen over maakt, Decathlon heeft hele mooie free-riders rugzakken te koop nu. De kwaliteit zal naar de prijs zijn (vier tientjes), maar als je een tas-met-rugprotector zoekt waar ook nog wat in/aan kan en die een seizoen meegaat is dat misschien wel wat. "RVS FR 500 PETROL" heet 'ie
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Barry schreef: 03 dec 2018, 22:32 Ik heb rustig gefietst en had een gemiddelde kruissnelheid van 31 km/u. Valt me op dat de 'tunnelvisie' waar ik in de zomer last van had op de leenstromer beduidend minder is als je rustiger fietst.
Regen, wind en ander gedoe aan je hoofd + rustig rijden (dus een wat lager endorfine-gehalte) maakt inderdaad dat je minder snel in die "zone" terecht komt. Dat is ook mijn ervaring, en dat is maar goed ook met dit weer.
Barry schreef: 03 dec 2018, 22:32
Ik merkte dit weekend niet zo gek veel verschil tussen stand 3 en de sportstand. Toen ik vandaag vol op de wind stromerde. merkte ik dat verschil wel duidelijk; je kan makkelijker op snelheid blijven ook al staat er stevige wind.
Dat is mooi om te weten. Ik ervaar ook een fors verschil in terugval in snelheid bij wind tegen tussen mijn eerdere ST1 X en nu mijn ST2 S. De ST5 zal het dus nog een stapje beter doen als de omstandigheden tegen zitten. :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie