Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Woohoo :d3: Sinterklaas kwam onverwacht vroeg dit jaar en had een bijzonder mooi cadeau in petto: de ST5 XL. :ba Het zetten van mijn schoen en zingen van liedjes bij de schoorsteen hebben dus toch vruchten afgeworpen (hoewel de greep uit mijn spaarrekening ook zal hebben geholpen schat ik).

De ST5 zou volgende week pas geleverd worden, maar gisteren belde Jos van Dikkenberg mij op dat ie al klaar stond. Bagagedrager zit er helaas nog niet op, daar loopt Stromer blijkbaar nog wat op achter. De productie van de ST5 zelf ligt nu blijkbaar voor op schema. Ik heb vandaag mijn schema direct omgegooid en mij naar Herveld begeven. En daar stond ie dan mooi uitgestald op een plateau; MIJN ST5! Bodyfloat en slot zaten er al netjes op en Jos had alle bouten e.d. al langs gelopen en er een paar km probleemloos al meegefietst. Joepie, wat een ‘prachtbeest’ is die ST5 toch! :cool2:

Nog een leuk gesprekje aangeknoopt met een potentiële Stromerkoper, hier als gast op het forum ook te vinden, die al net zo verliefd naar mijn ST5 keek als ik. Na wat geklets en formaliteiten maar eens een kort rondje door Herveld gemaakt om even een eerste indruk te krijgen van de fiets. Wat een genot om weer op een Stromer te rijden. Het was al even een tijdje geleden maar de Stromersmile kwam direct weer terug. Merkte wel – gelukkig met aankondiging van de FM – dat de remmen nog wat ingeremd moeten worden. Volgens FM moeten ze met een paar dagen wel ingeremd zijn. Op het natte wegdek valt me trouwens op dat de Pirelli’s een ander geluid maken dan ik van de Big Bens gewend was. Deze Pirelli’s liggen erg lekker op de weg.

Na alle papierwinkel in orde te hebben gemaakt kon ik eind van de middag in de schemer eindelijk de route van Harveld naar Amersfoort inzetten. Omdat het al donker werd toch maar besloten de route via Lexkesveer – Wageningen – Ederveen – De Glind – Leusden – Amersfoort te nemen. Die route is mij welbekend inmiddels. Op een nieuwe fiets, nog in te remmen, op nat wegdek in het donker op een route die ik in een ander seizoen en al enige tijd niet gereden had, besloot ik rustig naar huis te fietsen. (ik zou niet de eerste Stromeraar zijn die op weg naar huis zijn SP en zichzelf in de kreukels rijdt.) Dat blijkt ook wel een verstandige keuze; op verschillende plekken ligt er flinke modder op de weg dankzij tractoren. Ook is wegonderhoud op verschillende plekken blijkbaar recentelijk uitgevoerd alwaar ik nieuw asfalt met steentjes aantref. Er was een stuk bromfietspad waar wortels het asfalt fors omhoog hadden geduwd en het geen pretje was om overheen te gaan, maar dat stuk bleek nu mooi hersteld te zijn.

Tussen Wageningen en Veenendaal de Klomp nog bijna voor mijn sokken gereden door een auto die mij rakelings en knoerthard passeert op een weg waar geen auto’s mogen rijden.. Grrr.. :aq Weer even eraan herinnert dat ik nóg vaker in de spiegel moet kijken wat er achter mij gebeurd. Een stuk verder heb ik van dat besef plezier aangezien een auto mijn snel verkeerd inschat en mij wil inhalen terwijl er een tegenligger aankomt. Ik gooi de Stromer een stukje naar links en neem nog wat vaart bij. Auto zat bijna op mijn achterwiel, maar liep gelukkig goed af. Toch weer even een spannend ritje naar huis zo..

Het accuverbruik viel mij niets tegen. Thuis aangekomen kijk ik naar de Omni: Met 54km op de teller vandaag had ik nog 34% accu over. Thuis aangekomen doe ik mijn helm af; de Giro Bexley in maat L. Echt een hele fijne helm die mij veel beter bevalt dan de Abus die ik tijdens de testritten meekreeg van de FM. De Bexley zit mij comfortabel, lekker warm maar zeker niet zweterig. Oren zijn fijn bedekt en geeft wel wat minder windgeruis dan de Abus. Verkeer hoor je gelukkig prima. Wel beslaat het vizier snel tijdens het fietsen door mijn adem; en dat is dan ook eigenlijk het enige nadeel dat ik kan bedenken. De helm is toch lang niet zo zwaar als ik gevreesd had op basis van berichtgeving van andere forumleden. Wat mij betreft is de Bexley dus een blijvertje.

Thuis loop ik de doos even door. Onlangs vroeg een forumlid wat er in de doos zit. Mijn doos bevatte nu ook een bandje om de accuklep dicht te houden wanneer de accu eruit is. Ook zat er een felgekleurd bandje bij om je broekspijp van de ketting weg te houden. Beide schijnt Stromer nu standaard mee te leveren.

Ik duik vervolgens in de app om wat instellingen te tweaken. Localisatie van de ST5 was meteen spot on; de app gaf de positie van de ST5 netjes bij mijn huis aan. Ik heb de bluetooth-connectie en de seamless ride functie ingesteld. Ging in een keer goed deze keer (bij ST2 eerst wat failed connections gehad). Ook valt me op dat de bluetooth-naam nu netjes ‘STROMER ST5’ is in plaats van een obscure nietszeggende naam die ik bij de ST2 aantrof in het bleautooth-menu van mijn iPhone (klein detail, maar toch fijn dat Stromer daar oog voor heeft). Bij het totalenoverzicht in de app is de kilometerstand nog niet bijgewerkt, maar ik had al begrepen dat dit bij veel Stromeraars het geval was wanneer zij een nieuwe Stromer in gebruik nemen.

De ST5 staat nu mooi te wezen midden in de woonkamer. :ba :ba :ba Zonde om hem weg te stoppen in de schuur. Ik moet wel echt even in mijn arm knijpen om te beseffen dat ik nu een Stromerbezitter ben die vaarwel kan zeggen tegen overvolle trein- en busritten en files. Dat het slecht weer wordt dit weekend deert mij niks, ik ga er lekker op uit. :d3:

Nu nog een mooie bijnaam verzinnen voor mijn Stromer… En een dagje stromeren in regio Amersfoort organiseren voor forumleden in het voorjaar.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Leuk voor je dat de fiets er eerder was dan verwacht.
Wens je vele ongeval en pechvrije ritten.
ST3 cool White
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Barry,
geniet er van !

Veel fijne en veilige Stromer/kilometers toegewenst.
Grtz, Reinout
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Volgend jaar moet ik misschien toch wat braver zijn... Ik moest gisteren tevreden zijn met een paar sokken en wat koekjes...
Barry schreef: 01 dec 2018, 00:12 Na alle papierwinkel in orde te hebben gemaakt kon ik eind van de middag in de schemer eindelijk de route van Harveld naar Amersfoort inzetten. Omdat het al donker werd toch maar besloten de route via Lexkesveer – Wageningen – Ederveen – De Glind – Leusden – Amersfoort te nemen.
...
Thuis loop ik de doos even door.
D'as al gelijk een flink stuk gefietst... Met een stromerdoos achterop :lol:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Gefeliciteerd Barry!
Zulke momenten gaan je altijd bij blijven, genieten maar en veel veilige km plezier toegewenst met je prachtige Stromer! :cool2:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Dank allemaal! :ay

@Tony mb die doos zat dus op mijn rug, omdat de bagagedrager er nog niet is ;)
Het stromeren met een rugzak is niet ideaal, maar minder oncomfortabel dan ik had verwacht. Zal die voorlopig voor ww ook moeten gebruiken..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
MarcoRasser
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
Locatie: Spijkenisse
Merk SP: stromer
Km-stand: ongoing

Gefeliciteerd! Stromeren met een rugzak hoeft op zich geen probleem te zijn, ik gebruik altijd een rugzak voor woon/werk waar ik alles in kwijt kan plus extra kleding voor het geval het weer omslaat
https://www.bever.nl/p/ortlieb-messenge ... X2057.html
ik heb de grote Messengertas in het zwart.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Gefeliciteerd Barry met je mooie ST5. Het weer is nog redelijk dus je kan nog volop genieten. Die bagagedrager lijkt mij wel meer dan wenselijk. Rijden met een rugzak voor een klein stukje is niet erg maar het moet ook niet verder zijn dan een klein stukje. Goed dat je rustig aan hebt gedaan vanuit Herveld zoals je omschreef zijn er helaas bestuurders op de weg die ons SP-ers niet zien fietsen.

Nogmaals veel plezier ermee.

Groet Mark
Laatst gewijzigd door Lamkram op 01 dec 2018, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Proficiat en veel veilige fiets km’s toegewenst :ay
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Plaats reactie