Ik heb Pirelli P Zero 25mm op mijn racefiets en die bevallen zeer goed. Beter dan de Conti GP4000s bijvoorbeeld.
De Pirelli op de 3 kan beter, met name qua soepelheid en wintergrip, maar slecht is ie niet.
Belevenissen op de ST5
De Pirelli's bevallen mij op lage druk prima ook op nat wegdek en klinkertjes.
Op wat hogere druk gaan ze wat stuiteren maar dat doet iedere band op hoge druk.
De compound in combinatie met de lage druk zorgen voor erg veel grip zowel axiaal als radiaal ik heb een paar keer met opzet de grens opgezocht en ben er achter gekomen dat dit door de overige weggebruikers niet bepaald in dank afgenomen wordt.
Tandje gas eraf dus.
Afgelopen winter heb ik er ook mee op gladde ondergrond gereden, snelheid uiteraard aangepast en voor mij hebben winterbanden onder de fiets geen meerwaarde maar dat is voor eenieder anders bij echt dikkere sneeuw pak ik de DF met achter een wintercontact ivm wegrijden bij verkeerslichten.
Op wat hogere druk gaan ze wat stuiteren maar dat doet iedere band op hoge druk.
De compound in combinatie met de lage druk zorgen voor erg veel grip zowel axiaal als radiaal ik heb een paar keer met opzet de grens opgezocht en ben er achter gekomen dat dit door de overige weggebruikers niet bepaald in dank afgenomen wordt.
Tandje gas eraf dus.
Afgelopen winter heb ik er ook mee op gladde ondergrond gereden, snelheid uiteraard aangepast en voor mij hebben winterbanden onder de fiets geen meerwaarde maar dat is voor eenieder anders bij echt dikkere sneeuw pak ik de DF met achter een wintercontact ivm wegrijden bij verkeerslichten.
Laatst gewijzigd door WFVst5 op 23 mar 2019, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Ik zou verschil tussen de band op de 3 en de 5 wel eens willen weten/voelen.
Sowiso stomme keuze om 2 verschillende banden te kiezen. 1 is voordeliger.
Sowiso stomme keuze om 2 verschillende banden te kiezen. 1 is voordeliger.
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Ik weet het. Slap gelul natuurlijk. Consessies doen op je banden met een kostprijsverschil van €2,- oid.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het gaat niet om wat het Stromer kost, het gaat om het onderscheid waar de consument voor wil betalen.
De (inkoop)prijs van de afzonderlijke onderdelen rechtvaardigt het prijsverschil tussen de ST3 en de ST5 sowieso slechts ten dele. Je betaalt, als ST5-rijder, ook wat extra om op het vlaggenschip uit de Stromervloot te mogen rijden. Dit was eerder met de ST2 S versus de ST2 ook al zo.
Als ik jou was zou ik bij je dealer eens een testrit op een Vijf aanvragen (nu ook je eigen ST3 banden nog redelijk vers zijn), dan kun je het verschil voelen. Daarna rij je je Pirelli's af, en als je die op de ST5 beter vind, leg je die op jouw Drie. Klaar toch?
Ik heb de banden trouwens nooit 1 op 1 naast elkaar getest, maar wel aardig wat testritten op beide modellen gedaan, o.a. door dezelfde Groningse straatjes. Qua veerkracht merkte ik geen verschil. Ik had wel het gevoel dat ik de Pirelli's op de ST5 nét wat lekkerder de bocht in kon leggen, maar omdat ik dit niet recht na elkaar heb getest kan dit verschil ook door allerlei andere factoren zijn veroorzaakt (temperatuur, bandendruk, mijn eigen gesteldheid, balans i.v.m. afstelling zadel etc.).
De (inkoop)prijs van de afzonderlijke onderdelen rechtvaardigt het prijsverschil tussen de ST3 en de ST5 sowieso slechts ten dele. Je betaalt, als ST5-rijder, ook wat extra om op het vlaggenschip uit de Stromervloot te mogen rijden. Dit was eerder met de ST2 S versus de ST2 ook al zo.
Als ik jou was zou ik bij je dealer eens een testrit op een Vijf aanvragen (nu ook je eigen ST3 banden nog redelijk vers zijn), dan kun je het verschil voelen. Daarna rij je je Pirelli's af, en als je die op de ST5 beter vind, leg je die op jouw Drie. Klaar toch?
Ik heb de banden trouwens nooit 1 op 1 naast elkaar getest, maar wel aardig wat testritten op beide modellen gedaan, o.a. door dezelfde Groningse straatjes. Qua veerkracht merkte ik geen verschil. Ik had wel het gevoel dat ik de Pirelli's op de ST5 nét wat lekkerder de bocht in kon leggen, maar omdat ik dit niet recht na elkaar heb getest kan dit verschil ook door allerlei andere factoren zijn veroorzaakt (temperatuur, bandendruk, mijn eigen gesteldheid, balans i.v.m. afstelling zadel etc.).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Sowiso gaan na deze banden de Pirellis van de 5 erop. Gewoon alleen al uit nieuwsgierigheid. Schijnt alleen dat ze nog niet los te krijgen zijn.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Really?! Dan mogen Stromer en Pirelli weleens op gaan schieten, de ST5 rijdt toch al een tijdje rond en die banden gaan niet eeuwig mee.
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen als het zover is
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen als het zover is
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023