Waar heb je nu recht op als leaserijder

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

mboelis schreef: 28 dec 2019, 23:19 Ik lees hieruit dat een fiets / SP leasen puur het leveren en financiele deel bevat. De totale ontzorging van de klant, lees altijd mobiliteit leveren, zoals vaak in de lease met auto’s, is niets te bespeuren. Ik weet niet eens of dat mogelijk is bij een fiets of SP Het klinkt allemaal erg amateuristisch. Ik heb 18 jaar bij Getronics en KPN zeer goede leasecontracten gehad en weet hoe comfortabel dat kan zijn. Daar zal natuurlijk ook een prijskaartje aan hangen, want als je peanuts betaalt wordt het door apen geregeld.
Klopt, zgn "financial lease" bij VolvoNL en MINI, KIA is tegenwoordig 45% private leasing cru en in "myway" gezegd deze mensen kochten vroeger een auto met v/d bank of financieringsmaatschappij geleend geld, de merken zijn zo in een aantrekkelijk gat gesprongen :Pwat ik niet begrijp is dat men die voorwaarden en rechten niet eerst bestudeert voordat je er mee in zee gaat. Vriendje van mij werkt bij VolvoNL en moet klanten vertellen dat zij na 5jr. maandelijks een X bedrag te hebben betaald even een onprettige "boete" mogen betalen omdat zij getekend hadden voor max 10K/jr. als je dan het autootje weer terugbrengt met 20-40K meer dan afgesproken huilie huilie bovendien hebben ze weer niet gespaard voor een verse dus ze blijven in vicieuze cirkel net als 30jr geleden. Echt ontzorgen kost een paar centen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Juist! Als je roerend goed zelf niet bijeen kan sparen moet je niet gaan leasen, huurkoop of andere financiële constructies met opvreters aan de zijlijn die geld verdienen over jouw rug en je berooid achterlaten. Die mensen leven boven hun stand en dat gaat vroeg of laat een keer fout.
Veel mensen lezen niet en kunnen slecht rekenen: domheid vermenigvuldigt zich omdat niemand het wil delen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ach, er zijn altijd mensen die denken dat sommige leveranciers NIKS aan je willen verdienen. Je bent in mijn ogen als particulier in 99% van de gevallen goedkoper uit als je het geld zelf eerst bijeen hebt gespaard. Die 1% marge houd ik voor onverwachte situaties, maar volgens mij zijn die er niet of nauwelijks.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dit is absoluut fout. Voor veel mensen weegt de TIC (Total Investment Cost) teveel door in de aankoopbeslissing, terwijl het soms de TOC (Total Operating Cost) is die op 't einde van de rit doorweegt. In zo'n geval kan leasen echt wel beter zijn.

Gewoon één simpel voorbeeld: iemand die tegen de armoedegrens aanzit waarvan de koelkast het begeeft heeft gewoon niet de middelen om zich een nieuw AAA+ toestel te kopen. Vaak betekent dat een 2dehands toestel kopen voor 150 EUR dat, net zoals de vorige koelkast, véél meer verbruikt (20 EUR per maand is geen uitzondering) en dat het waarschijnlijk opnieuw zal begeven binnen 2-3 jaar. In dat geval ben je echt beter af met een lease-formule bij een betrouwbare leverancier.

Dan nog geldt nog altijd de regel: niet teveel kredieten nemen. Maar ik vind dat jullie het allemaal wel heet zwart-wit zien.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mensen die rond de armoedegrens leven hebben nog een veel groter probleem dan het moeten maken van dat soort keuzes.

Door de constante financiële stress gaat je intelligentie aantoonbaar omlaag, waardoor men gewoon geen verstandige keuzes meer kan maken. Het gaat er vaak niet om dat mensen die kleine letters niet willen of kunnen lezen, maar dat ze door hun situatie daar gewoon geen energie of rust voor hebben.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In NL zijn voor mensen die rond de armoedegrens leven talloze subsidiepotjes, ook voor een defecte ijskast of wasmachine trouwens. Het probleem is vooral dat ze die potjes niet weten te vinden of aan te boren.

Wat het leasen van een Stromer betreft: luxe-probleem en niet relevant voor bovenstaande groep.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil tussen financial/private lease van luxe-goederen of het afsluiten van een lening ervoor ook nooit helemaal gezien heb. Ik bedoel: ik ken de financiële en juridische verschillen en consequenties wel, maar het blijft gebruik van een luxe product dat je zelf niet kunt betalen en deze constructies zijn niet gratis.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Tomasj schreef: 30 dec 2019, 12:57 Dit is absoluut fout. Voor veel mensen weegt de TIC (Total Investment Cost) teveel door in de aankoopbeslissing, terwijl het soms de TOC (Total Operating Cost) is die op 't einde van de rit doorweegt. In zo'n geval kan leasen echt wel beter zijn.

Gewoon één simpel voorbeeld: iemand die tegen de armoedegrens aanzit waarvan de koelkast het begeeft heeft gewoon niet de middelen om zich een nieuw AAA+ toestel te kopen. Vaak betekent dat een 2dehands toestel kopen voor 150 EUR dat, net zoals de vorige koelkast, véél meer verbruikt (20 EUR per maand is geen uitzondering) en dat het waarschijnlijk opnieuw zal begeven binnen 2-3 jaar. In dat geval ben je echt beter af met een lease-formule bij een betrouwbare leverancier.

Dan nog geldt nog altijd de regel: niet teveel kredieten nemen. Maar ik vind dat jullie het allemaal wel heet zwart-wit zien.
Jij mag het gerust fout van mij vinden overigens is het niet fout gelukkig heb ik alleen geld geleend voor stenen, hout, glas, plastic en wat metalen verder gun ik eenieder het zijne :roll:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

WFVst5 schreef: 30 dec 2019, 19:17 Jij mag het gerust fout van mij vinden overigens is het niet fout gelukkig heb ik alleen geld geleend voor stenen, hout, glas, plastic en wat metalen verder gun ik eenieder het zijne :roll:
Duidelijke taal ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

WFVst5 schreef: 30 dec 2019, 19:17 Jij mag het gerust fout van mij vinden overigens is het niet fout gelukkig heb ik alleen geld geleend voor stenen, hout, glas, plastic en wat metalen verder gun ik eenieder het zijne :roll:
Dat is wel fout. Maar ik ga hier echt niet met jou discussiëren, geen zin in. Iets met uil en bril.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 30 dec 2019, 21:46 Iets met uil en bril.
Nogal off topic, maar welke uitdrukking is dat? Nooit van gehoord :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie