accu perikelen

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

BartyTime schreef: 03 nov 2018, 12:23
In mijn optiek zou Stromer wat service gerichter mogen zijn bij dit soort dure nieuwe fietsen. Bij twijfel direct vervangen. Ik weet dat anderen daar anders over denken maar de ST5 is wel de Ferrari (o.i.d.) onder de SP's en van de Ferrari dealer mag je ook iets verwachten van totale ontzorging. Blijkbaar moet ik mijn verachtingsmanagement weer eens bijstellen.
Begin nu niet direct met Ferrari te vergelijken, want dan ben je helemaal weg naar af. Er werd vroeger wel eens gezegd dat een Ferrari een éénzitter was, omdat je sowieso een mechanieker moest meenemen om de wagen onderweg te herstellen :bj
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
BartyTime

Tomasj schreef: 03 nov 2018, 12:44

Begin nu niet direct met Ferrari te vergelijken, want dan ben je helemaal weg naar af. Er werd vroeger wel eens gezegd dat een Ferrari een éénzitter was, omdat je sowieso een mechanieker moest meenemen om de wagen onderweg te herstellen :bj
Ik zei al dat sommigen het niet met mij eens zouden zijn. Oké vervang de Ferrari voor een Lambourgini of Bugatti Veyron. Ook goed. Focus nou a.u.b. op mijn punt van prijs kwaliteit verhouding en niet het type auto. En van het padje af ben ik al lang :ck:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

BartyTime schreef: 03 nov 2018, 12:23 Bij twijfel direct vervangen.
Ik zou zeggen: bij twijfel direct onderzoeken wat het probleem is, eventueel met hulp van de klant. Ga je gelijk vervangen dan produceren we nóg meer afval dan we nu al doen, dat lijkt me compleet de verkeerde weg om op te gaan.

Dus in dit geval: met een leenaccu erbij kijken of je daarmee hetzelfde gedrag ziet. Ook eens jouw accu in een showroom fiets en die 2 dagen op lock. Dat soort dingen mag je zeker verwachten van een goede dealer.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
BartyTime

FreddyH schreef: 03 nov 2018, 14:06
BartyTime schreef: 03 nov 2018, 12:23 Bij twijfel direct vervangen.
Ik zou zeggen: bij twijfel direct onderzoeken wat het probleem is, eventueel met hulp van de klant. Ga je gelijk vervangen dan produceren we nóg meer afval dan we nu al doen, dat lijkt me compleet de verkeerde weg om op te gaan.
Voor het milieu heb je natuurlijk gelijk maar ik heb daar persoonlijk niets aan. Ik ben eerlijk genoeg om te zeggen dat ik goede spullen verwacht. Jammer voor het milieu.
Heb ik straks een fiets die teleurstelt kan ik wel tegen mijzelf zeggen dat ik het milieu heb gediend maar ik betwijfel of ik mij daardoor nou echt beter ga voelen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

BartyTime schreef: 03 nov 2018, 17:31 Voor het milieu heb je natuurlijk gelijk maar ik heb daar persoonlijk niets aan. Ik ben eerlijk genoeg om te zeggen dat ik goede spullen verwacht. Jammer voor het milieu.
Dit doen we al veel te veel, met rampzalige gevolgen. En als iets kapot is dan moet het absoluut vervangen worden, maar laten we eerst zeker weten *wat* kapot is. Zomaar vanalles gaan vervangen omdat het wel eens kapot zou kunnen zijn... Liever niet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Hear, hear!
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Die accuperikelen zijn zo simpel te verklaren. Altijd standje voluit icm die idiote koehoorns die je op het stuur hebt zitten is gewoon een gigantische aanslag op het verbruik.
Daarnaast trekt een ST5 motor meer energie uit de accu dan een ST1. Om in jouw termen te redeneren: een Ferrari zuipt meer dan een Golfje blue(slow :mrgreen: )motion.

Wat het op slot zetten betreft: mij werd bij het afhalen nog terloops aangegeven dan “op slot” echt stroom verbruikt, dus dat je dat ff moet checken als je dagen later de fiets wil pakken.

https://ibb.co/b3pMA0
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volledig eens met FreddyH, Wiebe en Daniel1975.

Gedegen onderzoek - zoals in dit geval een vergelijking in de praktijk met een andere 983Wh accu - lijkt mij de beste te bewandelen weg en een prima samenwerking tussen jou en je dealer. Ik ben benieuwd naar de uitslag. Hopelijk gaat het jou een duidelijk en definitief antwoord geven over het verbruik van de ST5.

Als de uitslag je niet bevalt (geen verschil met die andere accu), dan ga je natuurlijk naar je Stromer zelf kijken omdat je bang bent dat je een maandagmorgen model hebt gekocht. In dat geval zul je beide accu's dus ook nog in een andere ST5 moeten testen (inclusief die stuur-dingen erop om de vergelijking eerlijk te maken).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BartyTime

Die test met beide accu's is een oplossing waar ik voorlopig prima mee kan leven. Het was mijn eigen voorstel. Ik zelf dacht aan een hagel nieuwe andere maar wist niet dat er geen verschil bestond met de eerdere accu's van het zelfde kaliber van de ST2 en de ST1X. Dus prima. De dealer geeft mij gewoon een andere vergelijkbare accu. Maar dat is beter werkbaar dan opsturen en testen. Waarom ik nou geen vertrouwen heb in Stromer en dat zij dit transparant oplossen? Zal wel komen door alle wanverhalen over Stromer die ik hier en op faecalienboek lees. Slecht van mij want ik moet ze wel de kans geven. Wellicht komt het ook door de vele discussie die het met mij en de dealer oplevert terwijl ik er alle vertrouwen in heb dat ook hij het op wil lossen. Ik denk dat ik nog steeds getraumatiseerd ben door FW.nl en mijn eerste e-bike Brinckers. Dat is geëindigd in advocatenwerk. Mijn vertrouwen in fabrikanten heeft daardoor wel een deuk opgelopen. Ik merk en hoor dat wel vaker. Het product wordt met gouden bergen verkocht maar oh wee als er wat fout is en zeker als het geld gaat kosten? Dan gaan er in ene hele andere mechanismes werken. Wat ik al zei. Het zal wel in mijn verwachtingsmanagement zitten.
Fijne zondag iedereen
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Vervelende ervaringen waar iedereen pissig van wordt,dat snap ik. Waar ik je een klein beetje op wil wijzen is dat je hier met hoge toon en direct al stevige eisen binnenkwam. Als je dat zo ook bij je dealer doet dan zou dat zomaar een self fulfilling prophecy kunnen worden...

Met andere woorden: geef anderen een kans. Dat je wat eerder afgaat door eerdere ervaringen is begrijpelijk, maar die ander staat daar echt buiten!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie