Verplichte onderdelen zoals spiegel, reflectoren, kenteken: wel of niet monteren?

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

pvg schreef: 07 apr 2019, 16:34
Stromeur schreef: 07 apr 2019, 12:47 Maar als het goed is heb je alle je verrichtingen (spiegelen, remmen, achterom kijken, hand uit steken, nog eens spiegelen) al afgerond voordat je daadwerkelijk gaat afslaan en je je beide handen aan het stuur nodig hebt. Ik ervaar het uitsteken van mijn hand daarom niet als een probleem voor mijn balans.
Ik vind dit nog steeds wel een dingetje: Voor de bocht, bij het remmen heb ik 2 handen nodig om voor en achter te remmen. Dan heb ik dus geen hand vrij om uit te steken. In de bocht wil ik ook beide handen aan het stuur. Sorry, medeweggebruikers, ik steek niet altijd mijn hand uit...
Dan zal je toch je aanvangssnelheid voor de bocht naar beneden moeten halen of goede knipperlichten op je fiets moeten monteren.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

WFVst5 schreef: 07 apr 2019, 20:23
pvg schreef: 07 apr 2019, 16:34 Ik vind dit nog steeds wel een dingetje: Voor de bocht, bij het remmen heb ik 2 handen nodig om voor en achter te remmen. Dan heb ik dus geen hand vrij om uit te steken. In de bocht wil ik ook beide handen aan het stuur. Sorry, medeweggebruikers, ik steek niet altijd mijn hand uit...
Dan zal je toch je aanvangssnelheid voor de bocht naar beneden moeten halen of goede knipperlichten op je fiets moeten monteren.
Hmm. Misschien wel. Ik had liever richtingaanwijzers op de SPs gezien (voor en achter)...
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

pvg schreef: 07 apr 2019, 20:38 Ik had liever richtingaanwijzers op de SPs gezien (voor en achter)...
Dan is zo hard op een bocht afrijden dat je je hand niet meer kunt uitsteken toch een ontzettend onveilig alternatief? Je medeweggebruikers moeten goed kunnen zien wat jij van plan bent, anders schrikken ze zich helemaal dood.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Da zeg ik: "Misschien wel." :ay
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mij zijn richtingaanwijzers vooralsnog niet toegestaan op de SP. Daar zullen we het mee moeten doen
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

En die wil ik ook niet!!
Gewoon snelheid reduceren vóór de afslag, handje uitsteken, bochtje nemen, handje weer aan het stuur en weer gas erop.
Hoe moeilijk kan het zijn? :bn:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Voor mij ook geen richtingaanwijzers. Arm uitsteken voldoet.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 07 apr 2019, 20:54 Volgens mij zijn richtingaanwijzers vooralsnog niet toegestaan op de SP. Daar zullen we het mee moeten doen
In België zijn ze zelfs toegestaan op gewone fietsen...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Daniel1975 schreef: 07 apr 2019, 21:31 Gewoon snelheid reduceren vóór de afslag, handje uitsteken, bochtje nemen, handje weer aan het stuur en weer gas erop.
Hoe moeilijk kan het zijn? :bn:
Er zijn gewoon situaties waar medeweggebruikers je pas zien in de bocht, terwijl er ook de nodige hobbels in de bocht liggen. Dan moet je kiezen met één handje over de hobbels of geen hand uitsteken. Tja, dan laat ik wel eens een auto voor niets stoppen. :oops:

Daarnaast zijn er de situaties dat je ruim 40km/u op de rijbaan rijdt terwijl je op enkele meters wordt achtervolgt door een auto. Als je dan met behoorlijke snelheid wilt afslaan - een inrit op - houd ik 2 handjes aan het stuur in de bocht (ruim voor de bocht steek ik wel mijn hand uit, maar soms is dat te vroeg en heeft een medeweggebruiker niet gezien dat je je hand uitstak).

Dus het kan wel moeilijk zijn.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 07 apr 2019, 20:51
pvg schreef: 07 apr 2019, 20:38 Ik had liever richtingaanwijzers op de SPs gezien (voor en achter)...
Dan is zo hard op een bocht afrijden dat je je hand niet meer kunt uitsteken toch een ontzettend onveilig alternatief? Je medeweggebruikers moeten goed kunnen zien wat jij van plan bent, anders schrikken ze zich helemaal dood.
Eens hoor dit is met mijn DF (zeer goede LED knipperlichten) en op de motor zelfs soms een issue
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie