NL-Stromer inschrijven in België onmogelijk?

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bloemen schreef: 27 mar 2019, 13:28 Volgens haar was deze fiets met trapondersteuning.
Elke speed pedelec heeft trapondersteuning, dat is net het verschil met een gewone fiets ... voor je Stromer dient in het vak X15 van de aanvraag tot inschrijving een kruisje gezet te worden bij "Trapondersteuning en autonoom rijden" en er dient inderdaad een BA Motorrijtuigen afgesloten te worden.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Het gezever over die garageknop zal nog wel even aanhouden. Onder autonoom rijden versta ik dat je fiets zonder te trappen naar de toegelaten sneheid gaat, niets meer en niets minder. De functie van de garageknop is een hulpmiddel met beperkte mogelijkheden, die je in staat stelt om je fiets uit een steile garage of fietsgoot te duwen en in principe zou deze niet mogen werken als je je voeten op de pedalen hebt. Maar de wetgever ziet dit natuurlijk weer anders. :bu:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Autonoom rijden is niet perse aan de max toegelaten snelheid. Mijn fiets kan ± 21 km/h als ik op een knopje druk. Bij een gebroken ketting of bij extreme hongerklop kan dit handig zijn. En dit is wel degelijk autonoom rijden, en gelukkig dat dit ook werkt met de voeten op de pedalen.

Maar het zou prettig zijn als wetgevers wat duidelijker zijn... Dat ben ik het absoluut met je eens.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Dat is natuurlijk weer iets anders. In het begin liep m'n Stromer ST3 LE ook even autonoom, zonder dat ik iets ondernam, wel aan zeer lage snelheid. Na het bezoek bij de FM was het probleem van de baan. Ik vind dat ze 'n onderscheid mogen maken tussen garage knop en de snelheid die jij aanhaalt. Nu het maakt me niet veel uit, ik heb 'n BA en omnium verzekering.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Charlie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2019, 14:05
Locatie: Belgisch Limburg

Ik sta op het punt een Nederlandse Stromer te importeren in België (tweedehands - particulier)
Als de verkoper zijn kenteken uitschrijft bij de RDW, dient de koper daar dan bij aanwezig te zijn met zijn legitimatie/ID?

Ik veronderstel dat de koper daar niets mee te maken heeft, en zijn werk in België heeft bij de Douane en DIV. Wel heeft hij dat uitschrijvingsbewijs van de RDW nodig.

Klopt dit? Iemand ervaring mee?
Stromer ST3 LE (zo-goed-als-nieuw tweedehands) sinds juni 2019
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik heb ervaring met import van autos uit NL en als ik me goed herinner moest ik daar als koper toch bij de overdracht aanwezig zijn. Maar dat kwam in de eerste plaats omdat ik het voertuig met een tijdelijk kenteken zelf naar be heb gereden. Dat is hier anders.

Je hebt in be voor de douane zeker coc en verkoopsdocument en uitschrijving nodig! Zie dat je dat meekrijgt.
Charlie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2019, 14:05
Locatie: Belgisch Limburg

allesstroomt schreef: 23 mei 2019, 21:52 Je hebt in be voor de douane zeker coc en verkoopsdocument en uitschrijving nodig! Zie dat je dat meekrijgt.
Bedankt voor je reactie. COC zou niet nodig zijn omdat het geen nieuwkoop maar tweedehands betreft. Dat is me op de borst gedrukt door de grootste Amsterdamse dealer en ik meen het ook te begrijpen in de aanwijzingen voor invoer. Daarom zijn die uitschrijvingsdocumenten des te belangrijker, zo blijkt. Toch maar meegaan naar de RDW voor de veiligheid...
Stromer ST3 LE (zo-goed-als-nieuw tweedehands) sinds juni 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Klopt ... als je een tweedehands voertuig met een Europese goedkeuring importeert in BE, dan is de COC niet meer verplicht op voorwaarde dat :

- het Europees goedkeuringsnummer wordt vermeld op het buitenlands inschrijvingsbewijs

- het Europees goedkeuringsnummer wordt vermeld op het identificatieplaatje (bij een Stromer is dit in de batterijbak aangebracht)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Charlie
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 mei 2019, 14:05
Locatie: Belgisch Limburg

Golvas schreef: 24 mei 2019, 08:40 Klopt ... als je een tweedehands voertuig met een Europese goedkeuring importeert in BE, dan is de COC niet meer verplicht op voorwaarde dat :

- het Europees goedkeuringsnummer wordt vermeld op het buitenlands inschrijvingsbewijs

- het Europees goedkeuringsnummer wordt vermeld op het identificatieplaatje (bij een Stromer is dit in de batterijbak aangebracht)
Fijn dat je even verduidelijkt Golvas, weet ik waarop te letten!
Stromer ST3 LE (zo-goed-als-nieuw tweedehands) sinds juni 2019
drokz
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2020, 20:06

Golvas schreef: 24 mei 2019, 08:40 Klopt ... als je een tweedehands voertuig met een Europese goedkeuring importeert in BE, dan is de COC niet meer verplicht op voorwaarde dat :

- het Europees goedkeuringsnummer wordt vermeld op het buitenlands inschrijvingsbewijs

- het Europees goedkeuringsnummer wordt vermeld op het identificatieplaatje (bij een Stromer is dit in de batterijbak aangebracht)

Dus Als ik een 2de handse koop in NL, en naar Be doe, hoef ik dan niet meer langs de douane ?
Plaats reactie