Fietsvergoeding speed pedelecs

Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Je vergeet te melden dat je gebruik kunt maken van het cafeteria model. Daar wordt het te kort aan reiskosten gecompenseerd met je eindejaarsuitkering.
Daarnaast defensie maakt bij mijn weten geen onderscheid of je met de fiets, lopend, met skippybal of met de auto komt.
Is namelijk geen doen om dat bij te gaan houden.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Ook ik krijg gewoon 19ct/km. Heb me nooit gerealiseerd dat hier nog onderscheid in gemaakt kan worden hoe iemand naar het werk komt. Je kunt toch gewoon aangeven dat je met de auto komt en stiekem met de fiets gaan? Maar ja ... gaat mogelijk toch aan het geweten knagen :-)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee hoor, dat doe ik namelijk. 19ct per km autovergoeding, ik ga op de Stromer, en ik heb nul gewetenswroeging. (Maar als je mijn uurloon zou kennen, dan zou je dat wel begrijpen :? (En mijn manager weet het ook donders goed, wij doen gewoon allebei alsof we gek zijn.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik denk dat er in België ook genoeg mensen gewoon de fietsvergoeding lieten lopen en met de speed pedelec kwamen.

Dat is nu gelukkig verleden tijd per 1 januari komt ook gewoon de speed pedelec in aanmerking voor de fietsvergoeding.

Ook deze mensen kan je weinig kwalijk nemen het was gewoon een belachelijke wet.
Lomito

Patrikius schreef: 21 dec 2017, 18:51 Daarnaast defensie maakt bij mijn weten geen onderscheid of je met de fiets, lopend, met skippybal of met de auto komt.
Ik had al eens gehoord dat sommige legeronderdelen door bezuinigingen genoodzaakt zijn te oefenen zonder munitie. Die skippybal vult dat beeld wel aardig aan... :shock:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Mijn werkgever vergoedt €152,- aan woonwerverkeer ongeacht de aard van vervoer.
Je mag zelf kiezen welke kosten je maakt.
Lopen is het goedkoopst, dan fietsen, dan brommer en dan SP.
Dienstreizen die hoger dan de afstand ww zijn worden met €0,19 per km. vergoedt.
Dat red ik met de SP bijna nooit vanwege de laadtijd voor de terugweg. Komt een paar keer per jaar voor.
De reiskosten ww vergoeding levert me per jaar €1824,- op. Dit dekt volgens mij de afschrijving van de Es.
Het financiele plaatje wordt pas compleet wanneer je de productieve niet ziektedagen en ziekteuitval gaat meerekenen.

Een filter in een personenauto filtert fijnstof niet. Wij meten in de stad en op de snelweg in auto's keer op keer torenhoge concentraties fijnstof in het interieur. Hoogste blootstelling krijgen inzittenden van stadsbussen voor de kiezen. Voor een link naar de rapporten even een PB.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Reinout-St1x schreef: 21 dec 2017, 16:08 En volgend jaar gaan we kennelijk een fietsplan krijgen waarbij we € 350 belastingtechnisch ondersteund worden. Ikke niet snap niet. Vast koudwatervrees bij de collega's.

Grtz, Reinout
Ook nog zoiets, bij mij is zelfs 1500 via het fietsplan belastingtechnisch ondersteund (750 voor normale fiets, 1500 voor ebike), en een "schade" St1x in de korting was zo bijna goedkoop te noemen. :o :bi
Met reiskostenvergoeding en uitgaande van geen grote reparaties in 2 jaar 'terugverdiend'. Ik leg de lat wat later want ik 'verdien' pas terug wat ik aan NS/OV komend jaar niet uitgeef en dat is 160 voor het treinabonnement dus ergens 2.5-3jaar. De rest van het verschil tussen OV abonnement en reiskostenvergoeding heb ik dit jaar al 'verdiend' (moest wel mijn privé ritjes zelf betalen toen de lease auto ingeleverd moest worden) Aangezien ik dit jaar ongeveer quitte speel tov het jaar met lease auto, win ik komend jaar dus alleen mijn OV abonnement aan kosten.
2.5-3 jaar stromeren levert dus geld op en betere gezondheid als het goed is, daarentegen eet ik meer om het verbruik van calorieën op te vangen, dus dat zijn weer extra kosten etcetc :ck:

Ik vind het gewoon lekker dat uurtje fietsen. dat is de grootste winst vooralsnog.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

19 cent de kilometer.

Vind het wel grappig dat de werkgever maar 214 dagen per jaar mag vergoeden. Er wordt ook rekening mee gehouden dat je ziek bent (circa 13-14 dagen per jaar ?)
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Louis_ST2 schreef: 22 dec 2017, 22:47 19 cent de kilometer.

Vind het wel grappig dat de werkgever maar 214 dagen per jaar mag vergoeden. Er wordt ook rekening mee gehouden dat je ziek bent (circa 13-14 dagen per jaar ?)
kan dat met terugwerkende kracht? Dan ben ik het komende jaar ziek :mrgreen:

Dat is een specifieke CAO regel bij jullie of is dat een algemene regel? Ken 'm niet, ik krijg het gewoon over alle dagen (20 dagen per periode *0.15*35km*2 oid (periodebetaling van 4 weken)) voor zover ik weet.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik krijg 168 per maand reiskostenvergoeding. Met OV zou ik via een abonnement 100% mogen declareren, maar omdat ik onregelmatigheid heb kan ik zo vaak met mijn kortingskaart dat net iets minder kost dan die 168 (win/win). Bovendien kan ik nu ook met de auto als dat beter uitkomt.
Nu moet die 168 natuurlijk mijn oranje monster gaan terugverdienen ;)

Vwb de fiets geeft mijn baas via fietsplan 749 (ongeacht type fiets), 240 euro aan fietsbonnen en de verzekering voor 3 jaar. Komt nu dus neer op ongeveer 1250 euro bruto en dus 600 netto voordeel.

Helaas geen extra stimulering om lange afstanden te gaan fietsen. De aanschaf van een SP ligt zodoende voor de meeste mensen toch buiten bereik. Een renteloze lening bij de baas bovenop fietsplan zou wellicht mooie mogelijkheid zijn. En dan verrekenen via reiskostenvergoeding over een periode.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie