Waar heb je nu recht op als leaserijder
Geplaatst: 08 okt 2019, 20:00
8 augustus begeeft mijn Stromer st1X het. Tijdens het rijden valt de motor uit met de foutcodes E210205, E210281 en E210284. Herstarten, accu er uit en er weer in het mag allemaal niet baten. Een volledige system check laten uitvoeren in het service menu. Daar kwam als resultaat uit dat de motor kapot is.
Enra gebeld om een takelwagen te regelen. Nog 1 uur tot sluitingstijd van de dealer die 3,1km verderop zit. Maar helaas dat ging de takelwagen niet halen dus ben maar zonder ondersteuning gaan fietsen naar de dealer.
Dealer heeft geen leenfiets beschikbaar. Door drukte zijn ze allemaal uitgeleend. Volgens het contract dat ik met Friesland lease heb is er ook geen verplichting op een leenfiets. Dat wordt een paar dagen met de trein op eigen kosten.
15 augustus toch maar eens contact met Friesland lease opgenomen in de hoop dat ze wat kunnen regelen. Helaas heb ik contractueel nergens recht op is de boodschap.
11 september heeft de dealer eindelijk een leenfiets beschikbaar. Een ST2 in een kleine frame maat maar ik kan weer de weg op
17 september laat de dealer weten dat het nieuwe wiel binnen is. Maar door drukte is er geen tijd om hem te monteren.
2 oktober wordt ik gebeld, het wiel zit in de fiets maar er blijkt wat mis te zijn met de ophanging. Er zit speling tussen het wiel waardoor de fiets in storing schiet. Er moet met Stromer gebeld worden voor garantie.
De dealer geeft aan dat het nog wel even gaat duren.
7 oktober contact met Friesland lease gehad en gevraagd om een oplossing. Ze willen eerst contact hebben met de dealer om na te gaan wat nu precies het probleem is.
8 oktober weer Friesland lease gebeld. Ze hebben nog geen tijd gehad om de dealer te bellen.
Ondertussen ben ik 2 maanden mijn fiets kwijt waarvan ik goed een maand zonder vervoer heb gezeten. Hebben jullie enig idee waar ik recht op zou moeten hebben? wat kan ik eisen? Ik heb nu 2 maanden lease betaalt maar geen diensten geleverd gekregen.
Dit zijn de algemene voorwaarden
https://www.leasefiets.nl/wp-content/up ... -nov17.pdf
Enra gebeld om een takelwagen te regelen. Nog 1 uur tot sluitingstijd van de dealer die 3,1km verderop zit. Maar helaas dat ging de takelwagen niet halen dus ben maar zonder ondersteuning gaan fietsen naar de dealer.
Dealer heeft geen leenfiets beschikbaar. Door drukte zijn ze allemaal uitgeleend. Volgens het contract dat ik met Friesland lease heb is er ook geen verplichting op een leenfiets. Dat wordt een paar dagen met de trein op eigen kosten.
15 augustus toch maar eens contact met Friesland lease opgenomen in de hoop dat ze wat kunnen regelen. Helaas heb ik contractueel nergens recht op is de boodschap.
11 september heeft de dealer eindelijk een leenfiets beschikbaar. Een ST2 in een kleine frame maat maar ik kan weer de weg op
17 september laat de dealer weten dat het nieuwe wiel binnen is. Maar door drukte is er geen tijd om hem te monteren.
2 oktober wordt ik gebeld, het wiel zit in de fiets maar er blijkt wat mis te zijn met de ophanging. Er zit speling tussen het wiel waardoor de fiets in storing schiet. Er moet met Stromer gebeld worden voor garantie.
De dealer geeft aan dat het nog wel even gaat duren.
7 oktober contact met Friesland lease gehad en gevraagd om een oplossing. Ze willen eerst contact hebben met de dealer om na te gaan wat nu precies het probleem is.
8 oktober weer Friesland lease gebeld. Ze hebben nog geen tijd gehad om de dealer te bellen.
Ondertussen ben ik 2 maanden mijn fiets kwijt waarvan ik goed een maand zonder vervoer heb gezeten. Hebben jullie enig idee waar ik recht op zou moeten hebben? wat kan ik eisen? Ik heb nu 2 maanden lease betaalt maar geen diensten geleverd gekregen.
Dit zijn de algemene voorwaarden
https://www.leasefiets.nl/wp-content/up ... -nov17.pdf