Bagagedrager voor de Stromer ST5

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Karst schreef: 08 okt 2019, 22:47 ik als antwoord dat ze het druk hebben en omdat ik de fiets niet bij hun heb gekocht ze liever de mensen helpen die wel een fiets bij hun hebben gekocht... Is dit normaal tegenwoordig?
Ik heb jarenlang gewerkt bij een winkel voor professioneel licht en geluid. Vaak kochten mensen producten bij een el cheapo webshop, om daarna voor onderdelen en service bij ons te komen. Onderdelen waren bij ons wel te bestellen, maar altijd vergezeld van de opmerking dat men dit zelf moet kunnen installeren.

Op los bestelde onderdelen werd dus geen ondersteuning verleend. Dat ging vaak mis, mensen bestellen iets en hebben geen idee. Maar ik ging echt geen uur telefonische ondersteuning leveren op een printje van een tientje met een marge van een paar euro, als ik niet de omzet van de verkoop van het product zelf had gehad. Dat kon niet uit. (Hoe vaak ik toen niet heb gehoord: "je wil toch verkopen?" En dat ging dan over een knopje van 1,50 voor een apparaat van 1.000 euro dat elders was gekocht. Kreeg je een negatieve online review op de koop toe.)

Daarnaast hadden we het ongelofelijk druk. Dat betekende keuzes maken in wie je helpt met service en reparaties. Natuurlijk gingen vaste klanten en mensen die het oorspronkelijke product bij ons hadden gekocht dan voor.

Mensen die niet zelf in de middenstand hebben gewerkt weten vaak niet hoe die dingen werken; dat mensen ook gewoon hun boterham moeten verdienen. En dat die boterham echt niet verdiend wordt met de montage van een bagagedrager of een paar bandjes. De uurkosten van een serieus bedrijf zijn vele malen hoger dan het uurloon van die ene fietsmonteur. De werkelijke boterham wordt verdiend met goede klantrelaties en serieuze bestellingen.

Ik weet niet waarom je de bagagedrager niet bij je eigen Stromer dealer hebt gekocht, maar normaal gesproken is dat de partij van wie je mag verwachten (en eisen) dat je helpen met aanschaf en montage van de drager. Je hebt 10k bij ze uitgegeven, dat is geen kleinigheidje.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Karst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2019, 18:18
Locatie: IJmuiden
Merk SP: Stromer ST5

Ik mijn ST5 2de hands in België gekocht. Ook die markt is opkomend. Als ik een auto koop in een andere provincie wil ik niet horen bij een dealer in de buurt “ik repareer alleen voor eigen klanten” Mocht ik een andere Stromer willen kopen of accessories dan valt deze winkelier af...
ST5
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Karst schreef: 09 okt 2019, 12:36 Als ik een auto koop in een andere provincie wil ik niet horen bij een dealer in de buurt “ik repareer alleen voor eigen klanten”
Een Stromer is geen auto, een fietsenwinkel is geen garage. Ik ben het wel met je eens dat dealers die in SP's handelen wat dat betreft veel kunnen leren van de automotive industrie.

Maargoed, het is duidelijk dat je de werkwijze van deze winkel niet kunt waarderen, dus dit wordt sowieso geen match.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een adoptiedealer. Ik weet niet hoe/waar je je bike nu hebt ondergebracht voor onderhoud en wat je gaat doen als je eens een storing zou hebben binnen garantie?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Karst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2019, 18:18
Locatie: IJmuiden
Merk SP: Stromer ST5

Ik kwam niet voor service maar voor een betaalde dienst. Inmiddels is het naar tevredenheid opgelost. De bekende miscommunicatie was het probleem..
ST5
JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

Daniel1975 schreef: 04 nov 2018, 14:42 Stromer doet altijd heel paniekerig over garanties etc.
Die bagagedragers met zadelstrop-bevestiging kunnen echt totaal geen kwaad.
Niet alleen Stromer doet daar paniekerig over. Veel fabrikanten van zadelpennen adviseren tegen bagagedragers op hun zadelpen. Het max gewicht ligt ook vaak tussen 100 en 120 kg. Reden. Ze willen de fiets zo licht mogelijk maken dus de wanddikte van de buis zo dun mogelijk. Als je daar een bagagedrager ophangt die een stevig moment op de buis uitoefent (zeker als je met zware tassen in een put rijdt), kan ik me wel inbeelden dat deze buis kan plooien of afbreken.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Plaats reactie