Stromer 2017 zonder COC invoeren vanuit NL naar BE.

Plaats reactie
Svenino
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2018, 21:50

Stromer 2017 zonder COC invoeren vanuit NL naar BE.

Ik overweeg om een stromer van 2017 op kentekenplaat, maar zonder COC in te voeren in België.

Lukt dit, wat zijn mijn opties.
FOD vind ik dat het niet niet meer nodig zou zijn aangezien de fiets is ingeschreven in het buitenland met vermeld typegoedkeuringsnummer. Maar ik vraag het hier toch liever na.
Prettig weekend
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Een voertuig dat eerder in een andere EU lidstaat was ingeschreven en dus in gebruikte staat in BE wordt ingevoerd moet niet in het bezit zijn van een COC, op voorwaarde dat het Europees goedkeuringsnummer wordt vermeld op het identificatieplaatje (zie batterijvak) én op het complete buitenlandse inschrijvingsbewijs.

Normaliter kan je altijd een duplicaat aanvragen bij de fabrikant, de meeste fabrikanten hanteren hiervoor de prijs van € 100 + BTW.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Beste Golvas in Nederland moet er "gewoon" een COC bij zijn anders mag je opnieuw typegoedkeuring laten uitvoeren.
Ik mag stellen dat ik, na twee mislukte pogingen EN juiste kruiwagens binnen de RDW vrij ervaringsdeskundige ben.
Ik had echter geen zin om voor onze twee Flyers deze kosten (ca€1600)te betalen omdat de importeur in dat jaar op zijn gat lag en er geen energie in wilde steken.
Achteraf logisch want een jaar later moest er: remlicht en claxon op zitten en wij hadden inmiddels twee jaar oude modellen waar dit niet op zat; de leverancier (bekende Duitse Flyer dealert) heeft ze heel netjes voor goed bedrag terug genomen omdat hij niet beter wist dan dat wij een kenteken zouden krijgen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En de Flyers die je naar NL wilde importeren waren al gekentekend in DE?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

WFVst5 schreef: 14 jul 2019, 21:30 in Nederland moet er "gewoon" een COC bij zijn
Dan mag (lees : moet) er bij een eventuele kandidaat koper al een alarmbelletje gaan rinkelen als die ontbreekt bij een SP uit NL ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 14 jul 2019, 21:34 En de Flyers die je naar NL wilde importeren waren al gekentekend in DE?
Nee in die tijd mocht je in Duitsland (en Nederland) met SP rijden zonder kenteken er zaten wel Tüv papieren bij uit NordRhein-Westfalen de fietsen werden nagelopen (framenummers en motornummers) en tijdens het invoeren in de PC moest er een code die op de COC staat ingevoerd worden en daar werd het kaarsje uitgeblazen. Ik kreeg toen nog drie maanden de mogelijkheid om de COC papieren toe te sturen of te mailen, dan zou het een "papieren afhandeling' worden omdat de fietsen al gezien waren door de keurmeester.
Al zou er een kenteken uit een EU land opgezeten hebben zou het geen probleem geweest zijn.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is dus een hele andere situatie dan de situatie die we nu kennen.

Ik denk toch echt dat Golvas in dit geval gelijk heeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Klopt ... in BE kan het zonder COC (mét COC is uiteraard nog altijd het eenvoudigste) : er wordt dan op basis van het volledige buitenlandse inschrijvingsbewijs (en de daarop beschikbare gegevens) een validatiecertificaat afgeleverd waarmee je (samen met het buitenlandse inschrijvingsbewijs) je SP kan inschrijven.

Hoever staat onze TS ondertussen met zijn projectje ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie