Bekeuringen

Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Toch vind ik ook dat ik op de SP met slecht weer (regen + wind tegen en/of duisternis) op de doorgaande wegen binnen de bebouwde kom of daarbuiten weinig te zoeken heb. Ik wordt dan slecht gezien, mijn snelheid is stukken lager dan normaal en die van het overige verkeer meestal niet. Het wordt dan echt wel serieus gevaarlijker. Voor de rijbaan houdt ik voor mijzelf een minimum snelheid van 40 km/u aan (omni) anders wordt ik toch vaak verdrongen.
Ik hoop dat de wetgever de regelgeving gaat aanpassen, want hoewel regels natuurlijk regels zijn, wil het niet zeggen dat deze ook kloppen. We zijn nu eenmaal niet zo snel en trekken niet zo snel op als een brommer.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat geweldig om alles wat voor mij normaal is eens te zien door de ogen van een Belg Tomasj.

Utrecht (mijn voormalige woonplaats) heeft sinds kort inderdaad één van de grootste en modernste fietsenstallingen ter wereld. Het liep daar echt helemaal uit de hand met geparkeerde fietsen, vooral in het stationsgebied, maar de gemeente heeft er veel in geïnvesteerd om dit op te lossen.

Opgevoerde snorfietsen (blauwe plaat) is een bron van ergernis onder letterlijk iedereen die er zelf geen heeft. Amsterdam is de eerste gemeente die de snorfiets naar de rijbaan heeft gestuurd en de helmplicht heeft ingevoerd. Ik denk dat veel gemeentes gaan volgen en ik hoop op landelijk beleid. Zodra men met helm de rijbaan op moet is de snorfiets niet meer interessant. Prima. Weg met die k*tdingen.

Voorbij rijden zonder bellen is hier inderdaad volstrekt normaal. Als je in NL schrikt van een inhalende fiets, dan kun je alleen maar uit het buitenland komen.

Fietsen zijn hier vogelvrij. Ze worden op grote schaal gestolen en vernield. Twee redenen dus om op een barrel rond te rijden: 1. minder interessant voor een dief en 2. bij diefstal is de schade alleen de prijs van je slot (dat veelal meer waard was dan de fiets zelf).

Sleurhutten hebben we wel, maar we gaan natuurlijk pas met z'n allen de weg op op Zwarte Zaterdag, geen dag eerder of later. Zwarte Zaterdag is morgen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Dan hebben we het nog niet over die Benidorm Bastard karretjes..te breed voor 't fietspad, te traag voor op de rijbaan..hahahah.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 02 aug 2019, 13:40 dan kun je alleen maar uit het buitenland komen.
Neen hoor, niet alleen uit Buitenland (https://nl.wikipedia.org/wiki/Buitenland_(Bornem)), ook uit de rest van België :lol:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

LNY schreef: 02 aug 2019, 13:09
Henry schreef: 02 aug 2019, 12:33
...om dit nu van iemand te moeten vernemen die in Amsterdam e.o. leeft, doet mij even van mijn stoel vallen.
Ik hoop dat je alleen op je billen bent gevallen en dat de pijn meevalt ;)
Klopt! Het valt gelukkig reuze mee. :)

Eerlijk gezegd ben ik van mening dat wanneer je je niet aan de wet houdt, je daarvoor bestraft moet worden. Als je het niet eens bent met de opgelegde straf, dan zijn daar procedures voor om die aangepast te krijgen.

Mocht ik aangehouden worden voor het fietsen op het fietspad en als ik een goede reden had om daar op dat moment te zijn, dan zal ik die boete zeker proberen aan te vechten. Een rechter kan je ook schuldig verklaren en het boetebedrag reduceren tot bijvoorbeeld €0.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Henry schreef: 02 aug 2019, 21:04 Eerlijk gezegd ben ik van mening dat wanneer je je niet aan de wet houdt, je daarvoor bestraft moet worden. Als je het niet eens bent met de opgelegde straf, dan zijn daar procedures voor om die aangepast te krijgen.

Mocht ik aangehouden worden voor het fietsen op het fietspad en als ik een goede reden had om daar op dat moment te zijn, dan zal ik die boete zeker proberen aan te vechten. Een rechter kan je ook schuldig verklaren en het boetebedrag reduceren tot bijvoorbeeld €0.
Je spreekt je wel een beetje tegen in deze twee alinea's...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Waar dan? :bn:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wet = wet, maar zelf mag je er wel van afwijken?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat Henry volgens mij bedoelt is: wet = wet, dus boete incasseren als je je niet aan de wet houdt en niet eindeloos gaan jengelen tegen de handhaver. Ben je het niet eens met de sanctie (b.v. omdat je van mening bent dat de wet onterecht werd toegepast), dan incasseer je ter plaatse gewoon je boete en ga je daar later tegen in beroep, want dat recht heb je.

Zo zie ik het ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Idem. Voorbeeld: op een plek waar ik op de weg moet, waar auto's typisch 50-60 rijden, houd ik me normaal gewoon aan de wet. In de lente hebben we een paar keren flinke mist gehad, daarbij vond ik het gevaarlijk om op de weg te fietsen. Ik ben toen met 25-30 km/h over het fietspad gegaan.

Had ik een boete gekregen dan had K agent mijn redenatie uitgelegd, maar verder hem zijn ding laten doen. Ik had het dan later wel aangevochten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie