Geveerde voorvork voor de Stromer ST5

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Zie net op FB dat deze eigenaar €1500 heeft betaald voor die vork :bu:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Het mooie is dan wel weer dat hij de originele vork mag houden en bijvoorbeeld thuis aan de muur kan hangen (tenminste... dat verwacht ik wel, want dat doet Stromer ook met andere onderdelen die je bij afname vervangen wilt hebben). :az

Ik ben het helemaal met Patrikius eens dat een robustere vork er mooier onder had gestaan, maar ja... over smaak valt niet te twisten.
Witte ST3 van maart 2019
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik heb ongeveer 990 eur betaald (1090 min korting). Weet ook niet echt wat er daar gebeurd is. Maar wou de pret niet bederven voor die man. Wellicht heeft de fietsenmaker doorgerekend voor de plaatsing.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

allesstroomt schreef: 05 jun 2019, 23:04 Ik heb ongeveer 990 eur betaald (1090 min korting). Weet ook niet echt wat er daar gebeurd is. Maar wou de pret niet bederven voor die man. Wellicht heeft de fietsenmaker doorgerekend voor de plaatsing.
Kuch :ai
400 Euro voor het plaatsen? Tikkeltje veel, vind je niet?

Ik heb vorig jaar mijn voorvork een keer krom gereden (met zeer lage snelheid tegen ongevallen boom). Reparatie was iets van 275 Euro. Uit mijn hoofd ongeveer 200 Euro voor de nieuwe vork, nog iets van 20 Euro voor iets anders en ongeveer 50 Euro voor het plaatsen...
Nu zal het op een ST3 of 5 zeker meer werk zijn ivm de weggewerkte kabels, maar da's toch wel héél enthousiast.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Hmmm, Jeroen van Zijp zit alweer achter zijn CAD computer te kniezen hoe hij beschermkapjes kan ontwerpen tegen steenslag bij de binnenpoten. Mogelijk ontstaat er straks vanzelf een draadje over lekkende keerkringen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Help mij even, dat probleem zie ik niet echt.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 05 jun 2019, 20:45 Had ‘m ook al gezien op FB.
Kan er niks aan doen, vind het geen gezicht zo zonder drager en volgeveerd, doet afbreuk aan het originele sportieve design. Bij deze fiets past dat niet (vind ik).
+3.

Ik vind zo'n geveerde voorvork echt afbreuk doen aan de fiets
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 06 jun 2019, 05:50 +3.

Ik vind zo'n geveerde voorvork echt afbreuk doen aan de fiets
Qua looks wel, qua comfort niet. Het is maar net waar mensen de prioriteit leggen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Ik vind hem nog niet eens zo heel slecht. Had verwacht dat het wat minder zou smoelen.

De UPSD geeft hem nog iets futuristic wat bij de fiets past. De knoppen bovenop zijn niet zo fraai, dat heb je bij de decatlon fietsje ook.

Comfort gaat wel boven alles denk ik, zeker voor onze zuiderburen. Hier in noord holland heb je het mijn inziens niet nodig. Of je moet zwaar rugpatient zijn of het gewoon willen. Dan vooral doen natuurlijk.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Stromeur schreef: 02 jun 2019, 23:48 Deze vork is ook leverbaar in "Graphite", dat is de matgrijze kleur van jouw ST5. Dat is alweer beter dan de matzwarte die ik op mijn grijze Es heb gezet, omdat Stromer de geveerde voorvork nooit in Es-grijs heeft uitgebracht.

Maar inderdaad: een glanzend zwarte vork op een matte ST3, dat volg ik ook niet helemaal.
Ik vrees dat graphite is komen te vervallen: info Luksch: die Federgabel wird in Deep black kommen.
Plaats reactie