Ik heb het plaatje aangevraagd en direct geplaatst, de plaat in de fietszak is volgens mij gewoon een overtreding. Steken jullie je autoplaten ook in het handschoenenkastje .
Ik weet niet wat oom agent hiervan gaat zeggen als je zegt geen probleem meneer hij zit in mijn tas
Wie rijdt er met platen?
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De boete voor het rijden met een brommer-kentekenplaat die niet behoorlijk zichtbaar is (in de tas valt daar dus ook onder) bedraagt in Nederland 90 euro.
Je kunt de plaat in je tas meenemen in de hoop gematst te worden. Maar: word je met je Stromer staande gehouden voor het rijden zonder kentekenplaat, dan rij je dus naar alle waarschijnlijkheid ook al tegen de regels in op het fietspad (want waarom anders die plaat weghalen?). Op rijden op het fietspad waar je de rijbaan op moet, staat in Nederland een boete van 95 euro.
Word je gepakt voor Stromeren op het fietspad zonder kentekenplaat, dan ben je als je pech hebt dus 185 euro + administratiekosten lichter.
Het financiële risico voor rijden zonder kenteken op het fietspad is dus dubbel zo groot dan wanneer je dit met kenteken doet, maar de pakkans is wellicht kleiner als je je snelheid op het fietspad substantieel matigt. Ik zou zeggen: zeker niet boven de 25km/u gaan rijden en eigenlijk ook geen helm op, dan weet je zeker dat je niet op valt. Maarja, geen helm = oliekoekendom en je koopt natuurlijk geen SP om er 25km/u mee te gaan rijden. Dus bij nader inzien zeg ik dit allemaal maar niet, want ik sta er niet achter.
Je kunt de plaat in je tas meenemen in de hoop gematst te worden. Maar: word je met je Stromer staande gehouden voor het rijden zonder kentekenplaat, dan rij je dus naar alle waarschijnlijkheid ook al tegen de regels in op het fietspad (want waarom anders die plaat weghalen?). Op rijden op het fietspad waar je de rijbaan op moet, staat in Nederland een boete van 95 euro.
Word je gepakt voor Stromeren op het fietspad zonder kentekenplaat, dan ben je als je pech hebt dus 185 euro + administratiekosten lichter.
Het financiële risico voor rijden zonder kenteken op het fietspad is dus dubbel zo groot dan wanneer je dit met kenteken doet, maar de pakkans is wellicht kleiner als je je snelheid op het fietspad substantieel matigt. Ik zou zeggen: zeker niet boven de 25km/u gaan rijden en eigenlijk ook geen helm op, dan weet je zeker dat je niet op valt. Maarja, geen helm = oliekoekendom en je koopt natuurlijk geen SP om er 25km/u mee te gaan rijden. Dus bij nader inzien zeg ik dit allemaal maar niet, want ik sta er niet achter.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik denk dat oom agent, als hij al weet dat er op de fiets een plaat hoort te zitten, gewoon een bekeuring uitschrijft! Overigens weten niet veel agenten hoe het precies zit met die Speed bikes. En zoals we met zijn allen al geconstateerd hebben streven de bij dat kenteken behorende verplichtingen hun doel ruim voorbij. Het blijven tenslotte fietsen en geen bromfietsen.
ST1 sinds augustus 2014 en ST2 sinds september 2017
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik denk dat ook er geschreven wordt. Agenten maken de wet niet, ze worden betaald om de wet te handhaven, ongeacht wat ze daar zelf van vinden. Als je geluk hebt kom je er misschien eens een keer mee weg, maar ik zou er ook niet vanuit gaan.
Verder is het slechts een kwestie van tijd totdat alle handhavers weten wat de regels zijn. Er is inmiddels discussie genoeg over, dus iedere diender met een TV zal het inmiddels echt wel weten.
Verder is het slechts een kwestie van tijd totdat alle handhavers weten wat de regels zijn. Er is inmiddels discussie genoeg over, dus iedere diender met een TV zal het inmiddels echt wel weten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik denk echt wel dat de politie weet wat de regels voor Speed Pedelecs zijn. Maar dat er geen prioriteit aan gegeven wordt. (misschien wel omdat het allemaal nog wat dubbelzinnig is).
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Ik kies er voor me gewoon aan de verplichting te houden om een kenteken te voeren. Het wordt een zootje wanneer elke verkeersdeelnemer individueel bepaald of hij het nodig vindt om zich aan de wet te houden. De nadelen accepteer en voordelen omarm ik.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Het grote probleem met incognito fietsen tegen 25 op het fietspad is wel dat je met een stromer onderweg bent . Ik weet niet hoe dit bij jullie is maar ik word nogal vaak nagestaard zie ik in mijn spiegeltje net omdat die stromers zo opvallen, ik weet dan ook niet in hoeverre je niet opvalt met zo een beest .
Ik weet dat er 25 km/u versies bestaan maar ik vraag me echt af wie zoveel geld op tafel gooit voor een 25km/u versie.
Dus dat low profile fietsen tegen beperkte snelheid heb ik zo mijn vragen bij.
Ik weet dat er 25 km/u versies bestaan maar ik vraag me echt af wie zoveel geld op tafel gooit voor een 25km/u versie.
Dus dat low profile fietsen tegen beperkte snelheid heb ik zo mijn vragen bij.
Vanwege de 25Km/u modellen kun je het wel meer aannemelijk maken dat je fiets een pedelec is i.p.v. een s-pedelec. Misschien is dat in de toekomst niet meer nodig maar kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld voor fietsen op recreatieve routes of met een kinderzitje of kar handig is om de fiets anders voor te doen en beter nog ook zo in te stellen met begrenzing of evt zonder accu. Denk bijvoorbeeld aan kinderen wegbrengen en doorrijden naar het werk, met een s-pedelec mag dat niet dus die is dan niet bruikbaar terwijl het met begrensde 25 Km/u model wel mag.
Er zijn ook standaard elektrische fietsen die je via het instellingen menu op een hogere snelheid kan instellen maar zo lang je dat niet doet is dat blijkbaar geen probleem.
Er zijn ook standaard elektrische fietsen die je via het instellingen menu op een hogere snelheid kan instellen maar zo lang je dat niet doet is dat blijkbaar geen probleem.
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Volgens mij bestaat er niet zoiets als een variabele kentekenregistratie afhankelijk van gebruik. Je registreert en kunt definitief laten terugkeuren maar niet variabel.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Ik hou me aan de regels, dus ik rij met platen.
Ik heb niet altijd hekel om op de rijbaan te rijden. Als gedeeltes van de rijbaan gevaarlijk zijn, kies ik gewoon een andere route waar het veiliger rijden is. Het zijn dan kleine straatjes waar gewoon iedereen is: auto's, fietsers, motoren, brommers, etc. Mijn route om van huis naar werk te rijden bestaat voor het grootste gedeelte uit bromfietspaden.
Ik heb niet altijd hekel om op de rijbaan te rijden. Als gedeeltes van de rijbaan gevaarlijk zijn, kies ik gewoon een andere route waar het veiliger rijden is. Het zijn dan kleine straatjes waar gewoon iedereen is: auto's, fietsers, motoren, brommers, etc. Mijn route om van huis naar werk te rijden bestaat voor het grootste gedeelte uit bromfietspaden.