Je Stromer verzekeren: welke verzekering(en), waar, en wat kost dat?

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Free2be schreef: 05 apr 2019, 17:36 En sluit een BA + pechverhelping af bij de wielerbond, ben je klaar met 32€/jaar.
Voor (bijvoorbeeld) je stadsfiets kan dat daar inderdaad, maar niet voor een Stromer.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Toch wel, lees eens de voorwaarden!
https://www.vwb.be/140/VWB-Verzekering
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Free2be schreef: 06 apr 2019, 10:39 Toch wel, lees eens de voorwaarden!
En uit die voorwaarden blijkt duidelijk dat ze geen Stromer SP verzekeren ... deze materie kwam recent ook hier aan bod.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Bij het afsluiten van de polis bij de Vlaamse Wielerbond heb ik toch mijn gegevens van de Stromer ingevuld en deze werden aanvaard, spedelecs tot 45km/h. met trapondersteuning. Er werd geen rekening gehouden met de garageknop. Die zelfs op elektrische fietsen zit tot 25km/h trapondersteuning.

*Zijn tevens verzekerd : bestuurders van elektrische fietsen (Pedelec) en speedbikes waarbij aan volgende voorwaarden wordt voldaan:

-Er moet steeds sprake zijn van trapbekrachtiging, er wordt m.a.w. enkel ondersteuning geleverd wanneer de bestuurder zelf trapt.
-Er wordt slechts trapondersteuning gegeven tot een snelheid van 45 km/uur. Voor de SPEEDBIKES (ondersteuning tot 45 km per uur) is er geen probleem voor de VWB-leden; NIET-LEDEN lichten best hun verzekeraar (familiale)in.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De door jou aangehaalde voorwaarden, mijn vraag en het antwoord van de VWB zijn méér dan duidelijk. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Tommy
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2019, 16:57

Kleine update

*Zijn tevens verzekerd : bestuurders van elektrische fietsen (Pedelec) en speedbikes waarbij aan volgende voorwaarden wordt voldaan:

-De autonome snelheid, dit is de snelheid die wordt bereikt zonder trappen, mag maximaal 25 km/uur bedragen.
-Er wordt slechts trapondersteuning gegeven tot een snelheid van 45 km/uur. Voor de SPEEDBIKES (ondersteuning tot 45 km per uur) is er geen probleem voor de VWB-leden; NIET-LEDEN lichten best hun verzekeraar (familiale)in.
Evert
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2019, 09:22
Locatie: BE

Bram Roose schreef: 01 apr 2019, 16:36
De fiets is maar verzekerd tussen 06u smorgens en 22u savonds op de openbare weg.
Ben zelf ook aan het kijken voor een verzekering voor in België. Ik vraag me af hoe aedes kan “weten” hoe laat de fiets zou gestolen zijn? Noteer je dan niet gewoon dat hij om “5 voor 22u” gestolen is? :?
Stromer ST1X 20" Ocean Blue 983 + Kinect Seatpost 2.1 / Ergon GS1 / Spatbordverlenger 150mm / Ortlieb FREE / Lazer Anverz Mips + Stromer SmileyFace
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Evert schreef: 15 sep 2019, 14:20 Ben zelf ook aan het kijken voor een verzekering voor in België. Ik vraag me af hoe aedes kan “weten” hoe laat de fiets zou gestolen zijn? Noteer je dan niet gewoon dat hij om “5 voor 22u” gestolen is? :?
Dat *lijkt* een optie, maar... dan zul je net zien dat er ergens een bewakingscamera oid hang of dat een getuige zich meldt welke verklaart dat het toch echt 22:30u was. Dan heb je dus zojuist verzekeringsfraude gepleegd, hetgeen fijntjes in je dossier terecht komt. Succes met het opnieuw verkrijgen van een verzekering.

Gewoon verzekeringsmaatschappijen met dit soort achterlijke regels boycotten. Er zijn namelijk gewoon zinnige alternatieven.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Evert
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2019, 09:22
Locatie: BE

FreddyH schreef: 15 sep 2019, 14:32 Gewoon verzekeringsmaatschappijen met dit soort achterlijke regels boycotten. Er zijn namelijk gewoon zinnige alternatieven.
Ben inmiddels eens gaan kijken op de Aedes site zelf, en daar is de verwoording anders en ook een pak minder 'achterlijk': "Een diefstal van de fiets indien deze niet was vastgemaakt tussen 22u en 6u, aan een vast punt met een slot van een minimumwaarde van 60€ incl. BTW"
Je moet hem tussen die uren gewoon ergens aan vast maken. Lijkt me plots niet meer dan logisch.

Voor België vind ik als mogelijke alternatieven naast Aedes
Enra
Cargarantie

Zal ze een keer naast elkaar moeten leggen.
Nadeel Aedes is de afschrijving, wat een voordeel is bij Enra
Die van cargarantie weet ik nog niet.
Stromer ST1X 20" Ocean Blue 983 + Kinect Seatpost 2.1 / Ergon GS1 / Spatbordverlenger 150mm / Ortlieb FREE / Lazer Anverz Mips + Stromer SmileyFace
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Mijn verzekeringen heb ik uitgesplitst, bleek het goedkoopste en inclusief pechhulp:

Enra: Wettelijk Aansprakelijkheidsverzekering (WA = BA in België?)
Kingpolis: Diefstal + pechhulp (Speed-pedelec wordt door Kingpolis als E-Bike geaccepteerd)
Kingpolis voorwaarden België
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie