Schade ST5 na zwaar ongeval

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

[Discussie van het ongevallen-topic afgesplitst naar een eigen topic. Stromeur.]

Bedankt voor het medeleven allemaal. Doet toch deugd hoewel ik meesten nog niet in het echt zag.

Er zitten nu drie pinnen in mijn heupkom omdat mijn heupbol dus te diep in de kom was geschoten. Ofzo. Als ik binnen de zes weken weer bloed rondom de bol heb dan ben ik gered. Anders toch plastieken heup.

En de fiets: fietsenmaker was zo vriendelijk hem op te halen. Ze hebben met stromer overlegd en stromer wil hem totaal verlies verklaren omdat ze niet zeker zijn over de slag die het frame kreeg. Maar kijk vooral zelf. Ik weet dus echt niet wat ze gebeurd is maar het ziet er toch echt vies uit.
C8303730-8588-48E4-AF71-5F60518F6C6B.jpeg
C8303730-8588-48E4-AF71-5F60518F6C6B.jpeg (90.64 KiB) 6920 keer bekeken
E3690DB3-604C-4B5E-A39A-7483843F6896.jpeg
E3690DB3-604C-4B5E-A39A-7483843F6896.jpeg (89.18 KiB) 6920 keer bekeken
C641C099-745A-4B57-BB66-EA4A1AD7AEB9.jpeg
C641C099-745A-4B57-BB66-EA4A1AD7AEB9.jpeg (103.98 KiB) 6920 keer bekeken
57328F60-91CE-4B5E-942E-E0397CF47B13.jpeg
57328F60-91CE-4B5E-942E-E0397CF47B13.jpeg (125.91 KiB) 6920 keer bekeken
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Poeh, lelijke klap. Beterschap!

Ik zie op de fotos alleen een afgebroken stelbout volgens mij en die is absoluut niet bepalend voor de constructie, durf zo zonder die bout te rijden. Bepaald alleen de voorspanning op de lagers bij het vastdraaien van de klemboutsn van de stuurpen. Verder op eerste gezicht geen breuk. Of kijk ik ergens overheen wat niet duidelijk is op de fotos?
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Op twee plaatsen he. Voorvork onder en dan stuurboord boven. Heb de fiets nog niet terugggzzien.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Over die helm, ik ben op een dienstmotor aangereden door automobilist, deze is aansprakelijk gesteld door mijn werkgever zijn verzekering, alle schade is betaald; ook van helm, kledingven de rest van pbm's Ik denk dat als het "eigen" schade is je zelf voor die kosten op moet draaien.

Ik ben verder niet goed op de hoogte hoe de constructie tussen voorbouw/stuurpen en binnenste balhoofbuis/eind en kan niet zien of het lichtmetaal afgescheurd is en dan is sowieso niet van een plaatje te bepalen hoe, wanneer en op welk moment dit losgekomen is van de balhoofdbuis. Laten we inderdaad eerst het onderzoek afwachten voordat voorbarige conclusies getrokken worden.

Het belangrijkst is dat jijzelf er weer bovenop komt en goed hersteld!
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Wat een akelige boel voor je, wat een smak heb je gemaakt. Heel veel beterschap gewenst en sterkte! Ik hoop dat je er goed bovenop komt en dat je op een gegeven moment als de tijd rijp is weer fietsen kan!
Misschien kan bekeken worden of de hobbel in de weg daar zat vanwege slecht onderhoud en valt er iets te verhalen op gemeente, provincie of een heemraadschap, afhankelijk wie zorg draagt voor de weg?
Take care!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Allesstroomt,

WAUW....3 pinnen in het lichaam. Ik weet geen bal van chirurgie maar dit klinkt heftig; echt heel veel sterkte met het herstel.
Tikje rare vraag/opmerking: zorg dat je een verklaring (in het Engels) vanuit het ziekenhuis meekrijgt dat er metalen voorwerpen in je lichaam zijn geplaatst. Een collega van mij heeft ook "extra metaal" in zijn lichaam gekregen (totaal andere oorzaak) en dat was meerdere keren het begin van een langdurige douanecheck bij luchthavens. Met die verklaring werd de check terug gebracht tot aanvaardbaar niveau.
Bij Schiphol hebben ze full-body scanners die heus die pinnen wel laten zien; daar zal het probleem niet zijn. Maar er zijn ook luchthavens met alleen een metaaldetector (dus geen scanner) die aanwezigheid melden. En bij die systemen ga jij met je 3 pinnen echt "af", wordt uit de rij gehaald, wordt handmatig verder gecontroleerd (waarbij je dus weer "af" gaat), en heb je maar uit te leggen waarom je intern meer op Wolverine bent gaan lijken...…
Mijn collega heeft een ongezond aantal granaatsplinters in zijn lichaam die operatief niet te verwijderen zijn (risico is groter dan de mogelijke winst). Zijn lichaam heeft de onnatuurlijke objecten goed ingekapseld; dus da's "geregeld". Maar hij piept altijd af bij de controle. En bij Schiphol zien ze bij hem dus niet een duidelijke chirurgische pen....maar een heleboel spikkeltjes. Lang leve de verklaring !

Nu weer terug naar je ST5. Wat doet het pijn om die fiets zo te zien.....auw. Nog niet zo auw als jezelf.
Ik denk dat Stromer AG die fiets extreem goed gaat onderzoeken. Want wat de oorzaak ook is: dit soort foto's doen het nooit goed als promotie van het product......

Herstel ze,
Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

allesstroomt schreef: 26 okt 2018, 21:54 Op twee plaatsen he. Voorvork onder en dan stuurboord boven.
Ik zie de breuk écht niet...... :oops: kan iemand het aanwijzen op de foto of precies omschrijven?
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Misschien kan Allesstroomt even de tijd krijgen om rustig van zijn zware operatie te herstellen zonder allerlei technische vragen over de staat van zijn fiets te moeten beantwoorden.
Hoe interessant ook, dit komt allemaal vast later wel een keer in een apart topic.

Beterschap.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Je hebt helemaal gelijk.

Nogmaals beterschap en hopen op volledig herstel van de heup.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Bedankt allemaal, en ook Reinout voor de gouden of metalen tip ivm luchthavens. Ik had er zelf ook al aan gedacht trouwens maar nu zit het vooraan in mijn gedachten.

Tijd genoeg helaas nu om over de fiets na te denken. Het lastigste is dat ik nu twijfel of een st5 met een toch meer liggende houding voor mijn grootte wel ok is. Misschien is een st3 beter met een hoger stuur. Maar dan mis ik elektronisch schakelen enz. En de s snelheid. Maar ik lig er misschien toch nog wat overheen als een natte dweil met mijn 1,93m. HenryH heeft zelfde problee.

Ik heb me sowieso voorgenomen om niet meer het maximum eruit te willen halen en gewoon niet meer naar de km teller te kijken. Dat had ik al beslist terwijl ik aan het fietsen was en het is gewoon fijn dat je altijd wat power over hebt. Ik ben eigenlijk nooit de snelste geweest of willen zijn. Het rare is dat ik in een wedstrijd ofzo nooit de snelste word. Ik ben te voorzichtig. Dat maakt het des te vreemder dat dit alles toch is kunnen gebeuren. Ik ga het echt verder uitzoeken, En samen met rechtsbijstand familiale verzekering klacht indienen bij de stad die instaat voor deze weg. Het is daar echt verschrikkelijk, voor wie het kent: runkstersteenweg hasselt.

Stromeur mag gerust een aparte thread maken want ik vermoed dat ik maandag nog wel wat dingen ga horen over de al dan niet breuken van het stuur. Stromer zelf komt langs en ook de expert van de verzekering zal nog wel iets willen zeggen.

En als hij dan toch totaalverlies is, heeft al iemand in belgie ervaring met overkopen van het ‘wrak’? Ik wil die batterij wel :)
Plaats reactie