Wie rijdt er met platen?

Overheidsregels en (of versus) de praktijk op de weg. Ook voor leasen, verzekeringen, RDW, etc.
Daniel1975
Veteraan | Forum Supporter

Re: Wie rijdt er met platen?

Bericht door Daniel1975 » 22 jul 2019, 22:26

Op de fiets of voor je kop? :dwarf: :aq :bp:

Henry

Bericht door Henry » 22 jul 2019, 23:22

Henry schreef:
21 jul 2019, 10:36
Op FB kwam ik vandaag in de Speed-Pedelec Groep een post tegen van een "jammerende speed pedelec rijder" die een boete van €169 heeft gekregen voor het rijden zonder kentekenplaat. Deze persoon rijdt op een Stromer ST1X. Geen idee of hij ook hier actief is; ik (we) merk(en) het wel....
De post blijkt inmiddels verdwenen te zijn. Geen idee hoe dat werkt op FB, ben zelf geen actieve gebruiker. Wellicht heeft hij het bericht zelf verwijderen omdat de verwachte bijval weg bleef. :bn:

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Stromeur » 22 jul 2019, 23:51

Hij zal het zelf wel verwijderd hebben, dat kan op FB. Ik heb dit weekend de reacties nog gelezen en van bijval was inderdaad geen sprake, in tegendeel.

En terecht, ik vond het eigenlijk niet eens meer om te lachen, maar eerder om te huilen, dat iemand a: zo'n vraag moet stellen en b: dat op FB doet. Het is toch te zot voor woorden dat sommige mensen geen flauw benul hebben van wat betrouwbare en wat onbetrouwbare informatiebronnen zijn. Bel dan op zijn minst het Juridisch Loket als je het niet weet.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Stromerfred
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Stromerfred » 23 jul 2019, 14:16

Sowieso worden in die facebook groep soms echt de meest stompzinnige vragen gesteld (vaak vragen die een paar weken terug ook al zijn langsgekomen). Soms overweeg ik me daar af te melden: maar het is ook wel weer vermakelijk.
Stromer ST1x oranje 2017, verende voorvork, bodyfloat, spurcycle, blinkers
Stromer ST2 zwart 2018, verende voorvork en bodyfloat

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis

Wiebe

Bericht door Wiebe » 23 jul 2019, 20:35

On topic: ik rij met platen (fiets en kop).
St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 20000+ and counting.

Daniel1975

Bericht door Daniel1975 » 23 jul 2019, 20:57

Stromerfred schreef:
23 jul 2019, 14:16
Sowieso worden in die facebook groep soms echt de meest stompzinnige vragen gesteld (vaak vragen die een paar weken terug ook al zijn langsgekomen). Soms overweeg ik me daar af te melden: maar het is ook wel weer vermakelijk.
Ach, ik ben ook lid van de BigGreenEgg groep. Zelfde niveau.
Vandaag een kneus die zogenaamd reactie wilde op zijn standaard zakje houtskool, maar wel even precies het RS6-logo van zijn auto mee fotograferen.....
binnen 5 tellen zat ie boven op de kast en was het eeeeeeeeecht toevallig dat ie precies die hoek had gekozen :bj :bj :bj

Oja, hier plaat op de fiets en bord voor de kop :bu:

Stromend

Bericht door Stromend » 22 aug 2019, 11:33

Vanmorgen in De Steeg zag ik bij het verkeerslicht van de Posbank een R&M Bleulabel zonder kentekenplaat de weg naar Ellecom opdraaien. Aan de acceleratie te zien moest het welhaast een HS uitvoering zijn. Nadat mijn licht op groen ging even aangezet en na 500 meter had ik meneer bijgehaald. Hij fietste met 40km/h. Tijdens het bijhalen even naast hem gefietst en gevraagd naar zijn kentekenplaat. Hij kwam met het bekende smoesje dat hij er wel 1 had maar dat deze eraf gevallen was.
Heb hem succes gewenst en ben toen voorbij gefietst.
Zal meneer bij een volgende ontmoeting laten weten dat het hem 169,- kan kosten.
ST2s 2017, Ortlieb Frontrollers HV Neon, Blinkers, Bontrager Flare, Kinetic BodyFloat, Shockstop, Cratoni Vigor, 2x spiegels BM 99, 18.000 + met 7.000 bonus en counting.

Karst
Pro
Pro

Bericht door Karst » 22 aug 2019, 19:07

Door dit soort figuren gaat het wegverkeer nooit aan speed pedelec wennen..

Vandaag voor het eerst met de SP naar mijn werk gefietst. En helemaal legaal... over de weg.. was wel even een dingetje.. auto’s die je nog snel even inhalen. Auto’s uit uitritten die je snelheid verkeerd inschatten (of express overrijden want ze zien in eerste instantie een fiets... en “al kost het me schade aan mijn auto die gaat niet voor!!”

Rij net achter een auto en die gaat express zijn ruitensproeier aanzetten. Zat zo’n triest figuur in met een IQ van 25... hij leeft nog.. kon mij inhouden..
ST5

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Stromeur » 22 aug 2019, 19:15

Karst schreef:
22 aug 2019, 19:07
En helemaal legaal... over de weg.. was wel even een dingetje..
Ja, dat is behoorlijk spannend in het begin, had ik ook. Maar nu zou ik niet anders meer willen.

Op een gegeven moment ga je eraan wennen, je leert gedrag van automobilisten en andere weggebruikers te voorspellen en erop te anticiperen. Goed je ogen, oren, spiegel, toeter/bel gebruiken en rustig blijven is het devies.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Daniel1975

Bericht door Daniel1975 » 22 aug 2019, 21:19

Mafkezen met ruitensproeiers kom je heel af en toe op de racefiets tegen.
Ik weet niet of ik ze verrot moet timmeren of dat ik vooral heel veel medelijden moet hebben met zoveel domheid.

Plaats reactie