Uber Eats speed pedelec verzekeren

Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Bedankt mensen ,

Het probleem is dat in dit soort zaken ik alles wellicht te goed en te netjes wil doen,geen zin in gezeik achteraf.

Dus ik zeg altijd dat ik koerier(maaltijdbezorger)
Er is maar 1 verzekeringsmaatschappij die dekt als er iets gebeurd wanneer je daadwerkelijk als ZZP aan het werk bent en daadwekelijk op de scooter zit/rijd als je aan het werk bent.De Vereende.

Maar dan is het gedoe ,dat je niet verzekerd bent voor stormschade diefstal or whatever.
Dus momenteel heb ik die verzekering voor nu, o ja die verzekering kost mij 125 euro pm

Gr
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Dat is wel asociaal veel geld.
En dat heeft dan te maken met de kilometers of uren die je rijdt? Hoeveel km doe je eigenlijk per dag? Want als het vooral korte stadsritten zijn maar wel heel veel, dikke 100 km?
Als het op basis van werk is, valt dat niet onder discriminatie?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
ocra

Bike4living schreef: 23 sep 2020, 10:26 Bedankt mensen ,

Het probleem is dat in dit soort zaken ik alles wellicht te goed en te netjes wil doen,geen zin in gezeik achteraf.

Dus ik zeg altijd dat ik koerier(maaltijdbezorger)
Er is maar 1 verzekeringsmaatschappij die dekt als er iets gebeurd wanneer je daadwerkelijk als ZZP aan het werk bent en daadwekelijk op de scooter zit/rijd als je aan het werk bent.De Vereende.

Maar dan is het gedoe ,dat je niet verzekerd bent voor stormschade diefstal or whatever.
Dus momenteel heb ik die verzekering voor nu, o ja die verzekering kost mij 125 euro pm

Gr
Denk opzich dat het zo hoort hoor :). Je kan toch overal een zakelijke afsluiten met kvk nummer / btw nummer? Je hebt nu een persoonlijke met ook dekking voor ZZP vermoed ik?
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Bike4living schreef: 23 sep 2020, 10:26 Er is maar 1 verzekeringsmaatschappij die dekt als er iets gebeurd wanneer je daadwerkelijk als ZZP aan het werk bent en daadwerkelijk op de scooter zit/rijd als je aan het werk bent. De Vereende.
Maar dan is het gedoe, dat je niet verzekerd bent voor stormschade diefstal or whatever.
Dus momenteel heb ik die verzekering voor nu, o ja die verzekering kost mij 125 euro pm
Is als ZZP'r met dergelijke maandpremies een zakelijke lease niet interessant? Een verzekering kan in de lease worden opgenomen. Nadeel kan zijn dat er dan voor meerdere jaren een leasecontract wordt afgesloten (bijv. QicQ Amsterdam kan je informeren).

V.w.b. eigen aankoop Stromer en de verzekeringen als ZZP'r: een WA verzekering en de Casco verzekering zijn apart af te sluiten bij maatschappijen; hebben Enra (WA) en Kingpolis (Casco) specifieke voorwaarden voor zakelijk gebruik?
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
ocra

J3R schreef: 23 sep 2020, 11:42
Bike4living schreef: 23 sep 2020, 10:26 Er is maar 1 verzekeringsmaatschappij die dekt als er iets gebeurd wanneer je daadwerkelijk als ZZP aan het werk bent en daadwerkelijk op de scooter zit/rijd als je aan het werk bent. De Vereende.
Maar dan is het gedoe, dat je niet verzekerd bent voor stormschade diefstal or whatever.
Dus momenteel heb ik die verzekering voor nu, o ja die verzekering kost mij 125 euro pm

V.w.b. eigen aankoop Stromer en de verzekeringen als ZZP'r: een WA verzekering en de Casco verzekering zijn apart af te sluiten bij maatschappijen; hebben Enra (WA) en Kingpolis (Casco) specifieke voorwaarden voor zakelijk gebruik?
Voor WA heb je gewoon zakelijke WA. Enra en Kingpolis doen alleen particulier met particulier gebruik. Nadeel van zakelijke verzekeringen is dat je eigenlijk nooit standaard pakketten hebt en daarom heb je een agent nodig die je daar mee helpt.
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Thanks,

Zal met er nog dieper in graven!!!!!
Plaats reactie