Politie controle

Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Vandaag voor het eerst in 13 maanden Stromeren aan de kant gezet door een motoragent.
Ik reed door Oegstgeest op de weg omdat ik ter plekke niet op het fietspad mag. Motoragent kwam naast me staan voor het verkeerslicht en verzocht me 'm langs de kant te zetten.

Na de vraag om legitimatie was de tweede vraag: "wat is dit voor moois?". Toen ik vertelde dat het een speed pedelec was was de reactie: "het blijft er raar uitzien".
Na controle van legitimatie en kentekenbewijs wenste hij mij een goede reis.
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat was de reden dat je aan de kant werd gezet? Je deed toch niks verkeerd?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Toevallig, ik werd ook staande gehouden vanmiddag. We reden op elkaar af en er ging een hand omhoog en hij begaf zich naar het midden van het fietspad om zijn gebaar kracht bij te zetten. Controle van rijbewijs en verzekering, omdat er veel zonder kenteken en/of verzekering rond rijden was t verhaal.
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Dus Speed Pedelecs worden random door motoragenten staande gehouden om, volgens de motoragent in de casus, te controleren op verzekering en kenteken omdat er veel zonder rondrijden?
Ben dan erg benieuwd naar de gegevens hierover. Wanneer het gaat om opgevoerde e-bikes zonder kenteken en verzekering haal je die er op deze manier niet uit.
Zonder plaat op een SP rijden is me bekend maar onverzekerd rondrijden niet.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het ook vreemd. Op basis van uitspraken hier op het forum durf ik het best aan om te beweren dat 99,9% van de Speed Pedelec berijders mét kentekenplaat óók de verplichte verzekering heeft afgesloten.

Een deel van deze berijders rijdt op de rijbaan waar dit moet, een deel niet. Die laatste groep is in overtreding vanwege de plek op de weg.

Daarnaast hebben we nog de Speed Pedelec rijders die, onverzekerd en zonder kenteken, illegaal op het fietspad rijden. Die begaan drie overtredingen.

Waarom een motoragent dan een Speed Pedelec berijder die mét kenteken óp de rijbaan rijdt staande houdt voor "controle" is mij werkelijk een raadsel. Dit is gewoon geen geldige reden, maar willekeur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Helm, kentekenplaat, toeter, spiegel, Stromer.... Misschien is hier zelfs wel sprake van etnisch profileren. :bn:
Tja... want zeg nou zelf, welke mensen kunnen nou een Stromer kopen én vervolgens het periodiek onderhoud betalen? :D
Witte ST3 van maart 2019
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Stromeur schreef: 06 feb 2020, 22:04 Wat was de reden dat je aan de kant werd gezet? Je deed toch niks verkeerd?
Heb mijn gopro beelden nog even teruggekeken.
De motoragent reed tussen het langzaam rijdend verkeer aan de andere kant van de weg in tegengestelde richting.
Toen zag hij tussen de auto's iets rijden wat hij daar kennelijk niet verwachtte.
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Het fietspad rechts naast de weg was opgebroken voor werkzaamheden. Hij zag mij natuurlijk in eerste instantie van voren dus dacht waarschijnlijk dat iemand op een mountainbike even snel over de weg langs de opbreking wou.
Pas toen hij naast me stond kon hij zien dat ik een kentekenplaat heb.

Ik vond het niet erg, eigenlijk wel grappig.
Als het nu elke week zou gebeuren dan wordt het anders. :lol:
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah, de motoragent zag je van voren, en daar heb jij geen kenteken. Dan snap ik het helemaal, dat-ie even keerde om te controleren waar je mee bezig was :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Henry schreef: 07 feb 2020, 16:01 Helm, kentekenplaat, toeter, spiegel, Stromer.... Misschien is hier zelfs wel sprake van etnisch profileren. :bn:
Tja... want zeg nou zelf, welke mensen kunnen nou een Stromer kopen én vervolgens het periodiek onderhoud betalen? :D
Lol, was eerste waar ik ook aan dacht.
Als je zomaar Stromers aan de kant mag zetten mag dat ook met 20 jarige bontkraagjes in BMW’s van >60k ;)
Plaats reactie