Nieuwe stromer inschrijven in NEDERLAND

Plaats reactie
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Beste stromeraars,

Aangezien ik binnen grofweg 2 weken in het bezit ben van een stromer st2 wou ik even polsen wat je moet doen voor in orde te zijn met het kenteken.

Zoals in de titel vermeld, het gaat om een stromer deze word ingeschreven in NEDERLAND, dus kom aub niet met Belgische reglementeringen op de proppen, ;p ik snap in dit geval dan wel de behulpzaamheid, maar dit werkt alleen maar verwarrend. :mrgreen:

Als iemand even de tijd zou wilen nemen voor dit even met mij en mede stromeraars te overlopen, dan zou dit geweldig zijn. :cool2: .

Zo maken ze me niets wijs bij de RDW, want ik lees al vanalles over technische keuring, terwijl het "voertuig" gewoon nieuw af fabriek is.

Misschien een domme vraag maar moet de stromer na x-aantal tijd ook een APK keuring ondergaan ?
Aangezien hij onder de bromfietsen valt.

Groetjes,

Ebiker
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Hoi ebiker,

Geen zorgen zou ik zeggen, de dealer maakt - als het goed is - de kentekenregistratie voor je in orde. Zo niet, dan mag je de weg niet op.

Daarbij moet je natuurlijk verzekerd zijn. Dat is één telefoontje. Veelal assisteert de dealer daar ook bij.

Hoe het technisch precies gaat, aanmelden bij RDW, belastingdienst (gelukkig nog geen wegenbelasting) en verzekering, dat weten de ander forumleden wellicht beter te vertellen.
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

rvaneijk schreef: 01 feb 2018, 18:09 Hoi ebiker,

Geen zorgen zou ik zeggen, de dealer maakt - als het goed is - de kentekenregistratie voor je in orde. Zo niet, dan mag je de weg niet op.

Daarbij moet je natuurlijk verzekerd zijn. Dat is één telefoontje. Veelal assisteert de dealer daar ook bij.

Hoe het technisch precies gaat, aanmelden bij RDW, belastingdienst (gelukkig nog geen wegenbelasting) en verzekering, dat weten de ander forumleden wellicht beter te vertellen.
Mijn dealer is niet RDW gecertificeerd dus deze zal dit niet doen denk ik dan. Ik zal eens horen aan mijn verzekeringsagent wat hij allemaal kan uitspoken.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ebiker schreef: 01 feb 2018, 18:36 Mijn dealer is niet RDW gecertificeerd dus deze zal dit niet doen denk ik dan. Ik zal eens horen aan mijn verzekeringsagent wat hij allemaal kan uitspoken.
Ik zou het niet te ingewikkeld maken.

Mijn advies: maak met de brommer/scooterdealer om de hoek een afspraak en laat hem de fiets voor je op kenteken zetten.

Verzekeren kun je zelf met één telefoontje.
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Maar kan de dealer dat ook, ookal is hij niet rdw gecertificeerd?? Hij verkoopt enkel 25km/h fietsen en dus geen brommers e.d.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Zou zo maar kunnen, ik weet het niet. Vraag het hem; de scooterdealer is dan plan B, toch?
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Welke scooterdealer xD, plan B zal zijn, plan trekken...; wwarschijnlijk even binnenstappen bij de RDW en dan zien we wel
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Plaats reactie