Richtingaanwijzers ?

Joost1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 nov 2019, 00:18

Wiebe schreef: 06 dec 2020, 12:51 Rotondes blijven lastig...
Ook met winglights zijn rotondes nog steeds lastig, vooral wanneer je een rotonde driekwart moet nemen. Ook al is het maar een pink die een knopje in moet drukken is het nog steeds een lastige handeling midden in een bocht. Vaak is het nog steeds makkelijker om je hand uit te steken.
Ben benieuwd hoe ze de richtingaanwijzers integreren in een ontwerp. De knopjes moeten iig zonder handverplaatsing in te drukken zijn, anders is het wat mij betreft vrij zinloos.
St3 L Black '+JSF-' (vanwege de snelheid en stealth lak, maar eigenlijk staat het gewoon voor Joost's Snelle Fiets :mrgreen:)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

blijft een beetje knullig of je moet de snelheid er helemaal uithalen zodat je met uitgestoken hand fysiek de kruising/rotonde op komt en met 40km/uur en één arm van het stuur is bij mijn not done en die winglights lijkt een alternatief maar zaligmakend is het ook weer niet.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

mooiste zou zijn als bij (BMW) motorfiets linksaf linkerduim omhoog/naar beneden vegen, rechtsaf rechterduim omhoog/ naar beneden vegen en automatisch terug :D
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Thijs88
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 dec 2017, 23:17
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 2017
Km-stand: 20000

Dit zijn de beste dat ik al gezien heb: https://blinkergrips.com/
Meerdere batterijen dat een lagere tijd meegaan en een knop dat je met de duim kunt bedienen aan de binnenkant, gaat automatische uit na 15s.
Weet wel niet of je ze kunt kopen. Engelse site linkt naar een Amazon waar ze niet meer te koop zijn. Als je het op Zwitserland zet hebben ze een eigen webshop maar enkel voor daar dan waarschijnlijk.
:bike: Stromer ST2 2017 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Helaas dus wel geintegreert met het handvat, wat je mogelijke marktaandeel gelijk compleet onderuit haalt.
Volgens mij kan je dan beter met je concept direct contact opnemen met Ergon ofzo.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klever is vooralsnog van plan om de richtingaanwijzers op de X-Speed te laten bedienen met de linker duim.

Nu zit onder de display de toeterknop. Maar: de grootlichtknop verhuist van de remgreep-bevestigig naar de display, de toeter verhuist dan naar de remgreep-bevestiging (ben ik blij mee, kan ik beter bij). Zo ontstaat er onder de display ruimte voor bediening van de richtingaanwijzers.

Dit is wel allemaal nog concept, ze zijn druk aan het testen. Maar ik juich dit plan incl. bediening van harte toe.

De vertegenwoordiger vertelde mij dat er tijdens één van zijn testritten speciaal een vrachtwagenchauffeur stopte om te vertellen hoe blij hij was met die richtinaanwijzers, omdat hij eindelijk goed kon zien wat deze SP-er van plan was.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Goed te horen dit!

Ik mis het best wel, wat al gezegd is in de bocht wil je toch je handen weer op het stuur hebben en ben je niet duidelijk voor de medeweggebruikers.

Een zelf aan te schaffen variant zit ik nog aan te denken, maar dan moet ik de spiegel ook weer aanpassen.
Ik reed laatst achter iemand met verlichting op het einde van zijn stuur, dat zag er best duidelijk en opvallend uit. Verhoogt echt wel de zichtbaarheid.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Thijs88 schreef: 09 dec 2020, 21:18 Dit zijn de beste dat ik al gezien heb: https://blinkergrips.com/
Meerdere batterijen dat een lagere tijd meegaan en een knop dat je met de duim kunt bedienen aan de binnenkant, gaat automatische uit na 15s.
Weet wel niet of je ze kunt kopen. Engelse site linkt naar een Amazon waar ze niet meer te koop zijn. Als je het op Zwitserland zet hebben ze een eigen webshop maar enkel voor daar dan waarschijnlijk.
Dit is gaaf zeg......... :ay :ay :ay :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het jammer dat je dan meteen aan hun handgreep vast zit. Ik vind Ergon handgrepen onovertroffen en zal niet snel een willekeurige andere greep erop zetten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Thijs88
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 dec 2017, 23:17
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 2017
Km-stand: 20000

Indien het geïntegreerd kan worden is het inderdaad een stuk beter. Als deze achteraan zouden zitten zijn deze ook nog eens zichtbaarder en de types aan het stuur zorgen er ook voor dat bepaalde spiegels niet bruikbaar zijn. En dan nog het punt dat je geen aparte batterijen nodig hebt is altijd zeer aangenaam.
Het zal wachten zijn en zien wat de fabrikanten er van maken.
:bike: Stromer ST2 2017 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
Plaats reactie