Je Stromer verzekeren: welke verzekering(en), waar, en wat kost dat?

Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Oké blij dat je er hetzelfde over denkt :D , voor absolute uitsluiting kan ik natuurlijk altijd eens naar ENRA bellen, maar het zou absurd zijn moesten ze iets anders vertellen natuurlijk want dan strookt hun uitleg niet met de voorwaarden :D .

Zo kan je alles wel in twijfel trekken uiteraard maar papier is papier en ik heb de indruk dat dit de dag van vandaag zeer belangrijk is ....
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Zit ook bij ENRA en had dit ook gelezen, hoe kunnen ze dat ooit weten dat je je fiets verankerd hebt? Zelfs als hij gestolen word en hij lag niet vast heb je nog de twee sleutels hé ;p.

Dus bij mij simpel, ligt hij vast met het slot art2 dan is hij verzekerd, hoe dit moet staat er niet dus dit maakt niets uit.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Ebiker schreef: 04 mar 2018, 18:10 Oké blij dat je er hetzelfde over denkt :D , voor absolute uitsluiting kan ik natuurlijk altijd eens naar ENRA bellen, maar het zou absurd zijn moesten ze iets anders vertellen natuurlijk want dan strookt hun uitleg niet met de voorwaarden :D .

Zo kan je alles wel in twijfel trekken uiteraard maar papier is papier en ik heb de indruk dat dit de dag van vandaag zeer belangrijk is ....
Mee eens, maar voor de zekerheid gewoon bellen (of liever per email heb je het op schrift). Ik ben zelf ook daar verzekerd en ga er vanuit dat bij diefstal ik 2 sleutels van mijn goed gekeurde slot dien in te leveren. Daarnaast heb ik een Tex-Lock onlangs in mijn bezit om op straat de fiets vast te zetten. Het is gewoon vervelend wanneer je fiets weg is, ondanks het feit dat hij goed is verzekerd.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Zebbernaut schreef: 04 mar 2018, 19:11 Zit ook bij ENRA en had dit ook gelezen, hoe kunnen ze dat ooit weten dat je je fiets verankerd hebt? Zelfs als hij gestolen word en hij lag niet vast heb je nog de twee sleutels hé ;p.

Dus bij mij simpel, ligt hij vast met het slot art2 dan is hij verzekerd, hoe dit moet staat er niet dus dit maakt niets uit.
Ja dat is ook waar, ze kunnen natuurlijk nooit weten dat deze wel of niet verankerd is , nog niet aan gedacht :lol:
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
RafJ
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 nov 2017, 11:32
Locatie: Halle-Zoersel (BE)

even een nieuwe puntje. Wilde dit toch even meegeven voor mensen die verzekering nog moeten vastleggen.

Ben verzekerd bij ENRA (omnium). Enkele weken geleden op achterwiel aangereden door auto die in fout is, vanzelfsprekend. Papieren ingevuld en ENRA aan mijn zijde van het aanrijdingsformulier.

Raming schade : slechts 72 euro.
Brief ENRA : we zullen 47 euro overmaken aan de fietsenmaker voor herstelling.
Ik : beste Enra, ben niet in fout dus graag volledig bedrag te storten of maw geen franchise af te houden.
Enra : zo'n klein bedrag vorderen we niet van de tegenpartij ... We trekken dus de franchise van 25 euro dus wel af.

Ok, het gaat maar over 25 euro maar principe is fundamenteel fout. Dat de verzekeringsfirma's het niet de moeite vinden om terug te vorderen van elkaar, goed, maar ik heb die overeenkomst niet gesloten, voor zover ik weet.

Nog mensen ervaring mee ?
ST1 X - oranje
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Ik heb een eigen risico van €50. Bij herstel agv een val buiten mijn schuld heeft mijn dealer de factuur ingediend bij ENRA onder aftrek van het eigen risico. DIe heb ik zelf moeten betalen. Wel heb ik deze geclaimd bij de tegenpartij en die vergoeden het neem ik aan gewoon. (loopt nog, maar zie geen probleem)
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

RafJ schreef: 27 mar 2018, 18:09 even een nieuwe puntje. Wilde dit toch even meegeven voor mensen die verzekering nog moeten vastleggen.

Ben verzekerd bij ENRA (omnium). Enkele weken geleden op achterwiel aangereden door auto die in fout is, vanzelfsprekend. Papieren ingevuld en ENRA aan mijn zijde van het aanrijdingsformulier.

Raming schade : slechts 72 euro.
Brief ENRA : we zullen 47 euro overmaken aan de fietsenmaker voor herstelling.
Ik : beste Enra, ben niet in fout dus graag volledig bedrag te storten of maw geen franchise af te houden.
Enra : zo'n klein bedrag vorderen we niet van de tegenpartij ... We trekken dus de franchise van 25 euro dus wel af.

Ok, het gaat maar over 25 euro maar principe is fundamenteel fout. Dat de verzekeringsfirma's het niet de moeite vinden om terug te vorderen van elkaar, goed, maar ik heb die overeenkomst niet gesloten, voor zover ik weet.

Nog mensen ervaring mee ?
Beetje een raar verhaal als je het mij vraagt: *zij* kiezen er voor om zo'n laag bedrag niet te verhalen en daarom moet jij daarvoor betalen? Maar dit soort dingen komt inderdaad vaker voor.

Anderhalf jaar geleden ben ik door een automobilist van mijn SP gereden. Alles is op zich prima afgehandeld, maar de fysiotherapie die ik nodig had wordt als eerste uit je zorgverzekering vergoed. Pas als die niet meer vergoed dan wordt dat verhaald op de tegenpartij.

Concreet voorbeeld: ik heb van oktober 2016 - feb 2017 fysiotherapie nodig gehad. Zo'n 7 behandelingen in 2017. Als ik nou voor compleet iets anders later in dat jaar ook fysiotherapie nodig zou hebben (ik heb 9 behandelingen per jaar in mijn polis) dan moest ik die dus zelf betalen... "Dit gaat altijd zo" is dan het antwoord. Kan zijn, maar dat maakt het niet goed.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik schrik een beetje van de bedragen. Ikzelf ben sinds oktober 2014 verzekerd bij Unigarant: WA + casco + rechtbijstand voor net geen 100 Euro per jaar (iets van 96 Euro, weet het niet precies). Bij mij is het verzekerd bedrag dan wat lager dan bij de meeste Stromer rijders (4000 Euro) en ik woon in een relatief gunstig gebied, maar toch.

Dus even online gekeken. Als ik nu mijn fiets bij Unigarant zou gaan verzekeren dan kom ik inderdaad ook op de bedragen die jullie noemen. Afgelopen jaren zijn die premies dus enorm omhoog gegaan, terwijl ik nou niet zó vaak meekrijg dat iemand een ongeluk heeft...
Ik heb het gevoel dat verzekeringsmaatschappijen het risico sinds juli 2017 ineens flink hoger inschatten. Rond die tijd heb ik namelijk voor het eerst meegekregen dat premies flink verhoogd werden.

[sarcasme aan]
Wat raar eigenlijk: wij SPers moeten op de weg want dat is veiliger en verzekeringspremies gaan ineens omhoog.
[sarcasme uit]
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stefan Stromeraar
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:54

Ik woon schijnbaar in een risico gebied, want mijn ST2s kost me voor de complete casco verzekering bij Enra liefst €510,- /jaar.
Bij mijn zoektocht naar de beste prijs/kwaliteit verzekeringspolis, was Univé de beste, maar was de St2s te duur en werd niet geaccepteerd. Gelukkig accepteerde Enra de verzekering wel, want andere verzekeraars durfde zelfs het absurde bedrag van €200,-/maand :ai te vragen.
Maar nu komt het, dat ik helaas zeer ongelukkig ten val ben gekomen. Dan kom je erachter dat de verzekering toch niet alles biedt, waar ik eigenlijk wel op hoopte.
Het blijkt namelijk dat alleen de schade aan de fiets is verzekerd. Schade aan persoonlijke spullen niet, voor de kapotte helm/broek/jas/bril/handschoenen toch ook zo’n €500,-
Maar dat is helaas niet alles. De schade aan mijn Stromer berdaagt €1600,- en getaxeerd is door mijn goede fietsenzaak. Maar Enra vindt het nodig om een expert in te schakelen. Op zich geen probleem, maar dat kost me wel minimaal 3 weken extra vertraging, voordat besloten wordt of de schade/reparatie geaccepteerd wordt :bu:
Bij navraag van vervangend vervoer ter compensatie, blijkt Enra (nog) niet thuis.

Ik ben me aan het beraden of ik hier nog aanspraak op zou kunnen maken. Ik wil het er uiteraard niet bij laten zitten.
Heeft iemand nog tips?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kleine lettertjes doorlezen. Als de verzekeraar zich niet aan de eigen polisvoorwaarden houdt: ze hierop wijzen en op je strepen gaan staan. Geven ze niet thuis: rechtsbijstand erop.

Houdt de verzekeraar zich wel aan de kleine lettertjes, dan vrees ik dat je pech hebt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie