Gezellig op de rijbaan...

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Na mijn ongeval (09-01) deze week voor het eerst weer met de SP naar het werk. Drie keer raden wat er gebeurde op exact dezelfde locatie... Ik kon nu wel tijdig stoppen, maar heb ook even op het raampje geklopt en een praatje gemaakt...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

ik zou 'n staatslot kopen! :mrgreen:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Free2be schreef: 27 feb 2019, 13:21 ik zou 'n staatslot kopen! :mrgreen:
:bn:
Dan gebeurt ook steeds hetzelfde: niet winnen :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Polling schreef: 27 feb 2019, 13:11 Na mijn ongeval (09-01) deze week voor het eerst weer met de SP naar het werk. Drie keer raden wat er gebeurde op exact dezelfde locatie... Ik kon nu wel tijdig stoppen, maar heb ook even op het raampje geklopt en een praatje gemaakt...
Klote zeg! Dat helpt niet echt met het vertrouwen in de mensheid...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Wellicht zegt het (ook) iets over de weginrichting ter plekke... blijkbaar toch minder logisch om fietsers te zien aankomen, dan ik vanuit mijn standpunt verwacht....
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Het blijft hoe dan ook opletten en anticiperen in het verkeer. Ga er niet vanuit dat je voorrang krijgt, ook niet als je het hebt. Ook al ben je voor de wet geen zwakke verkeersdeelnemer, realiseer je dat je verrekte weinig bescherming hebt. Zorg dat je goed zichtbaar bent door bijvoorbeeld het dragen van zichtbare kleding en door het voeren van goede verlichting.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Misschien kan je de place missère melden aan de gemeente/stad, dat ze misschien er iets kunnen aan wijzigen. En zoals al is aangehaald, ben je beter af met bange Jan, dan dooie Jan.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Sinds eind november mijn ST5 in bezit. Op mijn woon-werkroute heb ik twee stukken 60-km-weg met een vrijliggend fietspad. De eerste weken fietste ik nog vertrouwd op het fietspad, maar zodra het 's ochtends vroeger licht werd ben ik verhuisd naar de rijbaan. Ik vond dat ik het een eerlijke kans moest geven. De eerste weken de nodige automobilisten tegengekomen die me - soms vriendelijk, soms onvriendelijk - gebaarden naar het fietspad te gaan. Nu ik al geruime tijd op de rijbaan stromer - altijd op dezelfde tijdstippen - heb ik het idee dat automobilisten gewend zijn geraakt aan een Stromer tussen het autoverkeer. En eigenlijk krijg ik de laatste weken geen enkele reactie van automobilisten meer...

Tot vanmiddag... toen ging ik echter een uurtje eerder naar huis. Op een van de rijbaan-etappes had ik nu ineens een automobilist die 'uit zijn plaat ging' en met groot licht en middelvinger mij iets duidelijk probeerde te maken ;) Voor mij de uitzondering die de regel bevestigt want op mijn vaste tijdstippen overkomt het (bijna) nooit meer...

Wat ik hiermee wil zeggen; probeer het eens een tijdje op de rijbaan en geef niet te snel op. Als SP'ers op de rijbaan geen unicum meer zijn wennen automobilisten hier vanzelf aan. Wij hebben net zoveel recht (en plicht) om op die rijbaan te rijden.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mee eens.

Ik zou het echter wel pas doen als je je vertrouwd genoeg voelt op je Stromer. Ik durfde het in het begin niet, op de rijbaan. En als ik het probeerde kreeg ik steeds weer gedoe m et bozige automobilisten. Ik was absoluut niet van plan om mijn gezondheid op het spel te zetten om andere verkeersdeelnemers (automobilisten in dit geval) op te voeden.

Maar op een gegeven moment begon de rijbaan voor mij ook aantrekkelijker te worden dan het fietspad. Scholieren, ouderen op e-bikes, snorfietsen op het fietspad... allemaal gedoe. De knop ging om, ik kende mijn Stromer inmiddels van haver tot gort en ik ben mijn plek op de rijbaan met vertrouwen op gaan eisen. Sindsdien gaat het eigenlijk wel prima. Het is dus denk ik ook een beetje wat je uitstraalt (al blijf je rotte appels in auto's houden, maar dat heb je altijd).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik merk ook dat ik steeds minder agressieve eikels tegenkom. Heel af en toe nog eentje, zoals vorige week: toeterend achter me rijden, vervolgens met te weinig afstand inhalen en toen ik hem daar later vriendelijk op wees (hij moest wachten bij een drukke oversteek plek) kreeg ik een middelvinger en ging hij aggressief doen. Wat een eikel.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie