Bij de ST5 Stromers die momenteel van de band rollen is het laadpunt verplaatst van die lastig te bereiken plek in het frame naar het stuur-eind Deze oplossing is ook te retrofitten op oudere ST5's:
Tips en tricks laadpunt shimano Di2
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Denk dat dat meevalt, de Ergongrip steekt iets uit.
Is standaard Shimano componentje wat al twee jaar bij racefietsen wordt grbruikt.
Is standaard Shimano componentje wat al twee jaar bij racefietsen wordt grbruikt.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22817
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Yup.Daniel1975 schreef: ↑04 aug 2019, 08:20 Denk dat dat meevalt, de Ergongrip steekt iets uit.
Is standaard Shimano componentje wat al twee jaar bij racefietsen wordt grbruikt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
- Locatie: Spijkenisse
- Merk SP: stromer
- Km-stand: ongoing
Het zou mooi zijn als de ST5 modellen die het moeilijk bereikbare oplaadpunt hebben een oproep voor ombouw naar oplaadpunt in stuur krijgen.
-
- Pro
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
- Locatie: Spijkenisse
- Merk SP: stromer
- Km-stand: ongoing
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Kun je rekenen? Reken er niet op dan
De RS910 kost ca €100,-, je hebt een extra kabeltje nodig, een kabeljunction, arbeid. Zou toch al snel op minimaal €150,- rekenen als je dit wilt laten monteren, waarschijnlijk meer.
Bijvoorbeeld Pinarello heeft het bij de racefiets gaaf gedaan; zit de RS901 netjes is in de onderbuis verwerkt.
De RS910 kost ca €100,-, je hebt een extra kabeltje nodig, een kabeljunction, arbeid. Zou toch al snel op minimaal €150,- rekenen als je dit wilt laten monteren, waarschijnlijk meer.
Bijvoorbeeld Pinarello heeft het bij de racefiets gaaf gedaan; zit de RS901 netjes is in de onderbuis verwerkt.
Wel mooi bereikbaar maar dus ook voor regenwater/pekelspray, bij de KOGA van mijn zoon zat het laadpunt in de stuurbocht maar dat is weer kwetsbaar bij een schuivert bij een latere versie zat het laadpunt aan de voorzijde van de zitbuis (Ploegfiets die niet te koop was)
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe