Dan zal je toch je aanvangssnelheid voor de bocht naar beneden moeten halen of goede knipperlichten op je fiets moeten monteren.pvg schreef: ↑07 apr 2019, 16:34Ik vind dit nog steeds wel een dingetje: Voor de bocht, bij het remmen heb ik 2 handen nodig om voor en achter te remmen. Dan heb ik dus geen hand vrij om uit te steken. In de bocht wil ik ook beide handen aan het stuur. Sorry, medeweggebruikers, ik steek niet altijd mijn hand uit...Stromeur schreef: ↑07 apr 2019, 12:47 Maar als het goed is heb je alle je verrichtingen (spiegelen, remmen, achterom kijken, hand uit steken, nog eens spiegelen) al afgerond voordat je daadwerkelijk gaat afslaan en je je beide handen aan het stuur nodig hebt. Ik ervaar het uitsteken van mijn hand daarom niet als een probleem voor mijn balans.
Verplichte onderdelen zoals spiegel, reflectoren, kenteken: wel of niet monteren?
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Hmm. Misschien wel. Ik had liever richtingaanwijzers op de SPs gezien (voor en achter)...WFVst5 schreef: ↑07 apr 2019, 20:23Dan zal je toch je aanvangssnelheid voor de bocht naar beneden moeten halen of goede knipperlichten op je fiets moeten monteren.pvg schreef: ↑07 apr 2019, 16:34 Ik vind dit nog steeds wel een dingetje: Voor de bocht, bij het remmen heb ik 2 handen nodig om voor en achter te remmen. Dan heb ik dus geen hand vrij om uit te steken. In de bocht wil ik ook beide handen aan het stuur. Sorry, medeweggebruikers, ik steek niet altijd mijn hand uit...
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dan is zo hard op een bocht afrijden dat je je hand niet meer kunt uitsteken toch een ontzettend onveilig alternatief? Je medeweggebruikers moeten goed kunnen zien wat jij van plan bent, anders schrikken ze zich helemaal dood.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Da zeg ik: "Misschien wel."
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Volgens mij zijn richtingaanwijzers vooralsnog niet toegestaan op de SP. Daar zullen we het mee moeten doen
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
En die wil ik ook niet!!
Gewoon snelheid reduceren vóór de afslag, handje uitsteken, bochtje nemen, handje weer aan het stuur en weer gas erop.
Hoe moeilijk kan het zijn?
Gewoon snelheid reduceren vóór de afslag, handje uitsteken, bochtje nemen, handje weer aan het stuur en weer gas erop.
Hoe moeilijk kan het zijn?
In België zijn ze zelfs toegestaan op gewone fietsen...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Er zijn gewoon situaties waar medeweggebruikers je pas zien in de bocht, terwijl er ook de nodige hobbels in de bocht liggen. Dan moet je kiezen met één handje over de hobbels of geen hand uitsteken. Tja, dan laat ik wel eens een auto voor niets stoppen.Daniel1975 schreef: ↑07 apr 2019, 21:31 Gewoon snelheid reduceren vóór de afslag, handje uitsteken, bochtje nemen, handje weer aan het stuur en weer gas erop.
Hoe moeilijk kan het zijn?
Daarnaast zijn er de situaties dat je ruim 40km/u op de rijbaan rijdt terwijl je op enkele meters wordt achtervolgt door een auto. Als je dan met behoorlijke snelheid wilt afslaan - een inrit op - houd ik 2 handjes aan het stuur in de bocht (ruim voor de bocht steek ik wel mijn hand uit, maar soms is dat te vroeg en heeft een medeweggebruiker niet gezien dat je je hand uitstak).
Dus het kan wel moeilijk zijn.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Eens hoor dit is met mijn DF (zeer goede LED knipperlichten) en op de motor zelfs soms een issue
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe