Richtingaanwijzers ?
Onveilig op de fiets voel ik me als een automobilist op soms minder dan 1 meter van mijn spatbord zit. Dat fietst niet prettig.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Dat heb ik ook keertje gehad in de stad .... ik voelde me toen een beetje op gejaagd , wat ook soms vervelend is is dat vlak naast je gaan rijden omdat ze dan nieuwsgierig zijn wat dit voor fiets is. Gewoon super irritant ...
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Wanneer richtingaanwijzers verplicht worden komen er helaas weer nieuwe losse onderdelen op de SP. Het zou mooi zijn wanneer de markt hier integrale oplossingen levert.
In het stuur zoals van een ST5 kan toch prima een paar richtingaanwijzers geïntegreerd worden.
Af fabriek kan dat stijlvol en kan de bediening worden geïntegreerd.
Op de achterkant van de fiets is het meestal een allegaartje van onderdelen door toeleveranciers.
Ik zit nu naar Garmin Varia te kijken maar ook dat zijn allemaal losse componenten die afzonderlijk geladen moeten worden. Bevestiging is een steeds terugkerend probleem bij elk onderdeel.
Een spiegel op mijn brommer schroefde ik vroeger gewoon in de remhandel. Ongeacht het merk.
Knipperlichten waren onderdeel van het systeem en er was 1 accu. Moet bij SP toch gewoon kunnen.
Brommers waren goedkoper dan huidige SP's.
In het stuur zoals van een ST5 kan toch prima een paar richtingaanwijzers geïntegreerd worden.
Af fabriek kan dat stijlvol en kan de bediening worden geïntegreerd.
Op de achterkant van de fiets is het meestal een allegaartje van onderdelen door toeleveranciers.
Ik zit nu naar Garmin Varia te kijken maar ook dat zijn allemaal losse componenten die afzonderlijk geladen moeten worden. Bevestiging is een steeds terugkerend probleem bij elk onderdeel.
Een spiegel op mijn brommer schroefde ik vroeger gewoon in de remhandel. Ongeacht het merk.
Knipperlichten waren onderdeel van het systeem en er was 1 accu. Moet bij SP toch gewoon kunnen.
Brommers waren goedkoper dan huidige SP's.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
De duurste versie van de nieuwe cratoni helm heeft richtingaanwijzers. Zoiets lijkt mij de enige optie; verder geen gesleutel aan de fiets, en hoog genoeg zodat een auto die achterop je zit het ook nog kan zien.
http://cratoni.com/de/bike/pedelec_-_e-bike/smartride
http://cratoni.com/de/bike/pedelec_-_e-bike/smartride
Alleen aan de achterzijde, tegenliggers zien dan nog steeds niet dat je wilt afslaan...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Ik heb drie maatregelen genomen om de zichtbaarheid op de weg te vergroten:
1. Lupine Rotlicht remlicht onder het zadel gemonteerd;
2. 45 KM/H sticker op de fietstas (Ortlieb high vue);
3. Winglights knipperlichten.
Sinds ik de 45 KM/H sticker erop heb zitten (contactlijm) houdt het verkeer meer afstand en rekening dat ik niet altijd met het verkeer mee kan, bijv als er wind tegen is.
mvg::Rob
1. Lupine Rotlicht remlicht onder het zadel gemonteerd;
2. 45 KM/H sticker op de fietstas (Ortlieb high vue);
3. Winglights knipperlichten.
Sinds ik de 45 KM/H sticker erop heb zitten (contactlijm) houdt het verkeer meer afstand en rekening dat ik niet altijd met het verkeer mee kan, bijv als er wind tegen is.
mvg::Rob
Dank voor je suggesties Rob. Pittig duur lampje trouwens. Sticker is simpel maar effectief. Niet aan gedacht. Waar haal je die?
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.