Je Stromer verzekeren: welke verzekering(en), waar, en wat kost dat?

Pimsky
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 aug 2018, 16:32
Locatie: Tilburg

Voor dezelfde waarde en stad?
Schitterende ST3 LE voor 30 km enkele reis woon-werk
Golvas

Serieuze prijsverschillen met België ! :ck:
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Pimsky schreef: 15 aug 2018, 13:17 Voor dezelfde waarde en stad?
nee wel mijn eigen postcode maar zit er serieus 200 euro verschil tussen hierdoor!?
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

RonCall schreef: 14 jun 2018, 19:32 Vandaag langs bij de verzekeraar, keuze uit drie maatschappijen en daaruit de beste (en tevens goedkoopste) gekozen.

Aedes BA €84, RB €24, Omnium €84 maakt samen €192 per jaar.

Diefstal en materiële schade zijn gedekt alsook alle geschillen met de verkoper en/of hersteller van de fiets, 24/24 bijstand in België(beperkt tot 6 keer per jaar), geen vrijstelling. Een ART2 slot is trouwens niet meer nodig, je moet alleen kunnen bewijzen dat je in het bezit bent van een kettingslot met een minimumwaarde van 60€.

Nu de fiets nog :cry: (week 32 denken ze, maar ja in Januari dachten ze ook al dat ie er zou zijn :roll: ). Dan snel met de factuur naar de verzekeraar en twee dagen later nummerplaat in bezit en rijden maar.
Aedes was in mei nog totaal anders: wel een franchise en beperkte terugbetaling tot max 6000 euro. Ze hebben blijkbaar hun kar gekeerd en willen nu enra in belgie hard aanpakken. Lijkt me een prima verzekering. Ik had zelf al afgesproken met de dealer om een enra te nemen maar vermits mijn st5 toch nog op zich laat wachten wil ik wel naar deze overstappen. Zou aedes ook via de fietsenmaker verkopen?
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Hallo,

iemand uit België die me kan zeggen welke verzekering precies nodig is, wat die dekt en wat de kostprijs daar ongeveer van is?

Alvast bedankt!
Dieter.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Ik sta voor de keuze om mijn nieuwe Stromer St1x te verzkeren welke ik eind deze week hopelijk krijg.
Ik wil een keuze maken uit de Anwb versus Enra
Mijn maandkosten komen uit bij een verzekerde waarde van 4700,00 op:
Enra all-in op 21,28 p.mnd regio Zoetermeer
Anwb op 34,05 WA diefstal + aanrijding p.mnd

De Anwb reisverzkering ken ik en heeft mij al eens uit de brand geholpen. Enra zegt mij totaal niks. Wie kan uit eerste hand iets vertellen over schade afwikkelingen bij dit firma alvorens ik een keuze maak?
Mijn dank is groot!
mvg Hans
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Ik heb goede ervaring met Enra.
Bij mijn R&M was de accu er op een kasseienweggetje uitgevallen. Ja dat kan :aq
Op eigen risico na een nieuwe accu vergoed gekregen
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Zippybikky schreef: 21 sep 2018, 10:57 Ik heb goede ervaring met Enra.
Bij mijn R&M was de accu er op een kasseienweggetje uitgevallen. Ja dat kan :aq
Op eigen risico na een nieuwe accu vergoed gekregen
Dank je wel voor je reactie!
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Afhandeling verliep ook geheel via fietsenmaker/ dealer dus geen omkijken naar gehad
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Jensr
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2018, 05:41

Stromer9000 schreef: 28 aug 2018, 15:12 Hallo,

iemand uit België die me kan zeggen welke verzekering precies nodig is, wat die dekt en wat de kostprijs daar ongeveer van is?

Alvast bedankt!
Dieter.
Hey Dieter,

Ik heb onlangs mijn ST2 2018 mogen ophalen en meteen naar de verzekering geweest en heb enkel hiervoor een omnium genomen. BA is niet nodig, familiale verzekering is voldoende. De ST2 2018 rijd niet autonoom. Volgens de wetgeving moet de fiets autonoom kunnen rijden en deze doet het niet. Er zit wel een walk feature op maar dan wandel je naast de fiets en zit je niet op de fiets en dus telt dit niet. Voor mijn omnium betaal ik 200 euro per jaar. Heb een papier van mijn verzekering meegekregen waar dit op vermeld staat dat ik geen BA nodig heb en die ik ten alle tijden bij me heb mocht de politie hiernaar vragen. Voor de nummerplaat telt de regel dat eind december 2018 iedereen verplicht is om met een nummerplaat rond te rijden, dit is nu nog niet verplicht.

mvg,

Jens
Stromer ST2 ‘MY2018’ - 983wh - ortlieb back pack-roller classic QL2.1 asphalt/black
80km/dag woon-werkverkeer
Plaats reactie