Voor een Stromer geen apart ART2 slot nodig bij ENRA

Plaats reactie
DavyD
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 aug 2020, 10:57
Locatie: Sint-Truiden
Merk SP: ST3

Ik heb enkele weken geleden een ST3 gekocht en wou deze online verzekeren bij ENRA.
Tijdens het invullen bleek dat ik het nummer moest doorgeven van de sleutels van een ART2 of gelijkaardig slot.

Aangezien een Stromer op meerdere manieren beveiligd is, heb ik een mail gestuurd naar Enra met de vraag of er nog een apart slot dient aangekocht te worden.
Na anderhalve week had ik geen antwoord en heb dan toch maar een slot gekocht. Vandaag krijg ik een mail dat een extra slot niet nodig blijkt te zijn bij een Stromer. In dat geval kunt u "Intube" vermelden bij het sleutelnummer.

Het is denk ik een goede tip alvorens mensen een dure aankoop gaan doen.
Zo'n slot is zeker niet weggesmeten, maar had de 135€ ook wel voor iets anders kunnen gebruiken.
Stromer ST3 2020 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 08/2020
Woon-werk : 64 km enkel (Velm - Evere)
ocra

Misschien gek idee maar je had ook even kunnen bellen alvorens tot een aankoop over te gaan? En het ringslot is toch ART2 slot?
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

Bedoelt hij niet dat hij juist geen ringslot of ander slot nodig heeft. Intube klinkt mij als dat ze de omni beveiliging voldoende vinden. Echter staat daar niks over in de voorwaarden. Zou er zeker altijd een art2 aan bevestigen
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1747
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

joost schreef: 06 aug 2020, 18:17 Bedoelt hij niet dat hij juist geen ringslot of ander slot nodig heeft. Intube klinkt mij als dat ze de omni beveiliging voldoende vinden. Echter staat daar niks over in de voorwaarden. Zou er zeker altijd een art2 aan bevestigen
Of die mail goed bewaren.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

DavyD schreef: 06 aug 2020, 14:47 had de 135€ ook wel voor iets anders kunnen gebruiken.
Het is uiteraard je eigen keuze geweest om € 135 (!) te spenderen aan een slot ... :ai
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
DavyD
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 aug 2020, 10:57
Locatie: Sint-Truiden
Merk SP: ST3

Idd, ik had een goedkoper alternatief kunnen kiezen ...

Sorry voor de verwarring, maar wat ik bedoelde is dat uit de mail die ik heb gekregen blijkt dat er geen ander slot meer nodig zou zijn om een ENRA verzekering af te sluiten. De beveiliging van Stromer zou voldoende moeten zijn.

Nuja, het is altijd beter om dergelijke fiets vast te leggen, al is het maar om het potentiële dieven wat moeilijker te maken of af te schrikken.
Stromer ST3 2020 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 08/2020
Woon-werk : 64 km enkel (Velm - Evere)
Plaats reactie