Wie rijdt er met platen?

Karst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2019, 18:18
Locatie: IJmuiden
Merk SP: Stromer ST5

Door dit soort figuren gaat het wegverkeer nooit aan speed pedelec wennen..

Vandaag voor het eerst met de SP naar mijn werk gefietst. En helemaal legaal... over de weg.. was wel even een dingetje.. auto’s die je nog snel even inhalen. Auto’s uit uitritten die je snelheid verkeerd inschatten (of express overrijden want ze zien in eerste instantie een fiets... en “al kost het me schade aan mijn auto die gaat niet voor!!”

Rij net achter een auto en die gaat express zijn ruitensproeier aanzetten. Zat zo’n triest figuur in met een IQ van 25... hij leeft nog.. kon mij inhouden..
ST5
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Karst schreef: 22 aug 2019, 19:07 En helemaal legaal... over de weg.. was wel even een dingetje..
Ja, dat is behoorlijk spannend in het begin, had ik ook. Maar nu zou ik niet anders meer willen.

Op een gegeven moment ga je eraan wennen, je leert gedrag van automobilisten en andere weggebruikers te voorspellen en erop te anticiperen. Goed je ogen, oren, spiegel, toeter/bel gebruiken en rustig blijven is het devies.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Mafkezen met ruitensproeiers kom je heel af en toe op de racefiets tegen.
Ik weet niet of ik ze verrot moet timmeren of dat ik vooral heel veel medelijden moet hebben met zoveel domheid.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Daniel1975 schreef: 22 aug 2019, 21:19 Mafkezen met ruitensproeiers kom je heel af en toe op de racefiets tegen.
Ik weet niet of ik ze verrot moet timmeren of dat ik vooral heel veel medelijden moet hebben met zoveel domheid.
Tsjonge, wat een treurigheid zeg :bn: Ik vond toeteren, middelvinger en grootlicht voeren als sneu, maar dit slaat wel alles... :bu:
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik ben er gelukkig nog geen tegengekomen die dat doet en dat mag zo blijven. Lijkt me erg naar om dat spul in je gezicht te krijgen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Daniel1975 schreef: 22 aug 2019, 21:19 Mafkezen met ruitensproeiers kom je heel af en toe op de racefiets tegen.
Ik weet niet of ik ze verrot moet timmeren of dat ik vooral heel veel medelijden moet hebben met zoveel domheid.
Yep, vooral hier in de wijk (wonen best veel omhooggevallen tokkies en nepkakkers) nou ben ik vrij assertief dus.....heb er wel eens een achtervolgd en aangesproken........ben eigenlijk alleen daarom al blij dat wij weer "op een dorp gaan wonen"maar rij sinds de laatste Flyer lekker met plaat gemonteerd ondanks het geneuzel met sommige gefrustreerde gifkikkers.......zeg meestal "u gaat toch eerder dood dan ik" en dan zijn ze stil :mrgreen: :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Nu, met de racefiets hoor je wel gewoon op het fietspad te rijden en niet op de weg tenzij je met een vergunning voor een racewedsteijd ofzo rijdt.

Als automobilist heb ik ook een hekel aan die would be wielrenners die op straat fietsen en denken dat ze aan de tour de France bezig zijn. Ik zal soms wel eens toeteren maar uiteraard geen agressie gebruiken. Ze zijn wel erg gardsleers.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Haalt dat nog wat uit als je toetert ? ... ben daar eigenlijk al mee gestopt wegens haalt-helaas-toch-niets-uit ... :shock:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Leuk, die vooroordelen..... :bn:
Op alle binnenwegen zonder fietspad mag je gewoon fietsen hoor, niks geks of illegaals :bu:
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Daniel, uiteraard mag je op de weg als er geen fietspad is. Maar dat is er we, toch denken de would be tour de France rijders dat de weg beter is voor hen, en dan nog liefst met twee naast elkaar. Als er een ongeval gebeurt heeft de automobilist het gedaan want het gaat nog altijd om zwakke weggebruikers.

Geen vooroordelen mar gewoon eigen vaststellingen. Ik vermoed dat je zelf een wielrenner bent en hoop oprecht dat je het fietspad neemt.
Plaats reactie