Bekeuringen

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 22 okt 2019, 20:33 Je hebt NIET de status van een snorfietser (blauwe kentekenplaat) maar die van een brommer (hele kentekenplaat)..
Wil je suggereren dat een blauwe kentekenplaat een halve kentekenplaat is? :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

hele moet zijn gele. ;p
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 22 okt 2019, 20:43 Nu ga ik even chargeren.........stel nu dat je dit met een auto doet? (ernaast lopen met de motor uit etc. etc) :mrgreen: :mrgreen:
Nouwwww, dit?


Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

FreddyH schreef: 22 okt 2019, 15:56 Op je eerste punt: ook zonder ingeschakelde motor zijn wij een bromfietser. Maar ik zou als ik een bekeuring krijg terwijl ik zonder ondersteuning rijd er zeker voor zorgen dat het in mijn verklaring komt. Baat het niet...
Klopt, echter als jij verklaart "ik reed met uitgeschakelde ondersteuning" en de verbalisant benoemt verder niet waarom hij denkt dat je wel met ingeschakelde ondersteuning reed en jij verklaart vervolgens in je verweer dat je slechts stapvoets reed (hoeft geeneens waar te zijn), dan ga je hem winnen...
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Is het eigenlijk mogelijk om op te vragen hoeveel en waarvoor SP rijders een bekeuring hebben gekregen? Of is die informatie ook niet door de instanties te filteren omdat er geen verschil wordt geregistreerd tussen brommert en SP?
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Hoog tijd dat de speedpedelec als dusdanig erkent wordt en niet als afgeleide van bromfiets, snorfiets of motor. (Want dat is het niet). En ook niet als een fiets dus maar een apart hokje waar de SP in past met een eigen aangepaste wetgevingen.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromertheke schreef: 23 okt 2019, 09:02 dan ga je hem winnen...
Ik vraag me dat af. Ik hoop dat er snel jurisprudentie komt...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

WFVst5 schreef: 22 okt 2019, 20:43 Nu ga ik even chargeren.........stel nu dat je dit met een auto doet? (ernaast lopen met de motor uit etc. etc) :mrgreen: :mrgreen:
Als je uit je auto stapt, de motor uitzet en deze gaat duwen, dan is het volgens mij een..... kinderwagen geworden? :bn:
Stromertheke schreef: 22 okt 2019, 14:59Voor de verweerders nog een paar opties:
- Vraag waar erin het verbaal stond dat je reed met een ingeschakelde motor. Wettechnisch mag het nog steeds niet, maar als jij dus fietst zonder ondersteuning, ben je dan nog steeds een bromfietser of niet? Mocht iemand een bekeuring krijgen voor bord C9 dan is deze sowieso leuk om aan te vechten op deze grond want daarin wordt in het artikel gesproken over de ingeschakelde motor.
@Stromertheke: Ik heb gezocht (in NL maar ook in BE), maar kon de tekst waar je op doelde niet vinden. Weet je zeker dat bord C9 het juiste bord is?
Witte ST3 van maart 2019
Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

Henry schreef: 23 okt 2019, 17:55
WFVst5 schreef: 22 okt 2019, 20:43 Nu ga ik even chargeren.........stel nu dat je dit met een auto doet? (ernaast lopen met de motor uit etc. etc) :mrgreen: :mrgreen:
Als je uit je auto stapt, de motor uitzet en deze gaat duwen, dan is het volgens mij een..... kinderwagen geworden? :bn:
Stromertheke schreef: 22 okt 2019, 14:59Voor de verweerders nog een paar opties:
- Vraag waar erin het verbaal stond dat je reed met een ingeschakelde motor. Wettechnisch mag het nog steeds niet, maar als jij dus fietst zonder ondersteuning, ben je dan nog steeds een bromfietser of niet? Mocht iemand een bekeuring krijgen voor bord C9 dan is deze sowieso leuk om aan te vechten op deze grond want daarin wordt in het artikel gesproken over de ingeschakelde motor.
@Stromertheke: Ik heb gezocht (in NL maar ook in BE), maar kon de tekst waar je op doelde niet vinden. Weet je zeker dat bord C9 het juiste bord is?
Je hebt gelijk, het was C13:
Gesloten voor bromfietsen, snorfietsen en gehandicaptenvoertuigen met in werking zijnde motor
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

:ay
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie