Input van diverse partijen in het kader van de besluitvorming in Gelderland

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ter info: deze week verschijnen op de website van de provincie Gelderland documenten die zien op de input van diverse partijen die geraadpleegd zijn in de procedure (https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 52201.html).
Procedure totstandkoming :

Tijdens de procedure heeft overleg plaatsgevonden met de gemeenten Apeldoorn, Brummen, Elburg, Ermelo, Heumen, Lingewaard, Maasdriel, Nijkerk, Overbetuwe, Voorst, Wageningen, Winterswijk en Zutphen, met de korpschef van de Politie Eenheid Oost-Nederland, district IJsselland, district Twente, district Noord en Oost Gelderland, district Gelderland-Midden en district Gelderland-Zuid, het Ministerie van I&M, CROW / CROW Fietsberaad, Interprovinciaal Overleg (IPO) vakberaad Verkeersveiligheid, Fietsersbond en een afvaardiging van gebruikers.
De input is interessant omdat de discussie in diverse andere gemeenten nog loopt, bijvoorbeeld in Rotterdam. Met deze input kan eenieder de argumenten vóór en tegen fietsen op de rijbaan beter begrijpen.
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Ik ben wel benieuwd wie in de afvaardiging van Speedpedelec gebruikers zaten.

By the way, dit bericht in de staatscourier is van 06.09.2017.
Laatst gewijzigd door Marco Verkerk op 12 mar 2018, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

De wie vraag is - ga ik van uit - geanonimiseerd. Ik vind de wat vraag persoonlijk het interessants.
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

rvaneijk schreef: 12 mar 2018, 21:41 De wie vraag is - ga ik van uit - geanonimiseerd. Ik vind de wat vraag persoonlijk het interessants.
Wat bedoel je met wat vraag? :bn:
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik bedoel dat ik benieuwd ben naar de inbreng van de diverse partijen, bijvoorbeeld de standpunten van de politie.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De projectleider van het fietsbeleid bij Provincie. Gelderland, heeft met veel SP'ers contact. Hij was op Velocity moderator van de workshop Speed Pedelecs. Daar sprak hij verschillende Nederlandse en Belgische SP'ers en beleidsmakers Speed Pedelec. Zelf fietst hij ook snel.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

De bovengenoemde stukken staan hier: https://www.gelderland.nl/Wet-openbaarheid-bestuur

en zijn te downloaden in een ZIP-bestand:

https://www.gelderland.nl/Wob-verzoek-Speed-pedelec
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

De inbreng van de politie en andere geraadpleegde partijen is opmerkelijk. Ik ben benieuwd of jullie dat ook opgevallen was.

Wat er voor mij onder meer uitspringt is dat risico voor weggebruikers, snelheidsverschil tussen weggebruikers en wegindeling tezamen gewogen zijn als verkeerskundige selectiecriteria (p. 16 sub 4(a, b) reactienota zienswijze).

Daarbij is er een effectonderzoek van de door de provincie Gelerland voorgenomen maatregel in voorbereiding (p. 17 sub 7 reactienota zienswijze).

Ook valt op dat de inbreng van de Fietsersbond best pro speed-pedelec is.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Dit geeft een heldere inkijk in de complexe afweging van inzichten en belangen die Gelderland deed.
Dank je wel voor het helder neer zetten van de informatie. Op mijn traject moeten nog een paar dingen aan de borden worden verbeterd. Dat wordt teruggekoppeld.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Heel compleet; top !

Ik ben blij verrast met het politie-advies om de speedpedelec op de zogenaamde snelfietsroutes tooe te laten. Wat ze tot op heden dus niet mogen.
De controles bij de F325 waren tot op heden vooral een gevalletje sp-pesten en voegde niets toe aan veiligheid oid.

Ben heel benieuwd hoe snel en concreet de provincie hier mee om gaat. Ik denk dat vele andere provincies Gelderland op dit gebied als trendsetter zien ?

Dank voor het delen.
Grtz reinout
Plaats reactie