Vrijdag bezoek gebracht bij mij dealer voor een lekke band en hij had eindelijk de voorvorken binnen.
Ik had de voorvork besteld maar mocht hem toch eerst even testen voor ik over ging tot een definitieve aankoop. Spijtig genoeg had hij nog geen demo fiets klaar met geveerde vork . Pas volgende week
Wat mij opviel is dat de vork zeer licht is, ik denk nog geen 2 kilo en zo lelijk vindt ik hem persoonlijk ook niet op en ST5
Geveerde voorvork voor de Stromer ST5
-
- Pro
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02 aug 2018, 17:33
- Locatie: Knokke Heist (BE)/oostburg (NL)
- Merk SP: Stromer ST5 / Stromer ST7
- Bijlagen
-
- E4A0537B-D518-4CC3-B862-F95D74DD24FD.jpeg (3.03 MiB) 4755 keer bekeken
-
- 680927F3-0021-48E0-862A-AF293EBCCC91.jpeg (3.12 MiB) 4755 keer bekeken
-
- 2EBC7A50-121C-41E4-88DD-76BE29F008AE.jpeg (577.46 KiB) 4755 keer bekeken
-
- B77F47F2-387F-496D-B4A0-9634BE62D547.jpeg (4.24 MiB) 4758 keer bekeken
Stromer ST7 Dark Platinium-geveerde voorvork/Bodyfloat/ 4900km
Stromer ST5-geveerde voorvork /Bodyfloat / Rockform Pro / 20000km
Gebruik Recreatief woon/werk verkeer .
Stromer ST5-geveerde voorvork /Bodyfloat / Rockform Pro / 20000km
Gebruik Recreatief woon/werk verkeer .
Sinds gisteren heeft mijn ST5 eindelijk zijn geveerde voorvork en de bagagedrager.
Na 200m kon ik al bevestigen dat die voorvork een must is.
Ik betrapte mezelf de laatste tijd erop dat ik constant oneffenheden in het wegdek probeerde te vermijden.
Vooral bij hogere snelheden, en dat is dus quasi altijd.
Ook heb ik het idee dat de geometrie licht gewijzigd is. Het lijkt alsof het voorwiel een centimeter of twee verder naar voren staat. Dat zou ten koste kunnen gaan van de wendbaarheid maar op de "autostrade" is het vooral comfortabeler.
Is dat laatste maar een idee ?
Na 200m kon ik al bevestigen dat die voorvork een must is.
Ik betrapte mezelf de laatste tijd erop dat ik constant oneffenheden in het wegdek probeerde te vermijden.
Vooral bij hogere snelheden, en dat is dus quasi altijd.
Ook heb ik het idee dat de geometrie licht gewijzigd is. Het lijkt alsof het voorwiel een centimeter of twee verder naar voren staat. Dat zou ten koste kunnen gaan van de wendbaarheid maar op de "autostrade" is het vooral comfortabeler.
Is dat laatste maar een idee ?
- Bijlagen
-
- IMG_1409.jpeg (2.93 MiB) 4088 keer bekeken
Dat die voorvork een "must" is wist ik 10j geleden al en een testrit met een Stromer heeft dit bevestigt, de reden dat ik geen Stromer gekocht heb. Dat er mensen zijn met andere opvattingen vind ik prima. Ik denk dat 95% van de mensen die met (voor)vering gereden hebben (goed afgesteld) niet meer terug willen en dat is niet enkel om het comfort maar voor mij persoonlijk om de wegligging/rem gedrag dat bij slecht weer/slechte ondergrond VEEL beter is.Philip schreef: ↑04 aug 2019, 12:53 Sinds gisteren heeft mijn ST5 eindelijk zijn geveerde voorvork en de bagagedrager.
Na 200m kon ik al bevestigen dat die voorvork een must is.
Ik betrapte mezelf de laatste tijd erop dat ik constant oneffenheden in het wegdek probeerde te vermijden.
Vooral bij hogere snelheden, en dat is dus quasi altijd.
Ook heb ik het idee dat de geometrie licht gewijzigd is. Het lijkt alsof het voorwiel een centimeter of twee verder naar voren staat. Dat zou ten koste kunnen gaan van de wendbaarheid maar op de "autostrade" is het vooral comfortabeler.
Is dat laatste maar een idee ?
Stromer leert bij, de nieuwe ST1 2019 begint meer en meer op een "penis" te lijken en de optie voorvork is een goeie zet. Ze kijken dus wel degelijk naar de concurrentie (die er natuurlijk niet is) en luisteren naar de klanten. Een dikke voor Stromer.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Bij de geveerde voorvork voor de ST1 X, ST2 en ST2 S (ik heb 'm) wijzigt de geometrie inderdaad. Bij de geveerde voorvork voor de ST3/ST5 niet. Toevallig heb ik het daar gisteren nog uitgebreid met de Stromer dealer in Groningen over gehad.Philip schreef: ↑04 aug 2019, 12:53 Ook heb ik het idee dat de geometrie licht gewijzigd is. Het lijkt alsof het voorwiel een centimeter of twee verder naar voren staat. Dat zou ten koste kunnen gaan van de wendbaarheid maar op de "autostrade" is het vooral comfortabeler.
Is dat laatste maar een idee ?
Knappe vork op een knappe bike hoor
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb de geveerde voorvork voor de ST3/ST5 gisteren in Groningen ook voor het eerst in het echt gezien. Wat een Beul van een ding zeg. En wat iedereen er al sinds de aankondiging ook over beweert: ik vind 'm mooi en ik vind dat-ie niks afdoet aan het design van de Stromer.
Het blijft spijtig dat Stromer eerst drie kleuren aankondigt, en er vervolgens maar eentje levert, maar ook op een witte ST3 misstaat-ie absoluut niet:
Het blijft spijtig dat Stromer eerst drie kleuren aankondigt, en er vervolgens maar eentje levert, maar ook op een witte ST3 misstaat-ie absoluut niet:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb het met de Groningse dealer ook nog even over keuze van Stromer voor Wren gehad.Daniel1975 schreef: ↑07 jun 2019, 13:29 Bij mij gaat de kritiek over de Wren voor 90% over de lompe looks en het 1-kleur principe.
Dat staat los van het merk.
Ik vind, ongeacht of het nu Rockshox, Fox, Marzocchi of Wren is, het ding gewoon lomp en lelijk. Denk dat er weining mensen zijn die niet liever iets hadden gezien met een passender design.
En ja, dan is toevallig de RS1 het beste voorbeeld.
Die RS1 van jou, die kost om te beginnen keihard 2.000 euro. De Wren voor Stromer kost de helft, en dat is al prijzig genoeg. Verder zijn de geveerde voorvorken van de bekende A-merken gemaakt voor prestaties onder urenlange extreme belasting (pro MTB toepassing). Dat is overkill voor een ST5 op de weg dus er is ook geen reden om daar wél voor te moeten betalen. Tot slot, en dat weegt nog het zwaarst, zijn merken zoals Fox en Rockshox niet bereid om maatwerk/custom vorken te leveren, terwijl Stromer dat wel wil, ook vanwege de typegoedkeuring.
Wren kan/doet dit allemaal wel, dus dan krijg je een vork zoals Stromer 'm wil op de bikes, een vork die door de typegoedkeuring komt en een vork die in prijs en kwaliteit geschikt is voor gebruik op de weg, i.p.v. totaal overkill met dito prijs. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die argumentatie wel redelijk kan volgen, ook al komt het van een verkoper.
Over de kwaliteit: is het echt een mooi ding hoor. Rete-stijf, precies genoeg veerweg en die vork gaat geen krimp geven als je je Stromer een keer wat strakker de bocht in gooit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Het maatwerk argument snijdt nog het meeste hout wat mij betreft. Had ik ook niet aan gedacht.
Consumenten verkoopprijzen zijn niet echt een graadmeter.
Consumenten verkoopprijzen zijn niet echt een graadmeter.