Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Een leuk verslag!
Enkel missen we in de cijfers nog het aantal uur dat je mooie fiets werd gepoetst ;-)
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Mooi verhaal Barry. Ik herken het gevoel van toch het OV te moeten nemen. Moet er niet aan denken, maar verwacht dat het komende winter misschien wel een keer zal moeten omdat het te gevaarlijk is om door te fietsen.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Barry,

nog veel leuke en veilige kilometers toegewenst in 2020! Hier rond Gent spot ik alsmaar meer Stromeraars en andere liefhebbers van elektrische fietsen/pedelecs die een waardig alternatief hebben gevonden op de alsmaar drukkere wegen. :cool2:
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Krid schreef: 02 dec 2019, 16:30 Een leuk verslag!
Enkel missen we in de cijfers nog het aantal uur dat je mooie fiets werd gepoetst ;-)
Dank :ay

Nou die poetsuren tikken ook best aan ja :D Ik heb geen hekel aan het poetsen, maar in deze weken dat er gewoon veel modder op mijn route ligt, gaat het wel vervelen dat die ketting voortdurend knarst en de onderkant van het frame vies wordt :aq Eerst gebruikte ik vaak de parktool kettingreiniger icm Bionet. Inmiddels doe ik dit iets minder, maar gebruik nu vaker gewoon doek + borstel. De SP echt grondig schoonmaken doe ik nu zo elke 3-4 weken schat ik.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Lamkram schreef: 02 dec 2019, 19:10 Mooi verhaal Barry. Ik herken het gevoel van toch het OV te moeten nemen. Moet er niet aan denken, maar verwacht dat het komende winter misschien wel een keer zal moeten omdat het te gevaarlijk is om door te fietsen.

Groet Mark
Niet leuk om te doen, soms wel verstandig ja! Laten we hopen dat deze winter de ijzel/gladheid/storm uit blijft...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Stromer9000 schreef: 03 dec 2019, 17:16 Barry,

nog veel leuke en veilige kilometers toegewenst in 2020! Hier rond Gent spot ik alsmaar meer Stromeraars en andere liefhebbers van elektrische fietsen/pedelecs die een waardig alternatief hebben gevonden op de alsmaar drukkere wegen. :cool2:
Dank Dieter, jij ook! :cool2:
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
YvesL
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 aug 2019, 18:32
Locatie: Zwevegem
Merk SP: ST3 LE Bordeaux 983

Heel mooi verslag ! Die ik met plezier gelezen heb.

Ondertussen staat de Firmawagen al 1 maand thuis en rij ik rond op mijn Aluminium Ros (St 3 LE ), Bijna 1000km :bp: die ik anders niet gefietst ging hebben

ik herken het verschil in batterijverbruik. WW is een 20km enkel, en als ik 's avonds thuis kom heb ik soms 10% maar ook soms 25% over.
ik doe standaard een 5 a 10 min. langer over de route als ik met de Stromer ga naar het werk.
Alleen kom ik vrolijker toe, wetende dat ik een deel van mijn dagelijkse beweging al gedaan hebt.
+ Het is natuur ook zalig om lang het jaagpad te rijden :cool2:

Aandamping giro Bexley al kunnen oplossen? zit ook met dat "probleem"?
Nog goeie handschoenen vinden voor dagen die onder nul graden gaan.
en ik heb een merino neck warmer, die telkens vochtig komt door te ademen als die op mijn neus staat, daar moet ik ook nog iets op vinden.

Ik heb 1 dag gereden met de aftershokz hoofdtelefoon, en hem dan gewoon teruggestuurd. leidde me te veel af en was iets te veel gedoe . maar dat is een persoonlijke keus.

in ieder geval veel plezier komend jaar !
en bedankt voor je leuke posts !
Stromer St3 AE 2019 - Kinekt - van zijp spatbordverlengers
W-W 20km enkel
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

YvesL schreef: 06 dec 2019, 11:49 Heel mooi verslag ! Die ik met plezier gelezen heb.
(..)
in ieder geval veel plezier komend jaar !
en bedankt voor je leuke posts !
Dank en jij ook veel plezier komend jaar :ay

ik doe standaard een 5 a 10 min. langer over de route als ik met de Stromer ga naar het werk.
Alleen kom ik vrolijker toe, wetende dat ik een deel van mijn dagelijkse beweging al gedaan hebt.
+ Het is natuur ook zalig om lang het jaagpad te rijden :cool2:
Dat is nog steeds een prima verschil in reistijd. Maar wat het stromeren met lichaam en geest doet zijn de grootste voordelen inderdaad.
Aandamping giro Bexley al kunnen oplossen? zit ook met dat "probleem"?
Nee, niet gelukt helaas. Ik gebruik het scherm gewoon niet meer (tenzij hagel/harde regen), maar gebruik een Oakley fietsbril (aanrader!) of nu in het donker een gewone bril. Een bril beslaat bijna nooit is mijn ervaring.
Nog goeie handschoenen vinden voor dagen die onder nul graden gaan.
Ik gebruik fietshandschoenen van Gripgrab (Hurricane). Die houden zich redelijk, maar krijg soms wel koude handen, soms niet. Bij lichte vorst gaat het meestal nog goed/redelijk. Elders op het forum zijn er nog suggesties voor als het echt koud is en je warme handen wil hebben.
en ik heb een merino neck warmer, die telkens vochtig komt door te ademen als die op mijn neus staat, daar moet ik ook nog iets op vinden.
Dat probleem heb ik ook, ik gebruik bij echte kou een balaclava. Ik heb er geen oplossing voor.
Ik heb 1 dag gereden met de aftershokz hoofdtelefoon, en hem dan gewoon teruggestuurd. leidde me te veel af en was iets te veel gedoe . maar dat is een persoonlijke keus.
Eens, ik vind het ook niks om muziek aan te hebben.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

YvesL schreef: 06 dec 2019, 11:49

Aandamping giro Bexley al kunnen oplossen? zit ook met dat "probleem"?
Nog goeie handschoenen vinden voor dagen die onder nul graden gaan.
en ik heb een merino neck warmer, die telkens vochtig komt door te ademen als die op mijn neus staat, daar moet ik ook nog iets op vinden.
Ik (en vele anderen) heb(ben) hetzelfde probleem. Onlangs de Cratoni Vigor gekocht en daar heb ik dat probleem niet met een vizier dat aandampt... mss een tip om over te schakelen ;-)
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Plaats reactie