Shimano XTR Di2 display unit

MarcoRasser
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
Locatie: Spijkenisse
Merk SP: stromer
Km-stand: ongoing

Mooi gedaan Patriklus, ik zit er ook aan te denken dit aan te schaffen want ik heb het net weer opgeladen en vraag mijzelf af hoe vaak ik dat nog kan doen voor ik een draadbreuk krijg door de haakse hoek die ik moet maken om dat stekkertje er nu in te krijgen en een oplader kost tenslotte ook weer geld.
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

MarcoRasser schreef: 11 jul 2019, 00:20 Mooi gedaan Patriklus, ik zit er ook aan te denken dit aan te schaffen want ik heb het net weer opgeladen en vraag mijzelf af hoe vaak ik dat nog kan doen voor ik een draadbreuk krijg door de haakse hoek die ik moet maken om dat stekkertje er nu in te krijgen en een oplader kost tenslotte ook weer geld.
Het is idd pielen om de stekker er goed in te krijgen snap niet hoe ze dat bij STROMER hebben kunnen bedenken.
De oplossing is van het scherm is veel fijner.

Btw het is niet alleen een lader maar ook een interface om met de E-TUBE app op de pc te kunnen communiceren.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Erg netjes opgelost Patrikius !
Zou het mogelijk zijn om nog wat fotos van de 'oude' oplaadhub te plaatsen (kabels Enzo), en ook de aansluiting van je stuur?
Wil ik ook zo doen als het meevalt...

Bedankt, en een fijne weekend allemaal :ba :ay
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Gebruikersavatar
ebark
Runner-up
Runner-up
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 nov 2018, 13:50
Locatie: Roermond

Hierdan toch ook een foto van Garmin 830 en het DI2 display. Zonder kabel, just plug & play
Bijlagen
A73660CC-883F-4364-9C45-DF00A0B67264.jpeg
A73660CC-883F-4364-9C45-DF00A0B67264.jpeg (1.86 MiB) 4283 keer bekeken
+Stromer ST5- sinds 7 mei 2019, Cratoni Commuter, Linka Leo, Abus Bordo, Garmin Edge, CrankBrothers Double Shot 3, Northwave Enduro MTB, EVOC Touring, Rapha, Woon-Werk 64km enkel.
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Paultje schreef: 12 jul 2019, 15:05 Erg netjes opgelost Patrikius !
Zou het mogelijk zijn om nog wat fotos van de 'oude' oplaadhub te plaatsen (kabels Enzo), en ook de aansluiting van je stuur?
Wil ik ook zo doen als het meevalt...

Bedankt, en een fijne weekend allemaal :ba :ay
Ik heb geen losse foto van de oplaad hub
Maar je draait de twee inbus schroeven van de hub los en dan trek je voorzichtig de hub uit het frame. Daar zitten 2 E-TUBE kabeltjes in. Deze haal je los en dan gebruik je de losse hub die ik op de foto gezet heb. Daar druk he de beide kabeltjes in aan elke kant 1. Vervolgens voorzichtig in het frame drukken en dan de oplaad hub weer plaatsen en de schroeven aandraaien.

Als je het kapje van het stuur openmaakt dan zie je vanzelf waar de lamp vastzit. Zie foto’s.
Helaas geen foto van de hub gemaakt maar dat wijst zich vanzelf.
Bijlagen
F673630F-9DCD-4A22-8E07-76B24542F847.jpeg
F673630F-9DCD-4A22-8E07-76B24542F847.jpeg (1.66 MiB) 4260 keer bekeken
CB485A0D-133D-4BDF-8DBE-3EC5E185B3DF.jpeg
CB485A0D-133D-4BDF-8DBE-3EC5E185B3DF.jpeg (2.41 MiB) 4260 keer bekeken
F03832B8-1186-428F-A198-F52C32FBE6A5.jpeg
F03832B8-1186-428F-A198-F52C32FBE6A5.jpeg (1.57 MiB) 4260 keer bekeken
7FDB1D46-256D-40E6-81FF-F9BD8A0ABF98.jpeg
7FDB1D46-256D-40E6-81FF-F9BD8A0ABF98.jpeg (1.64 MiB) 4260 keer bekeken
9DE50592-78A5-49FB-9C59-2DB4B36323D5.jpeg
9DE50592-78A5-49FB-9C59-2DB4B36323D5.jpeg (1.48 MiB) 4260 keer bekeken
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Stroleen
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:02
Locatie: Voorne-Putten, Zuid Holland

Afgelopen week ook besloten om de display unit te laten monteren . Argument voor mij is dat meer rijden op de 8, 9 en 10 voorkomt dat de 11 te snel slijt. Dit scheelt op termijn een tandwielenset en zo verdient de unit zich min of meer terug. Eerst set ging 5000 km mee en nu tweede set 6500 km.
Feitelijk wel een 'gadget' die er standaard op hoort.
Voor unit en plaatsing was ik nog geen 250 Euro kwijt i.c.m. servicebeurt.
N.b. monteur had het wel over het "leren" dat het laden nu vanuit stuur plaats vindt i.p.v. de plaats achter het spatbord ( :ck: )
Bijlagen
Zo is montage uitgevoerd
Zo is montage uitgevoerd
IMG_1557.JPG (1.08 MiB) 3525 keer bekeken
Foto 2
Foto 2
IMG_1554.JPG (1.27 MiB) 3525 keer bekeken
Eigenaar nieuwe ST5 per 31-10-2018 met 'kleine' technische uitdagingen! :ck:
Uitvoering met oa. montage verende zadelpen & klicpedalen.
Laatste aanvulling: DI2 display unit.
Jaarlijkse kilometrage ca. 7500 km.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Continu op de 11 rijden en niet schakelen dat weet je toch? Daar heb je geen display voor nodig.

Wel handig dat je oplaadpunt nu op een fijnere plek zit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stroleen
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:02
Locatie: Voorne-Putten, Zuid Holland

Maar het blijft " kicken" om met 48,5 km/h 's ochtends alleen door de polder naar je werk te rijden. En met wind tegen hier aan de kust kan ik het beter wat rustiger aan doen. Die unit moet mij dan een beetje helpen (maar is ook een hebbedingetje hoor - :ay )
Eigenaar nieuwe ST5 per 31-10-2018 met 'kleine' technische uitdagingen! :ck:
Uitvoering met oa. montage verende zadelpen & klicpedalen.
Laatste aanvulling: DI2 display unit.
Jaarlijkse kilometrage ca. 7500 km.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stroleen schreef: 25 mei 2020, 16:37 Afgelopen week ook besloten om de display unit te laten monteren . Argument voor mij is dat meer rijden op de 8, 9 en 10 voorkomt dat de 11 te snel slijt. Dit scheelt op termijn een tandwielenset en zo verdient de unit zich min of meer terug. Eerst set ging 5000 km mee en nu tweede set 6500 km.
een 11t kost 5 euro. Die gaat nu 30% langer mee dan voorheen. Je bespaart dus 1,5 euro op 6500 km. Je mag dus 166 keer de 11t verslijten om je unit eruit te halen. Als ik goed gerekend heb verdient je unit zichzelf terug na iets meer dan 1 miljoen kilometer. Je terugverdienmodel is eerder zwak te noemen om het eufemistisch uit te drukken :lol:

En dan zwijg ik nog over het feit dat je extra kosten gemaakt hebt om de duurste en krachtigste onder de stromers in te kunnen tomen. :mrgreen:

Het is gewoon een gadget die je graag wilde en daar is niets mis mee.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mij is bij de ST5 van Stroleen steeds de complete cassette vervangen als de 11 op was. Dan liggen de kosten flink hoger.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie