Speed Pedelec versus illegaal opgevoerde e-bike

Overheidsregels en (of versus) de praktijk op de weg. Ook voor leasen, verzekeringen, RDW, etc.
WFVst5
Veteraan
Veteraan

Re: Speed Pedelec versus illegaal opgevoerde e-bike

Bericht door WFVst5 » 17 aug 2019, 20:54

Henry schreef:
03 aug 2019, 09:16
Dat behoort inderdaad tot de mogelijkheden. Lamkram meldde in deze post dat de VOA (Verkeers Ongevallen Analyse) de situatie had geanalyseerd en zijn ST5 mee heeft genomen voor nader onderzoek (Lamkram: "Fiets staat nu bij VOA en zij gaan de snelheid analyseren. Ze vroegen mij de code en heb ik dus gegeven").
Ik heb dit eens nagevraagd aan mijn zoon, wat hij zou doen is in eerste instantie zelf de max. snelheid bepalen (als dit technisch nog verantwoord is) en dan nog via de VOA vast laten leggen kanttekening: hij is een paar jaar "biker" geweest en weet waarover hij praat nu is hij ook een van de verkeer/ongeval deskundigen die ook de afhandeling van "zware" incidenten begeleidt/vastlegt bij een voertuig zonder zgn. blackbox, tachograaf of DTCO is het een lastig verhaal om iets te vinden wat als bewijs kan fungeren of er moeten ook remsporen zijn zijn dan kan er icm. de max. remvertraging een nauwkeurig geschatte snelheid bewezen worden. Ze zijn ook gek van foto's/films van het inc.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨

Lamkram
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Re: Speed Pedelec versus illegaal opgevoerde e-bike

Bericht door Lamkram » 17 aug 2019, 22:35

Lamkram schreef:
03 aug 2019, 11:57
Ik weet niet wat VOA met mijn fiets heeft gedaan. Ik heb niet de indruk dat zij mijn gereden snelheid hebben kunnen achterhalen. Ik zal hen dat nog eens gaan vragen.
Ik heb dat dus afgelopen week gevraagd. Mij werd verteld dat ze, nadat ik hen de code had gegeven, mijn gemiddelde snelheid hadden afgelezen. Tja, dat zegt dus niets over mijn snelheid op dat moment. Ik zet de tellers nooit op nul. Verder hebben ze er niets mee gedaan.

Ik denk dat de beelden veel meer duidelijk hebben gemaakt. Bij mij in elk geval wel.

Groet Mark
:d3: GO-FAST ST5 (L), 25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere :d3:

Plaats reactie