Geveerde voorvork voor de Stromer ST5

Martin

Daarom denk ik ook dat een fm geen montagekosten in rekening brengt als je de ST5 of ST3 daar hebt gekocht. Stukje service zoals het hoort bij een goede dealer.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Martin schreef: 04 sep 2018, 20:28 Ik ga er van uit dat de prijzen in de accessoirelijst consumentenprijzen en dat de FM een inkoopprijs betaalt die lager ligt?
Uiteraard!

Prijslijst is echter een draft uit mei en januari is nog ver weg.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Voor montage van de ST5 USD vork moeten de remmen worden losgekoppeld; is dus best nog wel een heel karwei in tegenstelling tot wat eerder geschreven werd...
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ah, interne leidingen. Dan moet idd ff leiding los, opnieuw door vork trekken, aansluiten en ontluchten. Komt er zomaar 20min bij.
Op dat bedrag nog steeds onder service weg te boeken lijkt mij.
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Is er ondertussen al iemand met een ST3 / ST5 met verende vork?
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Denjos
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 dec 2018, 22:49

Nog steeds niemand?
Stromer st1 s (2j.) in bestelling st3 wit, zwarte wren voorvork, kinekt 2.1
mrstrom

Ik mis het eigenlijk niet op mijn ST3. je hebt al best wel dikke banden op niet hele hoge bandendruk. En vind het persoonlijk ook niet zo mooi.

Bij verkeersdrempels heb ik soms wel gevoel dat fiets wat meer zou kunnen dempen. Niet dat het schokkererig is, maar als je er volgas overheen gaat merk je wel wat. Ik weet niet of een geveerde voorvork dat weg neemt. Als je over een "ribbel" (gescheurd asfalt door boomwortel bv) gaat dan voel je dat niet zo.

Ik rij wel met bodyfloat.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Nee ben zeer tevreden met de wegligging, sturen/remmen en rijden op klinkers/slechte weg ik was sowieso al geen voorstander van vering op een fiets en heb er voor mijn lijf, polsen, rug en nek geen behoefte aan. rij met 1.9 bar achter en 1.7 bar voor en dat voegt goed, plak aan de weg.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Jij bent zelf vedergewicht zeker?
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Daniel1975 schreef: 20 mar 2019, 06:22 Jij bent zelf vedergewicht zeker?
Nee ben tegenwoordig 80-82 kg dit fluctueert iets de Pirelli's hoeven voor mij echt niet harder ik heb gewoon de minimum druk aangehouden en heb er mee geexperimenteert tot 2.5 bar dat is voor mij eigenlijk al te hard ik meen dat er max. 3.5 bar in mag.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie