Je Stromer verzekeren: welke verzekering(en), waar, en wat kost dat?

Gebruikersavatar
nidopi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2020, 08:57
Merk SP: Stromer ST5 LTD

Polling schreef: 09 sep 2020, 14:29
nidopi schreef: 09 sep 2020, 11:46
Polling schreef: 07 sep 2020, 16:37

Voor de wet is het ook een bromfiets, dus moet deze als bromfiets worden verzekerd.
Eens met je commentaar echter kiezen verzekeringsmaatschappijen ervoor om niet verder te gaan dan een te verzekeren bedrag van € 9.999,-- voor een fiets. Exclusiviteit laat zich schijnbaar niet verzekeren... Lastig voor een Full option ST5.
Dat begrijp ik niet. Het is geen fiets, dus moet je hem niet verzekeren als een fiets. Of bedoel je dat je ook bij een bromfiets de verzekerde waarde niet hoger kan afsluiten dan 9.999?
Dat laatste. Het gaat tot max. € 10.000,-- Daarboven worden speed pedelecs niet verzekerd.
2020: Stromer ST5 Limited Edition XL; Abus Bordo Granit X Plus 6500; Ortlieb-backroller-pepper; Spurcycle bel; Garmin Varia RTL 515; Shimano D-Fly E-tube Di2 EW-WU111A; Spatbord verlenger 175, 100mm; Stromer Winterbanden. :ay :bj :ck:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Polling schreef: 09 sep 2020, 14:29 Dat begrijp ik niet. Het is geen fiets, dus moet je hem niet verzekeren als een fiets. Of bedoel je dat je ook bij een bromfiets de verzekerde waarde niet hoger kan afsluiten dan 9.999?
Mijn SP heeft ook geen bromfietsverzekering hoor, het is een speciale SP verzekering. Voor de wet mag het een bromfiets zijn, maar in alle andere opzichten is het dat niet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
nidopi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2020, 08:57
Merk SP: Stromer ST5 LTD

FreddyH schreef: 09 sep 2020, 16:42
Polling schreef: 09 sep 2020, 14:29 Dat begrijp ik niet. Het is geen fiets, dus moet je hem niet verzekeren als een fiets. Of bedoel je dat je ook bij een bromfiets de verzekerde waarde niet hoger kan afsluiten dan 9.999?
Mijn SP heeft ook geen bromfietsverzekering hoor, het is een speciale SP verzekering. Voor de wet mag het een bromfiets zijn, maar in alle andere opzichten is het dat niet.
Ondanks de verzekeringsproblematiek heb ik de ST5 LE Sport besteld. Ik ben in afwachting van de levering....
2020: Stromer ST5 Limited Edition XL; Abus Bordo Granit X Plus 6500; Ortlieb-backroller-pepper; Spurcycle bel; Garmin Varia RTL 515; Shimano D-Fly E-tube Di2 EW-WU111A; Spatbord verlenger 175, 100mm; Stromer Winterbanden. :ay :bj :ck:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

nidopi schreef: 10 sep 2020, 10:54 Ondanks de verzekeringsproblematiek heb ik de ST5 LE Sport besteld. Ik ben in afwachting van de levering....
Je bedoelt de ST5 Ltd?

Volgens ben je de eerste op het Stromer Forum. Gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb 'm afgelopen weekend in Genk in het echt gezien en het is een machtig mooie bike :ba
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
nidopi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2020, 08:57
Merk SP: Stromer ST5 LTD

Stromeur schreef: 10 sep 2020, 11:01
nidopi schreef: 10 sep 2020, 10:54 Ondanks de verzekeringsproblematiek heb ik de ST5 LE Sport besteld. Ik ben in afwachting van de levering....
Je bedoelt de ST5 Ltd?

Volgens ben je de eerste op het Stromer Forum. Gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb 'm afgelopen weekend in Genk in het echt gezien en het is een machtig mooie bike :ba
Yep, de LTD versie... Ben er blij mee. Kan ik de auto laten staan op de momenten dat ik naar kantoor wil. 62 KM enkele reis. Op de race fiets was ik gewend om 40 km te fietsen. Ben verhuist en 62km vond ik net te ver voor op de racefiets. Dit is een mooi alternatief.
2020: Stromer ST5 Limited Edition XL; Abus Bordo Granit X Plus 6500; Ortlieb-backroller-pepper; Spurcycle bel; Garmin Varia RTL 515; Shimano D-Fly E-tube Di2 EW-WU111A; Spatbord verlenger 175, 100mm; Stromer Winterbanden. :ay :bj :ck:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

nidopi schreef: 10 sep 2020, 10:54 Ondanks de verzekeringsproblematiek heb ik de ST5 LE Sport besteld. Ik ben in afwachting van de levering....
Cool! Inderdaad de eerste volgens mij. Wat is de gegeven levertijd van die Ltd? Zit dat in de orde van weken of is het eerder maanden tot half jaar?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
nidopi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2020, 08:57
Merk SP: Stromer ST5 LTD

FreddyH schreef: 10 sep 2020, 12:43
nidopi schreef: 10 sep 2020, 10:54 Ondanks de verzekeringsproblematiek heb ik de ST5 LE Sport besteld. Ik ben in afwachting van de levering....
Cool! Inderdaad de eerste volgens mij. Wat is de gegeven levertijd van die Ltd? Zit dat in de orde van weken of is het eerder maanden tot half jaar?
Mogelijk al binnen twee weken, maar kan wat langer duren door de extra spullen die ik er nog op wil hebben.
2020: Stromer ST5 Limited Edition XL; Abus Bordo Granit X Plus 6500; Ortlieb-backroller-pepper; Spurcycle bel; Garmin Varia RTL 515; Shimano D-Fly E-tube Di2 EW-WU111A; Spatbord verlenger 175, 100mm; Stromer Winterbanden. :ay :bj :ck:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Da's all lekker snel, spannend!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
ocra

Blijkbaar nieuw bij aankoop van stromer. iemand al ervaring?
Voor alle Stromer modellen in België, Nederland en Luxemburg is vanaf oktober 2020 de mobiliteitsverzekering van VAB mee in de verkoopprijs inbegrepen. VAB Velo Assistance biedt een 24-uurs depannagedienst naast nog tal van andere diensten op het gebied van e-bikes.

De verzekering voor één jaar begint automatisch op de aankoopdatum van de Stromer bike. De mobiliteitsverzekering wordt door de Stromer dealer geactiveerd bij overdracht van de bike en de verzekeringskaart wordt rechtstreeks aan de klant gegeven. Wanneer de Road Assistance bijna verloopt, zal myStromer de klanten informeren dat hun verzekering binnenkort ten einde is. De klanten kunnen via een externe link van de VAB de depannagedienst verlengen.
https://www.stromerbike.com/sites/defau ... nce-NL.pdf
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bijstand geldig vanaf 1 km van de woonplaats.
Is dat 1 km vanaf je adres of 1 km vanaf de buitengrens van je woonplaats? In dat laatste geval: stel je woont in Eindhoven zuid en je werkt in Best (ten noorden van Eindhoven). Dan ben je al een kilometer of 12 van huis voordat je 1 km buiten Eindhoven bent... :bc
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie