Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bart DL schreef: 24 aug 2019, 14:30 De eigen Zwitserse markt blijft duidelijk prioriteit krijgen...
Ik wist niet beter of de Belgische markt heeft momenteel prio 1 voor Stromer. Jammer dat je zo lang moet wachten zeg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Coyote
Pro
Pro
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 aug 2019, 18:13

Heeft er iemand een foto van zijn st3 met stuur en stuurpen in hoogste comfort positie ?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De ST3 van allesstroomt is uitgerust met comfortstuur en comfortstuurpen : download/file.php?id=8151
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Klopt helemaal. Met de verende voorvork erbij is ie super comfortabel. Ik reed per ongeluk door een nogal diepe put en dat kan nu zomaar.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 24 aug 2019, 18:26 Ik wist niet beter of de Belgische markt heeft momenteel prio 1 voor Stromer. Jammer dat je zo lang moet wachten zeg.
Stromeur, het zijn Zwitsers. Ze verkopen meer fietsen in België, maar de Zwitserse markt blijft prioritair.
Ik heb in ieder geval de indruk dat de man die instaat voor de Supply Chain bij stromer niet direct een groot licht is.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Tomasj schreef: 08 sep 2019, 07:35 Ik heb in ieder geval de indruk dat de man die instaat voor de Supply Chain bij stromer niet direct een groot licht is.
Denk bij marketing en materiaalkeuze ook niet altijd :)

Mijn comfort pen en stuur heeft mijn ST3 nu al een goeie zithouding gegeven.
(Zou die met een verende voorvork nog iets hoger vooraan komen?)
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Tomasj schreef: 08 sep 2019, 07:35 Ik heb in ieder geval de indruk dat de man die instaat voor de Supply Chain bij stromer niet direct een groot licht is.
Hier krijg ik altijd vlekken van!!!!
Ik kom zelf uit de supply chain en durf wel te stellen dat het probleem zelden in de SC zit.
Het probleem wordt bijna altijd veroorzaakt door engineering (perse materialen willen gebruiken die moeilijk verkrijgbaar zijn) of sales (iets verkopen wat niet haalbaar is).

Voorbeeld:
Ik vertel engineering tijdens het ontwerpproces dat bepaalde onderdelen slecht verkrijgbaar zijn. Dat ze beter alternatieven kunnen zoeken.
Dat willen ze niet, want wat ze bedacht hebben is gewoon het mooist.
Prima.
Maar uiteindelijk krijgt SC de schuld

Voorbeeld:
Salesmanager wil zijn targets halen.
Dus verkoopt ie alles. Zelfs als het niet kan.
Er zijn 6 kleuren beschikbaar. Maar de salesmanager besluit dat ie ook best een 7e kleur kan verkopen als de inkoper dat graag wil hebben.
En wederom heeft SC manager het gedaan.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Blue schreef: 08 sep 2019, 10:02 Mijn comfort pen en stuur heeft mijn ST3 nu al een goeie zithouding gegeven.
(Zou die met een verende voorvork nog iets hoger vooraan komen?)
Nee, de geveerde voorvork voor de ST3/ST5 wijzigt de geometrie niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

LNY schreef: 08 sep 2019, 10:41 Hier krijg ik altijd vlekken van!!!!
Ik kom zelf uit de supply chain en durf wel te stellen dat het probleem zelden in de SC zit.
Het probleem wordt bijna altijd veroorzaakt door engineering (perse materialen willen gebruiken die moeilijk verkrijgbaar zijn) of sales (iets verkopen wat niet haalbaar is).

Voorbeeld:
Ik vertel engineering tijdens het ontwerpproces dat bepaalde onderdelen slecht verkrijgbaar zijn. Dat ze beter alternatieven kunnen zoeken.
Dat willen ze niet, want wat ze bedacht hebben is gewoon het mooist.
Prima.
Maar uiteindelijk krijgt SC de schuld

Voorbeeld:
Salesmanager wil zijn targets halen.
Dus verkoopt ie alles. Zelfs als het niet kan.
Er zijn 6 kleuren beschikbaar. Maar de salesmanager besluit dat ie ook best een 7e kleur kan verkopen als de inkoper dat graag wil hebben.
En wederom heeft SC manager het gedaan.
Ik zeg dus duidelijk de Supply Chain, niet de Supply Chain Manager. Ik ben zelf jaren actief geweest als SCM, voor de processen die je beschrijft moet je dus procedures afspreken. Een zevende kleur komt hier niet door het Order Entry proces. In onze markt is de invloed van engineering dan weer erg beperkt, met dat stukje heb ik geen ervaring, maar uiteindelijk kan je daar ook vergelijkbare afspraken maken, op voorwaarde dat het General Management echt overtuigd is van customer service.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Procedures kun je afspreken, maar dan moet iedereen in de organisatie achter die procedures zijn en ze volgen. Als ze opgelegd worden door de SCM en ze niet worden gesteund door de organisatie, kun je ze net zo goed niet opstellen.

Als een verkoper iets heeft verkocht of toegezegd heb je niks aan blokkades in een proces dat daarna pas volgt

Uiteindelijk is dit ook de reden dat ik iets anders ben gaan doen. Als SCM kreeg ik nooit de credits maar wel alle shit, los van of ik er invloed op had.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Plaats reactie