Geveerde voorvork voor de Stromer ST5

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 12 mei 2019, 10:09 Dat is inderdaad de meest logische keuze voor een high end vork op een high end Stromer..... :roll:
Ik ken dat merk niet. Wat zijn jouw ervaringen ermee?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Golvas schreef: 12 mei 2019, 09:45
Stromerke schreef: 11 mei 2019, 14:40 Ik werk niet voor Stromer maar heb toch een foto kunnen bemachtigen
Da's mooi hoor ... hier kan je ze zelfs bestellen. :mrgreen:
Daniel1975 schreef: 12 mei 2019, 09:13 Wie maakt de vork?
Wren
Maar t plaatje klopt niet bij de afgebeelde voorvork.
Deze is niet USD en ook niet ovaal.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Denjos
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 dec 2018, 22:49

Mijn witte st3 word 1 juni geleverd met zwarte wren vork. Hopelijk is ze al bij fm tegen dan. Die vork ziet er in ieder geval prachtig uit.
Stromer st1 s (2j.) in bestelling st3 wit, zwarte wren voorvork, kinekt 2.1
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 12 mei 2019, 10:58
Daniel1975 schreef: 12 mei 2019, 10:09 Dat is inderdaad de meest logische keuze voor een high end vork op een high end Stromer..... :roll:
Ik ken dat merk niet. Wat zijn jouw ervaringen ermee?
Geen ervaring mee.
Maar gebaseerd op alle andere vorken waar ik wél mee heb gereden durf ik de stelling wel aan dat dit geen Fox of RS zal zijn.
Ik word een beetje flauw van dat continue bezuinigen van Stromer.
Een net niet koplamp op de 3, microshift shifter (is verder prima trouwens, maar geen XT niveau), no-name winterbanden, slechte laders.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 12 mei 2019, 11:48 Ik word een beetje flauw van dat continue bezuinigen van Stromer.
Een net niet koplamp op de 3, microshift shifter (is verder prima trouwens, maar geen XT niveau), no-name winterbanden, slechte laders.
Stromer probeert af te stappen van de bekende A-merken en zoekt alternatieven met een scherpere prijs-kwaliteitverhouding. Van een merk als Stromer zullen velen verwachten dat de bikes worden afgemonteerd met de usual suspects: Shimano, Magura, DT-Swiss, Ritchey, FSA etc. Maar zijn we bereid om de prijs te betalen die met deze merken gepaard gaat? De goede naam van voornoemde A-merken is vaak terecht, maar drijft de prijs ook op.

We kennen de marges van Stromer niet, dus we zullen er nooit achter komen of opbrengst van bezuinigingen in de zak van Stromer gaat, of in het betaalbaar houden van consumentenprijs van een Stromer.

Sommige keuzes van Stromer begrijp ik ook niet. Maar andere hebben wel goed uitgepakt: Magura eruit, TRP erin, Shimano eraf, Microshift erop. Budget-Supernova kaarsjes eraf, Roxim lamp erop (de koplamp van de ST3 is zeker niet perfect, maar houd 'm maar eens naast het pitje van de ST2 2016/2017 of de ST1 X, en je hebt nog high beam erbij ook).

Ik staar mezelf niet blind op merken. Ik bekijk het liever per product. Geen idee hoe Wren presteert, en blijkbaar jij ook niet. Dus we gaan het eerst moeten meemaken, denk ik dan maar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Microshift is zeker geen upgrade tov Shimano, maar doet ongeveer hetzelfde. De besparing zit daar achter de komma trouwens.....
TRP maakte al remmen, zeker geen nieuwkomer. Voldoet prima.
Koplamp: blijft een frustratie dat ik ruim 7k heb neergelegd voor een fiets met een matige lamp. Dat de vorige generatie nog slechter was heeft daar niets mee te maken.
De geveerde vork zal mij persoonlijk aan mijn achterwerk oxideren. Alleen snap ik niet dat ze voor een USD vork van een onbekende speler hebben gekozen voor hun topmodellen. Elke technische misser of stijfheid-issue ga je merken als je met 40+ een bocht in stuurt. Maar goed, ik ben er inmiddels al wel achter dat ik een a-typische klant ben voor Stromer en ik er dus mee moet leven tot er een serieus alternatief is. En dat is nu niet het geval.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 12 mei 2019, 15:02 De besparing zit daar achter de komma trouwens.....
Dat weet je niet. Is afhankelijk van de deal die Stromer gesloten heeft. Soms maken bedrijven rare sprongen om bijvoorbeeld marktaandeel te verhogen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Hier een filmpje over de Rockshock en een Wren op een fatbike. Zo slecht is het merk toch ook weer niet.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik ga akkoord met Daniel.
Als je alle onderdelen bij de B-merken gaat inkopen, om een betere prijs/kwaliteitsoplossing te kunnen bieden aan je klanten is dat prima. Maar ze blijven wel premium prijzen vragen. Dus dit is niet wat er gebeurt...

Als je kijkt naar wat de onderdelen apart kosten dan neig je toch wel naar enorme marges van stromer en niet het betaalbaar houden voor de concurrent.

Voor de prijs van 1000 euro + 2 stromer accu's heb je bijvoorbeeld deze sun-ron: Afbeelding voorzien van iets meer dan 2 stromer accus (2Kw)... Dus eigenlijk krijg je er voor 1000 euro nog heel de bromfiets bij... (eigenlijk voor 250 euro want de Vlaamse overheid geeft een serieuze premie voor elektrische bromfietsen)
Je zal kunnen aanvoeren dat stromer duurder is omdat ze alles lichtgewicht moeten maken, maar dat gaat maar ten dele op.

Volgens mij zijn ze zich aan het voorbereiden op toenemende concurrentie en zijn ze nu een serieuze bak geld aan het ophalen met enorme marges. Dit om hun R&D te financieren en hun positie te verstevigen voor de komende jaren in een markt met meer concurrentie... Ik verwacht dus inderdaad wat Stromeur zegt, maar dan in de long run. Nu is hun positie nog veel te goed om er niet alles uit te halen wat er in zit. Want we hebben immers met z'n allen (behalve Freddy en een paar anderen) de aankoop gedaan...
ST3 black 983wh
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Denjos schreef: 12 mei 2019, 11:29 Mijn witte st3 word 1 juni geleverd met zwarte wren vork. Hopelijk is ze al bij fm tegen dan. Die vork ziet er in ieder geval prachtig uit.
Cool, ga je een uitgebreid verslag en foto’s/ filmpje plaatsen als je hem hebt?
Ben wel heel benieuwd naar hoe hij bevalt en de looks.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Plaats reactie