Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Producten worden zo vaak uitgefaseerd. Dan betekent niet dat je automatisch een nieuw product krijgt.

Als jouw ovale stuurbuis leidt tot een scheef stuur, dan zou ik garantie claimen via de FM en aansturen op vervanging.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Waar het mij om gaat is als er een Wren voorvork wordt geplaatst, deze nu met een ronde stuurbuis wordt uitgeleverd.
Op mijn huidige ST3 zit een Stem met ovale klembevestiging; die moet dan dus ook worden vervangen.
En wat ik momenteel bij de dealer heb neergelegd is hoe Stromer daarmee omgaat; de ovale bevestiging is vanwege scheefstand Stem/voorvork uitgefaseerd.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Fre911
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2017, 20:20
Locatie: Zuid West Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion - 08/22
Km-stand: 12000

Iemand die me kan helpend met volgende vraag? Gisteren enkele Stromer ST3 Pinions getest kwestie van de maat te kiezen. Momenteel zou het de medium worden (ben zelf 174cm). Stuurpen zou ik sowieso de sportievere stuurpen kiezen. Deze komt standaard met een gebogen stuur (Rise 0 mm | Back Sweep 15°). Optioneel kan nog voor een recht stuur (Rise 8 mm | Back Sweep 6°) voor een nog sportievere, meer gestrekte zitpositie. Ik heb intussen gezocht maar vind nergens foto's met die twee sturen. Iemand die me daarbij kan helpen?

Urban stuurpen (niet de comfort) met het standaard gebogen stuur (Rise 0 mm | Back Sweep 15°) ofwel het recht stuur (Rise 8 mm | Back Sweep 6°). :ay
GoodSoundManiac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 jan 2023, 23:06
Locatie: Delft
Merk SP: ST3 SE

FreddyH schreef: 12 mei 2021, 00:19 Ikzelf heb een Ergotec stuurpen verhoger. Ideaal zou je bij hen safety level 5 moeten hebben, maar toen ik hem kocht was dat er niet, dus ik heb het hoogste niveau gekozen dat er was. Ik weet niet wat er nu is.

Wat ik je aanraad: neem alleen iets waar jij zelf een goed gevoel bij hebt, niet iets wat een “random guy” op een forum adviseert. Het is jouw risico, waarvan jij moet inschatten of jij dat accepteert of niet.
Inmiddels is er een level 6 verhoger https://www.ergotec.de/en/products/vorb ... 1-1-8.html
------------------------------------------------------------------------------------
Cube Touring Hybrid/////////Qwic RD11 Speed/////////Stromer ST3 SE
Plaats reactie