Bekeuringen

Saloe
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jul 2019, 22:40

Ik vind het nog steeds een hele rare wetgeving.
Ik fiets met een fiets op een fietspad en wordt daar voor bekeurd. Als ik met een racefiets op hetzelfde fietspad fiets en ga daar >30 km/uur vindt iedereen dat vanzelfsprekend.
Om het helemaal verwarrend te maken is het niet toegestaan om daar met een snorscooter te rijden (Maximale snelheid 25km/uur) terwijl een e-bike (maximale snelheid ook 25km/uur) wel zijn toegestaan.
Gang is alles, rust kan je redden :lol:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is dus wel duidelijk: alles met kenteken is daar niet welkom op het fietspad. Het is alleen, vanuit ons SP'ers bezien, onredelijk. Maar dat is wat anders.

Overigens rijden verreweg de meeste snorscooters veel te hard en daarom zijn ze van het fietspad verbannen. Hoe hard reed jij met je Stromer op het fietspad?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Maar je in Amsterdam moet je ook met blauwe plaat op de rijbaan, dus bezwaar geef ik je niet veel kans.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Saloe
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jul 2019, 22:40

Stromeur schreef: 05 okt 2019, 21:59 Het is dus wel duidelijk: alles met kenteken is daar niet welkom op het fietspad. Het is alleen, vanuit ons SP'ers bezien, onredelijk. Maar dat is wat anders.

Overigens rijden verreweg de meeste snorscooters veel te hard en daarom zijn ze van het fietspad verbannen. Hoe hard reed jij met je Stromer op het fietspad?
Ik reed zo tussen de 25 en 30 km per uur.
Gang is alles, rust kan je redden :lol:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Superkeurig! :ay

Ik zou het voor laten komen en je argumentatie opbouwen aan de hand van hierboven gegeven tips, foto's van de situatie waar jij reed, foto's van de de situatie waar je had moeten rijden en uitleggen waarom dit naar jouw idee te gevaarlijk is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Saloe schreef: 06 okt 2019, 00:15
Stromeur schreef: 05 okt 2019, 21:59 Het is dus wel duidelijk: alles met kenteken is daar niet welkom op het fietspad. Het is alleen, vanuit ons SP'ers bezien, onredelijk. Maar dat is wat anders.

Overigens rijden verreweg de meeste snorscooters veel te hard en daarom zijn ze van het fietspad verbannen. Hoe hard reed jij met je Stromer op het fietspad?
Ik reed zo tussen de 25 en 30 km per uur.
Wat een gezeuzel.
Je overtreedt de willens en wetens de wet. En vervolgens klaag je dat je het niet mee ens bent.

Je hebt iets gedaan waarvan je wist dat het niet mocht.....dat vind ik het alsof je een baby bent die niet krijgt wat ie wil als je bezwaar maakt
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur schreef: 06 okt 2019, 00:24 Superkeurig! :ay

Ik zou het voor laten komen en je argumentatie opbouwen aan de hand van hierboven gegeven tips, foto's van de situatie waar jij reed, foto's van de de situatie waar je had moeten rijden en uitleggen waarom dit naar jouw idee te gevaarlijk is.
Maar juist in Amsterdam weinig kans. Veel blauwe plaatjes rijden toch echt langzamer dan een stromer en die moeten ook op de weg. Deze hebben hun eerste rechtszaken al verloren.

Ander argument blauw plaatje rijdt 25-35 en wegbeheerder Amsterdam vindt dat je met die snelheid niet op fietspad hoort, daar kun je het niet mee eens zijn, maar juridisch weinig houvast.
Maar ben benieuwd naar je evt zaak, maar ik zou mijn verlies pakken (zelf heb ik af en toe bon ingecalculeerd al rijd ik Amsterdam op de weg juist omdat men daar verkeer van 25-30/km niet op fietspad wil)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@lny, ik denk ook dat een gezwaar weinig kans maakt. Het is echter aan de individuele burger om te beslissen of zij of hij hier gebruik van maakt. Dat moet je, vind ik, niet ridiculiseren
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
jakke121
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2019, 17:16

LNY schreef: 06 okt 2019, 04:08
Saloe schreef: 06 okt 2019, 00:15
Stromeur schreef: 05 okt 2019, 21:59 Het is dus wel duidelijk: alles met kenteken is daar niet welkom op het fietspad. Het is alleen, vanuit ons SP'ers bezien, onredelijk. Maar dat is wat anders.

Overigens rijden verreweg de meeste snorscooters veel te hard en daarom zijn ze van het fietspad verbannen. Hoe hard reed jij met je Stromer op het fietspad?
Ik reed zo tussen de 25 en 30 km per uur.
Wat een gezeuzel.
Je overtreedt de willens en wetens de wet. En vervolgens klaag je dat je het niet mee ens bent.

Pertinent verkeerde insteek. Dit is geen keuze die men maakt, maar een noodzaak. Is een gevolg van een incompetente, falende en nalatige overheid. Men weigert (of is niet capabel) een veilig mobiliteitsnet uit te bouwen en criminele autobestuurders effectief te straffen. Eén van de basisprincipes is de veiligheid garanderen van de burgers. Dit is pure kafka en totaal niet meer haalbaar. Dus van mij mag u zich gerust laten omver rijden omdat u de "wet" wil volgen.

Je hebt iets gedaan waarvan je wist dat het niet mocht.....dat vind ik het alsof je een baby bent die niet krijgt wat ie wil als je bezwaar maakt
ST1 LE 2019
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

LNY schreef: 06 okt 2019, 04:08 Wat een gezeuzel.
Je overtreedt de willens en wetens de wet. En vervolgens klaag je dat je het niet mee ens bent.

Je hebt iets gedaan waarvan je wist dat het niet mocht.....dat vind ik het alsof je een baby bent die niet krijgt wat ie wil als je bezwaar maakt
Ben ik het zeker niet mee eens. De huidige SP wetgeving is ontstaan uit onbekendheid en gemakzucht. Inmiddels zijn we 3 jaar verder en blijkt de realiteit over dit vervoersmiddel anders in elkaar te steken dan de theorie toen.
Verkeerswetgeving zou de veiligheid moeten bevorderen en dat doet deze momenteel niet.
In slechte weersomstandigheden, met verminderde conditie, met accu besparend rijgedrag heb ik tussen de auto's niets te zoeken want de snelheidsverschillen worden te groot en dus zorgt dit voor gevaarlijke situaties. In dat geval wordt het fietspad de veilige optie.
De wet vindt dus eigenlijk dat ik dan maar gewoon lekker in de auto moet stappen of mijzelf en anderen in gevaar moet brengen. Lijkt mij niet de juiste insteek.
Het laten voorkomen van dit soort issues ben ik dan ook zeker voorstander van om zo deze vreemde wetgeving wel onder de aandacht te brengen.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie