batterijvak gaat niet open

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Heb even m'n siliconen spuitbus erbij gehaald en voorlopig het probleem verholpen. Maar hij moet toch nog eens naar de FM voor het software probleem, elk menu onderdeel dat je kan instellen door de + en - knop op het scherm vertikt het regelmatig om te functioneren..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Addow
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:41
Locatie: Ravels, BE

Mark78 schreef: 25 nov 2018, 16:36 Hoorde van mijn dealer dat je hem toch open moet kunnen krijgen door de lader aan te koppelen en vervolgens rechtsonder op de omni te drukken, beetje zoeken maar tot je de klik hoort. Daarna de knop indrukken. Zelf nog niet geprobeerd trouwens.
Correct!! Held!! Deze procedure werkt dus wel degelijk :ay :ay

Ik had bij FM zo'n dummy batterijklepje besteld voor de ST3. Hij was ervan overtuigd dat dit ook werkte op de ST3. Zij gebruikten die immers ook. Ik had mijn bedenkingen vanwege het elektronisch sluiten op de ST3. Bij het laatste onderhoud kreeg ik het dummy blokje toegereikt. Ik vroeg de FM het toch eerst eens voor te doen, want ik vertrouwde de boel niet. Batterij eruit, blokje erin... KLIK! "Prachtig!", merkte ik op. "En hoe krijgen we de batterij er nu terug in?", vroeg ik. "Gewoon terug naar het menu gaan, en dan op ... Oei! Dat gaat niet, gene stroom... :shock: " Zag ik die al even van ver komen ....

"Paniek alom!" Direct mechanieker gebeld, die lag nog in zijn bed. Volgende mechanieker bellen..." Ondertussen nam ik mijn telefoon, surfte ik naar het Stromerforum, zocht ik op "batterijklep openen" en PATS! Bovenstaande procedure uitgevoerd en batterijklep kon weer netjes geopend worden. Prachtig toch, zo'n hulpvaardig forum. De FM knuffelde mij haast dood, want ze hadden geen idee hoe ze het zonder sleutelen terug open konden krijgen.

Dus bottomline... de batterij dummy is wel degelijk een handigheidje, ook voor de ST3/ST5, wanneer je de fiets wil poetsen of op een fietsenrek op je wagen wilt plaatsen. Je kan nadien immers snel even de batterijlader aansluiten en de klep openen om de dummy eruit te halen. Jammer genoeg zal ik de velcro moeten blijven gebruiken voor het tussentijds opladen op het werk. Ik heb geen 230V ter beschikking in de fietsenstalling.

@Mark78: ferme knuffel of high five! Gouden tip!
:bike: ST3 - “Stromboli” - sinds 5 juli 2019
Deep Black - Sport XL - 983 Wh
59 km Ravels - Edegem | 28 km Ravels - Malle
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Haha! Graag gedaan! Zal Egberts in Groningen ook even de felicitaties doorgeven.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Allan
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2020, 23:16
Locatie: Ham
Merk SP: 6
Km-stand: Kolverd

Beste
Ik heb hetzelfde probleem batterijvak gaat niet open! Ik duwe eject+ knopje ik hoor klik maar het vakje gaat niet open 🥵 ik word gek van help me plzzzzz
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Er staan meerdere tips in dit topic, heb je ze gelezen en toegepast ? ... als je er daarmee niet komt, dan neem je best contact op met de verkoper van je 6.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

De dealer heeft het hele sluitmechanisme en toebehoren vervangen, hij constateerde dat een onderdeel de klep niet vrij gaf. Probleem opgelost. :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Medic369
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2017, 09:11
Locatie: Ede
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 2200

Bijna drie jaar na de laatste post weer iets vragen in een bestaand topic.
Gewoon, omdat het kan.
Ik hoop natuurlijk ook dat het iets oplevert.
Heeft wellicht iemand er al eens aan gedacht, of zich er zelfs al aan gewaagd om het elektronische slot te vervangen door een ‘oud’ slot met sleuteltje?
Ik gebruik liefst geen pin voor m’n ST5, maar dat betekent dat, wanneer ik m’n fiets parkeer iedere onverlaat zomaar m’n accuvak kan openen en de accu kan verwijderen voor ’eigen gebruik’ zullen we maar zeggen.
TurboCarbon
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 260
Lid geworden op: 01 jun 2023, 20:22
Locatie: NH
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 2000

Ik vind een pincode ook irritant en ontgrendel de fiets gewoon altijd via de app op mijn telefoon. Dat kan toch ook?
Plaats reactie