Belevenissen op de ST5

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Hangt er helemaal vanaf waar de pedaal was toen deze de grond raakte.
Ik heb hem ook al links en rechts tegen de grond gehad omdat ik besloot in de bocht door te fietsen... :bc
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik neem aan dat hij niet bedoelde met pedaal naar beneden...... das wel heeeeel makkelijk haha.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Kwee nie hoor......... :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Vandaag lekker rondje gereden; Wat is het toch lekker fietsen zo’n Stomer! De stromer-smile zal nog wel even blijven zitten! Ik zal nog iets aan mijn conditie moeten doen want met een rondje van 40 km nog 17% accu over betekend dat ik zelf nog weinig kracht heb. (gemiddelde van 31 km/h; 26% zone 3, 24% zone 4 en 2% zone 5; dus voldoende inspanning; maar gezien het batterij verbruik kippenkracht :mrgreen: )

Op de terugweg rij ik langs het centrum van Amersfoort over de drukke doorgaande weg (Amsterdamse weg richting de Stadsring). Keurig onder de de rotonde door, tussen de auto’s. De trapondersteuning op maximaal (standje S). Wanneer ik sta te wachten op de auto’s voor me, word ik aangesproken door een politie agente; Ze vraagt me rij jij altijd zo? Waarop ik antwoord; helaas wel, de wet verplicht mij om als een bromfietser tussen de auto’s te rijden; kijk maar ik heb een geel kenteken. Ze gaf aan dat ze dat gezien had, en met haar collega overlegd had; en het maar gevaarlijk vond; Ze adviseerde om voor mijn eigen veiligheid op het fietspad te rijden; waarop ik aangaf dat ik dan bang ben een bekeuring te krijgen. Natuurlijk zou zij mij in dit geval niet bekeuren. Waarop ik aangaf dat ik toch graag de wet volg.

Helaas spring het licht op groen en was ik niet meer in staat om aan te geven dat ik het fietspad onveilig vind; daar rijden de idioten met losse handen, slingerend, met je vieren naast elkaar en dan 3 rijen dik op de andere weghelft; zodat je niet weet of rij twee of drie je gezien heef… Ik rij graag tussen de auto’s (op 50 km/h wegen; waar ook niet veel harder gereden wordt).

Op de weg voel ik me veiliger; ik rij maar iets langzamer dan de meeste auto’s en ik rij zo dat de de hele baan “voor mij is”.

Leuk dat de agente mij aanspoort tot veiligheid boven de regels; jammer dat ik niet de tijd had om daar verder op in te gaan.
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Je had het gesprek moeten opnemen.
Dat had een leuke verdediging geweest voor als je later een bekeuring krijgt voor rijden op het fietspad :bj
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Afgelopen dinsdag onderuit gegaan met mijn ST5.

Te hard door een haakse bocht gegaan voor de Pirelli's . Redelijk verschoten dat dit gebeurde op een mooi droog wegdek zonder vuil of andere troep.

Resultaat geschaafde rechter elleboog en mijn kledij beschadigd. Stromer : Rechter crank arm verbogen. Fiets is vol met het rechter pedaal met alle gewicht erop tegen het asfalt terecht gekomen.
Wachtende op een nieuwe crank nu.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

pcrispey schreef: 21 apr 2019, 19:53 Te hard door een haakse bocht gegaan voor de Pirelli's .
Of te hard voor welke band dan ook?

Hoe dan ook, altijd balen als je onderuit gaat. Heel veel beterschap. Hopelijk wordt de schade aan lijf, leden en ST5 snel hersteld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Dat is niet zo mooi, maar....elk nadeel heb zijn voordeel: dit gaat je geen tweede keer overkomen. :)
Schaafwonden kunnen behoorlijk vervelend zijn. Beterschap!
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ai, sterkte! Als tip voor een schaafwond kreeg ik eens Cicaplast (verkrijgbaar bij apotheek). Dit zou de herstelling versnellen.

Ik weet niet zeker of het waar is, maar het legt iig en beschermend laagje op de schaafwond waardoor ik er minder last van had. En de ondiepe delen waren bij mij erg snel weg (maar ik weet niet hoe lang het zonder geduurd zou hebben).

Edit: typo gecorrigeerd
Laatst gewijzigd door FreddyH op 22 apr 2019, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Pcrispey,

Heel vervelend hoor. Wens je beterschap. Je schrijft te snel door een bocht, enig idee hoe snel?

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie