juridisch gevolg fatale aanrijding Speed Pedelecer op snelfietspad

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik denk dat de automobilist, als deze voorrang had moeten geven ten alle tijden fout is.
Al rijd er een motorfiets of auto op het fietspad is niet van belang de haaientanden staan er niet voor niets.
Je kunt als je op een weg/fietspad rijd waar je niet mag rijden hooguit een pv. krijgen maar nooit de schuld als je geen voorrang wordt verleend maar ben geen jurist, zal het hier eens voorleggen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik denk dat het duidelijk is dat de automobilist fout is, maar in zo'n situatie wordt het dan vaak gedeelde schuld. Bij een "echte" fietser heb je dan nog het verhaal van zwakke verkeersdeelnemer maar da's hier niet van toepassing.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

If anything @consequenties voor alle SP'ers in NL, dan volgt uit dit vreselijke ongeval hoogstens dat Speed Pedelecs niet op het fietspad thuis horen. Als de VOA tenminste iets heeft kunnen bemeten op basis waarvan ze de snelheid van beide voertuigen kunnen inschatten, maar oordelen doet met sowieso wel, ook als de feiten niet bekend zijn...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 26 apr 2019, 21:25 If anything @consequenties voor alle SP'ers in NL, dan volgt uit dit vreselijke ongeval hoogstens dat Speed Pedelecs niet op het fietspad thuis horen. (Als de VOA tenminste iets heeft kunnen bemeten op basis waarvan ze de snelheid van beide voertuigen kunnen inschatten.)
Ik heb in mijn brandweercarriere veel te maken gehad met ongevallen en hier, door mijn technische achtergrond "mijn kindje" van gemaakt in ZaWa en NHN. zijdelingse impact is in dit geval flink en zou je niet verwachten van een lichaam van +/- 85 kg, fiets erbij, zeg 120 kg. de snelheid is de grootste bottelnek en die is hoog geweest.
Hoe het ook zij de bestuurder van de auto heeft niets gezien, onderschat of gedacht "je remt maar" dit laatste lijkt cru maar is helaas bij bepaalde figuren bewaarheid. Vooral de voorrangsnemers die "hun hand opsteken zo van sorry" horen bij de laatste categorie anders maken zij wel een noodstop :aq :aq
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 26 apr 2019, 22:52 Ik heb in mijn brandweercarriere veel te maken gehad met ongevallen
Ik ook toen ik nog werkte bij de 112 alarmcentrale (politie). Ik heb niet fysiek gezien of moeten oplossen wat hulpverleners ter plaatse allemaal voor hun kiezen krijgen (zwaar beroep...), wel heb ik vaak de eerste melders, "klapgetuigen" en betrokkenen gesproken en de gevolgen gezien als iets gebeurde op een locatie met cameratoezicht. Vaak heb ik later teruggelezen of gehoord hoe e.e.a. is gebeurd en hoe deze zaken werden afgehandeld. Het is inderdaad schokkend wat een klap met bepaalde snelheid met een mensenlichaam kan doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Klopt, een paar van mijn jongere collegae zijn na een paar jaar op diverse meldkamers terechtgekomen. in mijn oude verzorgingsgebied was ook een drukke spoorlijn en veel water bovendien spuugde veel weggebruikers niet in een glaasje.......heb zat opgetreden bij zware ongevallen dus zowel vroeger als mansschap en de laatste 20 jaar als bevelvoerder.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie