inschrijven en aanvraag nummerplaat in belgie

Plaats reactie
kevindv
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2019, 20:24

Wat een miserie om een tweedehands Strömer ST2 (2017) hier in België in te schrijven(opnieuw in te schrijven, want was reeds ingeschreven door vorige eigenaar). Op 5/4 de aanvraag tot inschrijving gedaan via onze makelaar. Gisteren ontvingen we al onze documenten (COC + inschrijvingsbewijs) terug. Het probleem zou zijn dat er op het inschrijvingsbewijs max. 45km/ uur genoteerd staat, maar op het COC max speed 20km/ h. Ze willen bij DIV bijgevolg de fiets niet inschrijven en moeten ons maar richten tot de constructeur om het gelijkvormigheidsattest (COC) te laten aanpassen, alhoewel ik mijn twijfels heb dat ze dat zomaar doen. Heeft hier iemand ervaring mee? Welke kosten zijn hier mee gemoeid? Beschikt iemand eventueel over een telefoonnummer van de constructeur?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

COC moet nooit mee naar DIV ... ik weet niet wie op dat idee kwam, maar het was duidelijk geen verstandige beslissing.

Je zal nu de instructies van DIV moeten volgen en contact opnemen met de fabrikant via een verdeler en / of contact (laten) opnemen met DIV om de situatie uit te leggen ... normaliter staat er een contactpersoon en contactgegevens op het begeleidend schrijven.

De snelheid die het COC vermeldt is de snelheid die je Stromer autonoom kan rijden, niet de snelheid die maximum kan gereden worden met trapondersteuning.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Golvas schreef: 19 apr 2019, 22:01 COC moet nooit mee naar DIV ... ik weet niet wie op dat idee kwam, maar het was duidelijk geen verstandige beslissing.

Eigenaardig want toen ik naar de DIV ben geweest voor inschrijving van de ST3 moesten ze het gelijkvormigheidscertificaat hebben en hebben er een kopie van genomen.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Jouw ST3 was een nieuw geïmporteerde uit DE, TS zijn ST2 is een gebruikte SP uit BE ... daar zit het verschil. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

kevindv schreef: 19 apr 2019, 21:16 Wat een miserie om een tweedehands Strömer ST2 (2017) hier in België in te schrijven(opnieuw in te schrijven, want was reeds ingeschreven door vorige eigenaar). Op 5/4 de aanvraag tot inschrijving gedaan via onze makelaar. Gisteren ontvingen we al onze documenten (COC + inschrijvingsbewijs) terug. Het probleem zou zijn dat er op het inschrijvingsbewijs max. 45km/ uur genoteerd staat, maar op het COC max speed 20km/ h. Ze willen bij DIV bijgevolg de fiets niet inschrijven en moeten ons maar richten tot de constructeur om het gelijkvormigheidsattest (COC) te laten aanpassen, alhoewel ik mijn twijfels heb dat ze dat zomaar doen. Heeft hier iemand ervaring mee? Welke kosten zijn hier mee gemoeid? Beschikt iemand eventueel over een telefoonnummer van de constructeur?
Altijd het zelfde gezever bij de DIV, toen ik indertijd de Kalkhoff liet inschrijven stond op het COC ook 18km/u en een onwetende ambtenaar in Alken begon ook moeilijk te doen daarover. Heb die toen ook met handen en voeten moeten uitleggen dat die 18km/u sloeg op autonoom rijden. Dat was 4 jaar geleden toen de nummerplaten nog het bromfietsformaat hadden, je zou toch denken dat ze ondertussen wijzer geworden zijn maar NOT blijkbaar :bu: . Denk dat je er beter persoonlijk eens naartoe gaat en het daar even probeert uit te praten.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Plaats reactie