Verplichte onderdelen zoals spiegel, reflectoren, kenteken: wel of niet monteren?

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

FreddyH schreef: 08 apr 2019, 13:30 Er zijn ook heel veel mensen in een luxe auto die zich wel keurig gedragen, zoals er ook hele volksstammen zijn in de betaalbaardere modellen die vergeten zijn waar die linker hendel aan het stuur voor is. Vooral bij rotondes vind ik het mateloos irritant: je kunt bijna niet anticiperen.
Dus met deze alinea bewijs je het ongelijk van je eerste stelling ;) :het maakt geen ruk uit welk merk je mee te maken hebt.

Behalve bij bestuurders van Opel Debila’s, Daihatsjoe Gran Move en dergelijke; die kunnen gewoon écht niet rijden :dwarf:
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

De zwarte VW Golf vind ik ook wel exemplarisch hoor.....
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

...en zo zullen er ook speed pedelec / Stromer rijders zijn die zich niet altijd even netjes gedragen. 8-)
Witte ST3 van maart 2019
mrstrom

ja iedereen weet altijd precies wat de ander fout doet he....
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Bram Roose schreef: 08 apr 2019, 09:44...Toch vind ik die richtingsaanwijzers heel zinvol....
Ik vraag me af of de knipperlichten voldoende licht produceren waardoor je bij daglicht het knipperend lichtje goed ziet. Ik geloof wel dat ze tussen zonsondergang en zonsopgang nut hebben, maar overdag tijdens felle zon? :bn:
Witte ST3 van maart 2019
mrstrom

Henry schreef: 08 apr 2019, 19:07
Bram Roose schreef: 08 apr 2019, 09:44...Toch vind ik die richtingsaanwijzers heel zinvol....
Ik vraag me af of de knipperlichten voldoende licht produceren waardoor je bij daglicht het knipperend lichtje goed ziet. Ik geloof wel dat ze tussen zonsondergang en zonsopgang nut hebben, maar overdag tijdens felle zon? :bn:
Waarom niet dan? ze zitten op scooters, motors, auto's....met huidige led hoeft dat geen probleem te zijn lijkt me.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

mrstrom schreef: 08 apr 2019, 19:17
Henry schreef: 08 apr 2019, 19:07
Bram Roose schreef: 08 apr 2019, 09:44...Toch vind ik die richtingsaanwijzers heel zinvol....
Ik vraag me af of de knipperlichten voldoende licht produceren waardoor je bij daglicht het knipperend lichtje goed ziet. Ik geloof wel dat ze tussen zonsondergang en zonsopgang nut hebben, maar overdag tijdens felle zon? :bn:
Waarom niet dan? ze zitten op scooters, motors, auto's....met huidige led hoeft dat geen probleem te zijn lijkt me.
inderdaad, die richtingsaanwijzers zijn best fel. Ik ben er van overtuigd dat mensen ze zien overdag. Bovendien zijn de gevaarlijkste momenten schemerdonker van smorgens en savonds en het volledige donker, en dan zijn ze extreem zichtbaar, ook als je je handen al weer aan het stuur hebt.

Ik zal die pinker rechts dus sowieso monteren (heb ze nu ook aangekocht), en links voorlopig spiegel laten staan.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 08 apr 2019, 14:57 Dus met deze alinea bewijs je het ongelijk van je eerste stelling ;) :het maakt geen ruk uit welk merk je mee te maken hebt.

Behalve bij bestuurders van Opel Debila’s, Daihatsjoe Gran Move en dergelijke; die kunnen gewoon écht niet rijden :dwarf:
Ik heb het niet over niet kunnen rijden, ik heb het aan het gedrag waarbij je schijt hebt aan alle anderen (lees: minderen, althans: zo komt het dan bij mij over). Maar ik heb nooit geturft... en van gevoelsmatige dingen blijkt heel vaak dat het anders is dan je denkt.

En ja, die heb je ook onder SP rijders. Ik moet eerlijk bekennen dat ik naar fietsers zeer tollerant ben, maar naar automobilisten een heel stuk minder. Vooral als ze gaan snijden of toeteren :dwarf:
Dus voor dat soort automobilisten ben ik waarschijnlijk ook een gevaarlijke eikel.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik zou er mee oppassen om merken aan rijgedrag te koppelen. Zeker in de bebouwde kom zie ik totaal geen verschil en is de lieve huismamma in de Fiat Panda ineens net zo'n aso als de zakenman in zijn 530i. Of juist allebei niet.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

FreddyH schreef: 08 apr 2019, 20:08
Daniel1975 schreef: 08 apr 2019, 14:57 Dus met deze alinea bewijs je het ongelijk van je eerste stelling ;) :het maakt geen ruk uit welk merk je mee te maken hebt.

Behalve bij bestuurders van Opel Debila’s, Daihatsjoe Gran Move en dergelijke; die kunnen gewoon écht niet rijden :dwarf:
En ja, die heb je ook onder SP rijders. Ik moet eerlijk bekennen dat ik naar fietsers zeer tollerant ben, maar naar automobilisten een heel stuk minder. Vooral als ze gaan snijden of toeteren :dwarf:
Dus voor dat soort automobilisten ben ik waarschijnlijk ook een gevaarlijke eikel.
Idemdito, maak daar maar 2 gevaarlijke eikels van :mrgreen:
Plaats reactie