Bekeuringen

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Saloe schreef: 14 okt 2019, 21:10 Ik ben in de basis m.i nl een fietser.
Maar wettelijk ben je een brommer. Handhavers gaan over de wet, niet over jouw basis ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 14 okt 2019, 21:44 Maar wettelijk ben je een brommer.
Een bromfietser dus ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jajajajajaaaa.

BrommerT, dat zeg ik. ;p
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Discussie over een eventuele Stromer/Speed Pedelec protest-actie afgesplitst naar een eigen topic:

viewtopic.php?f=5&t=3136
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

Voor de verweerders nog een paar opties:
- Vraag waar erin het verbaal stond dat je reed met een ingeschakelde motor. Wettechnisch mag het nog steeds niet, maar als jij dus fietst zonder ondersteuning, ben je dan nog steeds een bromfietser of niet? Mocht iemand een bekeuring krijgen voor bord C9 dan is deze sowieso leuk om aan te vechten op deze grond want daarin wordt in het artikel gesproken over de ingeschakelde motor.

- Geef aan dat de detectielussen op de rijbaan jou niet kunnen detecteren omdat je magnetische veld te klein is. Hierdoor kan je dus niet worden gedetecteerd door het vekeerslicht, dus om niet een zwaardere gedraging te plegen (door rood rijden) heb je dus op het fietspad gereden.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Op je eerste punt: ook zonder ingeschakelde motor zijn wij een bromfietser. Maar ik zou als ik een bekeuring krijg terwijl ik zonder ondersteuning rijd er zeker voor zorgen dat het in mijn verklaring komt. Baat het niet...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Je bent pas geen bromfietser als je met met fiets (pardon, bromfiets :bj ) in de hand over het fietspad loopt.

Zo liep ik als 'voetganger' ook regelmatig met mijn motor naast me over bruggetjes en doorgangetjes toen ik nog motor reed waar je eigenlijk niet door mocht, maar dan dus weer volledig legaal :lol:
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromertheke schreef: 22 okt 2019, 14:59...Vraag waar erin het verbaal stond dat je reed met een ingeschakelde motor. Wettechnisch mag het nog steeds niet, maar als jij dus fietst zonder ondersteuning, ben je dan nog steeds een bromfietser of niet?...
Wat is een bromfiets waar je op zit en die helling af gaat zonder benzine in de tank? :bn:
Stromertheke schreef: 22 okt 2019, 14:59...Mocht iemand een bekeuring krijgen voor bord C9 dan is deze sowieso leuk om aan te vechten op deze grond want daarin wordt in het artikel gesproken over de ingeschakelde motor....
Nee heb je, ja kun je krijgen. Zou het hier zeker op proberen te winnen.
Wel een "stalen gezicht" trekken als in het proces verbaal staat dat je zeker 30 km/uur reed en als verweer aanvoeren dat je niet snapt wat hier niet aan klopt.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Omdat Stromeur nog eens linkte naar de desbetreffende post, viel met plotseling het volgende op:
Saloe schreef: 05 okt 2019, 09:45... Reed met mijn fiets in Amsterdam op zaterdagochtend half 8 op een fietspad waar snorfietsers niet zijn toegestaan. ...
Je hebt NIET de status van een snorfietser (blauwe kentekenplaat) maar die van een brommer (hele kentekenplaat)..
Witte ST3 van maart 2019
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Nu ga ik even chargeren.........stel nu dat je dit met een auto doet? (ernaast lopen met de motor uit etc. etc) :mrgreen: :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie